Már csak napok kérdése és ismét ünnepelünk. Ilyen tájban a hagyományos ajándék, amit délutáni nasiként is szívesen majszolunk, a csokoládé. Vajon sikerülhet-e megtörnünk ezt a hagyományt egy jól célzott ötlettel, vagy ebben az évben is beborítja a lakást a gyermekünk által hazahozott Mikulás-csomagok hada?

Télapó egészségesen! Mi legyen a Mikuláscsomagban?

Először is vegyük górcső alá, mi is egy hagyományos Mikulás-zacskó tartalma. Egy biztos: a csokimikulás (jobb esetben csoki, rosszabb esetben valamilyen nugát) nélkülözhetetlen tartozék, ahogyan az apró csokik, cukorkák, zizi, mogyoró. Most álljunk meg egy pillanatra, a mogyoró nem is rossz. Kezdésnek megteszi.

Egészséges ajándék a Mikulástól

Vizsgáljuk tehát meg a jól bevált mogyorót. A mogyoró finom, ráadásul tele van hasznos zsírsavakkal, amik hozzájárulnak ereink jó állapotának megőrzéséhez, az agy normális fejlődéséhez. Ugyanígy tehetünk a Mikulás-zacskóba bármilyen olajos magvat, pl. mandulát, diót, pisztáciát. Arra figyeljünk csak, hogy ne a sózott változatokat vegyük meg.

Ha mindenáron szeretnénk csokit is adni, lehetőleg ne az egész szupermarket-kínálatot préseljük bele a zacskóba, hanem válasszunk egy kisebb, minőségi, magas kakaótartalommal rendelkező csokimikulást és elégedjünk meg ennyivel. Vélhetően csemeténk úgyis kap még a nagyitól, az iskolából és még sok másik helyről Mikulás-csomagot. A csomagba nyugodtan tehetünk még kisebb ajándéktárgyakat, hiszen nem csak az édességnek örülnek a gyerekek. A kisfiúknak tehetünk bele kisautót, figurákat abból a meséből, amit nagyon szeretnek, lányoknak pedig, Barbie-ruhákat, plüssállatot, kulcstartót, nagyobbaknak esetleg mobildíszt. Ezek jól elrejthetőek a zacskóban, és a sok finomság mellett biztosan örülnek ezeknek az apróságoknak is.

A gyümölcsöket is nyugodtan bevethetjük. Egy-egy kisebb mandarin és narancs jól elfér, és nagyon finom mindkettő. Jó ötlet még az aszalt gyümölcsök felhasználása. Ezeket például egy hurkapálcára feltűzdelhetjük, gyárthatunk belőlük figurákat – emberkét, rénszarvast, hóembert, de akár Mikulást is. Ehhez csak egy ici-pici ügyesség és kreativitás kell. Ötletes, finom, ráadásul egészséges is.

Adventi naptár az egészség jegyében

Jómagam nagy rajongója vagyok az adventi naptárnak. Imádom, hogy mindennap valamilyen meglepetésben lehet részem. Ajánlom, hogy a kisgyerekesek is vessék be. Kis zsákocskákat készíthetünk szövetből is, vagy fűzzünk fel egy ágra aprócska zoknikat, ezekbe rejtsük el a napi meglepetéseket. Ezeknek sem kell édességnek lenniük, ne ragadjunk le ennél a megszokott dolognál. Rakjunk bele egy kis cetlit, amire egy meglepetés program van felírva, például elmegyünk ma egy játszóházba vagy a cirkuszba. Szervezzük meg előre, gondoljuk ki.

mikuláscsomag

Fotó: shutterstock

A Mikulás-ünnepet egyébként megszervezhetjük úgy is – ha ügyesek vagyunk –, hogy megbeszéljük a rokonokkal, hogy azt a kis összeget, amit Mikulás-csomagra költenének, dobják a közösbe, és abból majd egy nagyobb ajándékot kap a gyermek. Bárhogy döntünk is, biztosan örülni fog, hiszen a lényeg a meglepetés. Lehet, hogy a csokidömping helyett például egy új korcsolyával nagyobb elragadtatást tudunk kiváltani belőle.

