Már az amatőr sportolók körében is egyre népszerűbb az SMR henger használata. A módszer hatékonyságához azonban elengedhetetlen a helyes kivitelezés. Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat.

5 baki, amit feltétlenül kerülj el hengerezés közben

1. Nem a megfelelő tempóban hengerezel

A legáltalánosabb hiba hengerezés közben, hogy túl gyorsan vagy túl lassan végzed az önmasszázst. Ha csak lazán oda-vissza gurulsz a hengeren, akkor nem fog érvényesülni a jótékony hatás. Ugyanígy a lassú, darabos nyomással sem éred el a célod. A javasolt technika: kezdd egy kicsit dinamikusabban, de végig a csonthoz szorítva az izmot, majd amikor engedtek a csomók, fokozatosan lassíts. Egy-egy fájóbb ponton akár meg is állhatsz pár másodpercre.

 

Mit jelent az SMR?

Az SMR elnevezés angol eredetű mozaikszó, a self-myofascial release szószerkezet rövidítése, jelentése: önmagunkon végzett izompólyafellazítás.

 

2. Túl sokáig időzöl egy-egy területen a hengerezés során

Egy területet alapvetően elég 20-30 másodpercig, vagyis nagyjából 10-15 ismétlés erejéig masszírozni. Ha túlzásba viszed az izompólya fellazítását, az káros, mert a túl laza fascia veszít funkciójából.

 

3. Nem masszírozod át a teljes izmot

Ügyelj arra, hogy mindig az izmok teljes hosszúságát masszírozd át. Nemcsak a teljes terjedelemre kell figyelni, hanem arra is, hogy minden irányból átmasszírozd a kívánt területet. Például a vádlidat először középen, aztán jobbról és balról is görgesd át.

 

4. Nem lazulsz el hengerezés közben

A hengerezés néha bizony fájdalmas, és ezért előfordulhat, hogy „védekezésként” befeszíted az izmaidat. Próbáld tudatosan ellazítani az épp soron lévő izmot! Gondolj arra, hogy minél lazább, annál mélyebbre jut az inger, és annál hatékonyabb a hengerezés.

 

5. Csak egyféle hengert használsz minden esetre

Számos különböző fajta eszköz létezik, amelyek eltérő mintázatokkal és keménységgel rendelkeznek. Nem szimpátia alapján kell választani közülük, hanem az adott terület igényei szerint. Más hossz, keménység és mintázat szükséges például egy izomlázas vagy egy sérült izom kezeléséhez. Kezdőként inkább a simább felületű hengereket használd, később válthatsz a nagyobb mintákra. Kötött izomzatúaknak vagy ruhán keresztül is maximális hatékonyságra törekvőknek a bordázottabb hengerek ideálisak, illetve a középen üreges gridhengerek. A gyerekeknek a hosszú hengerek túl nagyok, számukra a közepes méret javasolt. Felnőtteknek is jól jöhet egy rövidebb változat a kisebb izomcsoportokhoz.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Top 5 őszi szépségtipp, hogy ne csak nyáron ragyogj
A hűvösebb, hidegebb időben már nehezebb megőrizni a nyáron „megszerzett” tündöklő külsőt – ha csak nem követünk néhány alapvető bőrápolási tanácsot.
Gyógyító kedvenceink – Így segít az állatasszisztált terápia
A jelenlétük, a látványuk már önmagában kedvező hatással van a kedélyállapotunkra, és a segítségükkel könnyebben átvészelhetjük életünk válságos időszakait. A szakértő elmondja, miként működik az állatasszisztált terápia.
Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek
A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez adunk néhány tanácsot.
Keresztirányú gyakorlatok Béres Alexandrával (videó)
A keresztirányú mozgásmintákat már korán elsajátítjuk a kúszással és a mászással. Ezek a mozdulatok segítik a jobb és a bal agyfélteke összehangolt működését, az idegrendszer megfelelő munkáját!
Megjelent a Diéta és Fitnesz legújabb lapszáma!
Hogyan készülj fel a hidegebb őszi időszakra? Valóban csodaszer a kollagén? Többek között erről is olvashatsz a legfrissebb Diéta és Fitnesz magazinban.
„Borzasztó érzés” – Csalók élnek vissza Makány Márta nevével és fogyásával
A divattervező fantasztikus fogyásának történetét az egész ország megismerhette, de Márta öröme mostanában nem felhőtlen: csalók áldozatává vált.
Laktató főétel fogyni vágyóknak: kölessel rakott kelkáposzta (videó)
Hosszú ideig eltelít, egészséges, nagyon finom, belefér a testsúlycsökkentő étrendbe is, és alig több mint 440 kalóriát tartalmaz. Érdemes kipróbálni!
Hogy működik? Energiafelhasználás sport közben
Honnan nyerjük az energiát a testmozgás során, és mire van szüksége a szervezetünknek a különböző típusú edzések alatt? Szakértőnk válaszol.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.