Pozitívnak, energikusnak, produktívnak maradni egész nap? Nem csak a szerencsés kevesek kiváltsága ez, mindössze egy jól eltalált reggeli rutint kell kialakítania, hogy feltöltődjön energiával.

Reggeli rutin: 6 trükk, hogy egész nap energikus legyen

A reggeli rutin kapcsán nem kell nagy dolgokra gondolni, már egész pici szokásokkal is jobbá teheti az egész napját. Illessze be ezeket vagy csak néhányat közülük a reggeli készülődésbe, így egész nap jobban érezi majd magát.

 

1. Negyed óra perc csendben – a reggeli rutin első lépése

Ébredés után adjon magának és a szervezetének az ébredéshez, 10-20 percet töltsön nyugisan, csöndben. Ez idő alatt meditálhat, vagy átgondolhatja az ön előtt álló napot. Ez a csöndes énidő segít csökkenteni a stresszt, a szorongást, hiszen lélekben felkészül a feladatokra.

 

2. Legyen fény!

A természetes fény segít felébredni, ha pedig verőfényes a reggel, az a kedvére is jó hatással van. Arról nem is beszélve, hogy ha már kikelt az ágyból, hogy széthúzza a függönyöket, kisebb eséllyel fekszik majd vissza és alszik tovább.

 

3. C-vitamin-bomba

Ha eddig kávé nélkül el sem tudta képzelni a napindítást, próbáljon ki valami újat: reggeli előtt, éhgyomorra igyon meg egy nagy pohár langyos vagy szoba-hőmérsékletű vizet egy facsart citrom levével felturbózva. Ha a fél citrom soknak tűnik, próbálkozzon citrom- vagy narancskarikákkal. Ez a C-vitamin-bomba garantáltan felébreszti a szervezetet, beindítja az anyagcserét, ráadásul így még a vitaminraktárakat is feltölti. A citromos víz után várjon 10-15 percet a reggelivel, és csak azután kávézzon. Lehet, hogy eleinte nehezen szokik rá, de érdemes egy esélyt adni a citromos víznek – sokkal egészségesebb, mint az éhgyomorra elszürcsölt kávé.

 

4. Testmozgáshoz öltözve

A reggeli edzés sokak számára mumus, pedig jó minél hamarabb túlesni rajta, hiszen – ellentétben az esti edzéssel – biztosan nem jön közbe semmi, nem marad el a mozgás az egyéb teendőink miatt. Reggel, ahogy felébredt, és elvégezte a folyóügyeit, öltözzön rögtön edzőruhába még a reggeli előtt. Lehet, hogy úgy ébred, nincs kedve mozogni, de ha már felöltözött, sokkal kisebb eséllyel veszi át az utcai ruháját – anélkül, hogy előtte megizzadt volna az edzőcuccban.

Legyen tehát a testmozgás is a reggeli rutin része! Nem baj, ha csak 20 perc tempós sétára, kocogásra vagy átmozgató edzésre van ideje, a fizikai aktivitás feltölt energiával!

 

5. Még offline

Egész nap a telefonon lóg, a gép előtt ül, rohan, dolgozik, a reggeli időszakot töltse inkább a kütyük nélkül, offline. Ráér később elolvasni a maileket, megnézni a híreket. Reggeli közben se a közösségi médiát pörgesse, beszélgessen a családtagjainkkal, vagy olvasson inkább magazinokat, vagy a következő fejezetet a könyvéből.

 

6. Feltöltő reggelik

A nap legfontosabb táplálkozását nem érdemes kihagyni, ám nem mindegy, hogy mit visz be a szervezetébe a reggeli órákban. A jól megválasztott reggelinek köszönhetően egész délelőtt energikusak lesz, biztosan nem jelentkezik a farkaséhség délelőtt. Így délben is egészségesebb ebédet választ majd. Mit takar a jól megválasztott reggeli? Olyan fogást, amely tartalmaz egészséges szénhidrátot és fehérjét egyaránt.

Ilyen például a zabkása friss gyümölcsökkel, teljes kiőrlésű pirítós sovány csirkemellsonkával vagy sajttal, friss zöldségekkel, smoothie-t néhány kanál házi granolával.

 

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.