Karácsonyi csapdák

Karácsonykor a család, a gyerekek kerülnek a középpontba, na és a családi ebédek, vacsorák, meg a karácsonyfán csüngő szaloncukrok. A karácsonyi vacsorák még a szülőknek is megpróbáltatást jelentenek, nem hiába kapunk tanácsot a Diéta és Fitnesz magazintól arra vonatkozóan, hogyan szabaduljunk meg a nagy családi evészeteken ránk rakódott kilóktól. De mi lenne, ha összeszednénk magunkat, és nem csak az ünnepek után gondolkodnánk el azon, hogy mi mindent ettünk össze? Jó lenne, ha mindenből csak mértékkel fogyasztanánk, és csak kóstolgatnánk a bejglit, például, nem napi egy rúd tűnne el a szánkban. És ezt a gyerekeknek is meg kellene tanítanunk.

Rakjunk ki az asztalra aszalt almaszeleteket nassnak, süssünk almát mézzel a sütőben, és ez legyen a délutáni desszert. Készítsünk finom gyümölcssalátát, túrókrémet, sült gesztenyét. Reszeljünk almát, ízesítsük fahéjjal. Ezek mind olyan desszertek, amelyeknek nem túl magas az energiatartalmuk, garantáltan finomak, és biztosak lehetünk abban, hogy osztatlan sikert aratunk velük az egész család körében.

A szaloncukor-vásárlásnál törekedjünk a minőségre. Mindenki válasszon magának olyan ízt, amit szeret, és abból vegyünk egy kicsit, annyit, amennyi a fára rákerül, hiszen az úgyis elfogy. Ennél a vásárlásnál is fogjuk vissza magunkat, mert amikor a gyerekünk befekszik a karácsonyfa alá és kutatja a még bontatlan csomagolásúakat, már sokkal nehezebb rendszabályozni.

A decembernek örömmel, készülődéssel telinek és családi programokban bővelkedő időszaknak kell lennie. Engedjük szárnyalni kreativitásunkat, ne hagyjuk, hogy a rossz beidegződések, hagyományok, és az ezzel járó habzsolások következményei elrontsák a szép ünnepeket, hiszen egészen más a lényeg. Boldog ünnepeket kívánok mindenkinek!

Kimondták: boldogabbak, akik hamarabb kezdenek készülődni a karácsonyra

Hozzászólások

Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
5 baki, amit feltétlenül kerülj el hengerezés közben
Már az amatőr sportolók körében is egyre népszerűbb az SMR henger használata. A módszer hatékonyságához azonban elengedhetetlen a helyes kivitelezés. Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat.
Életmódváltás szakértői szemmel 2. – Hogyan segít a dietetikus?
A kiegyensúlyozott étrend az életmódváltás és a fogyás egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb pillére. Hogyan segít az egészséges táplálkozási szokásokat kialakítani a szakember?
Fizess elő egy évre a Diéta és Fitnesz magazinra, és nyerj városi kerékpárt!
Fizess elő egy évre 4200 Ft-ért, olvasd elsők között magazinunkat, és nyerd meg a Lynx Lady Carribean City kerékpárt!
Életmódváltás szakértői szemmel 1. – Mit javasol az orvos?
Bár az étkezésünk megreformálása elméletben könnyűnek tűnhet, a megvalósítás nem mindig egyszerű... Dr. Gajdács Ágnes obezitológus néhány fontos tudnivalót oszt meg az életmódváltásról.
Mentás csokipuding: hűsítő desszert a forró napokra
Ha egy könnyű, frissítő-hűsítő édességet szeretnél készíteni, mindenképpen érdemes kipróbálni a mentás csokipudingot!
Egészségteszt: Vajon eleget iszol?
Tesztünkből kiderül! Ahhoz, hogy hidratálj maradj, fontos folyamatosan – nyáron pedig még inkább – odafigyelned a folyadékbevitelre.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.