Nem elég álmodozni a lapos hasról, tenni is kell, ha csökkenteni szeretnénk a zsírpárnákat. Nem a felülésekre gondoltunk kivételesen, hanem néhány könnyen kivitelezhető életmódbeli változtatásra. Ha ezek már jól mennek, jöhetnek a felülések is!

9 trükk a lapos hasért

Lélegezzen!

Az állandó nyomás és stressz könnyen a hasi zsír felszaporodásához vezet. Ha hajlamos arra, hogy stresszben rögtön valami édességhez nyúljon, ezzel hosszú távon is veszélyezteti az egészségét. Az egyik leggyorsabb módja annak, hogy csökkentse a kellemetlen nyomás és a stressz szintjét, ha megtanul néhány egyszerű légzőgyakorlatot. A mély, hasi légzéssel pillanatok alatt csökkentheti a stresszhormonok mennyiségét a vérben, a szervezet megszünteti a riadókészültséget.

Meditáljon

A meditációs gyakorlatokban tulajdonképpen az a feladat, hogy a f gyelmét egy dologra koncentrálja. Ne a fejében kattogó problémákra, hiszen a cél pont az, hogy kicsit elengedje ezeket, kívül kerüljön a saját maga által pörgetett mókuskeréken. Megoldás lehet erre a légzés, lehet egy kellemes belső kép, lehet egy hang vagy zene, de akár tárgy is. Ez a fokozott figyelem és az összpontosítás hatékonyan csökkenti a stresszt, és ezzel elősegíti a pihenést. Sőt tanulmányok azt mutatják, hogy azok az emberek, akik rendszeresen meditálnak, kevesebbet szoronganak és a depresszió sem jellemző rájuk.

Rövid, intenzív mozgás

Minél több mozgást iktat be a napi programjába, annál jobb lesz a kedve, a közérzete, és persze az alakja is. De vannak időszakok, amikor nincs erre lehetőség. Ekkor se adja fel az edzést, csak válasszon rövid, de intenzív formákat. Háromszor 10 perces intenzív edzés ugyanolyan hatékony, mintha egyszerre 30 percig dolgozott volna. Korábbi lapszámainkban is ajánlottunk már ezekből a rövid edzésekből, de az interneten rengeteget találhat, 5-10-15 perceseket is.

Alvás, könyörtelenül

Akármennyire hihetetlen, az alvás nagyon fontos tényező a hasi zsír száműzésében. A megfelelő mennyiségű alvás nélkül a stressz-szint emelkedik, ez pedig a deréktáji zsírpárnák felszaporodásával jár. A kialvatlanság miatt csökken a szervezetben a leptin hormon szintje, ami azért baj, mert ez a hormon szabályozza az étvágyat és az anyagcserét. Tehát, ha csökkenteni szeretné a pocakot, akkor sürgősen térjen vissza a 7-8 órás alváshoz. Persze naponta.

Aki lassan rág, tovább ér

Amikor gyorsan belapátoljuk az ételt, a szervezet nem képes felismerni azt, hogy már evett. Ha lassan, komótosan falatozunk, és megrágunk minden falatot legalább tízszer, akkor hamarabb jön az „elég” érzés. Két falat között mindig tegyük le a villát vagy kanalat, figyeljünk az ízekre, legyen élmény az étkezés.

Többször keveset

Az egyik kulcsa a fogyásnak az, hogy ne éheztesse ki magát, ne várja meg, hogy túl éhes legyen. Mert ha túl éhes, akkor könnyen áldozatául eshet a sóvárgásnak, és sokkal többet eszik annál, mint amennyi szükséges és ésszerű. A többszöri, kisebb mennyiségű evéssel nem alakul ki a végzetes éhség, amit falásroham követ, és a szervezete sem küld felesleges jeleket, mert tudja, hogy nem lesz kiéheztetve.

Legyen sótlan!

Minél több sót fogyaszt, annál több víz marad meg a szervezetben, igen, ott, a pocaknál. Ha sok felvágottat, konzervet, csipszet eszik, számoljon azzal, hogy sok só kerül a szervezetébe. A feldolgozatlan élelmiszerek helyett főzzön friss alapanyagokból, és használjon több friss fűszert, ismerjen meg új ízeket.

Maradjon hidratált

Ha kevesebb vizet iszik a szükségesnél, akkor a szervezet tárolja azt a keveset, amit kap. Hol máshol, mint a hasi tájékon? Az enyhe kiszáradás is növeli a sóvárgást és az étvágyat, mert az agy összekeveri a szomjúságot az éhséggel. Igya meg a napi két liter vizet, akármilyen soknak tűnik is. A szervezete és a bőre is nagyon gyorsan meghálálja a locsolást.

Nyújtás

A nyújtó gyakorlatok elvégzése nagyszerű módja annak, hogy növeljük a rugalmasságunkat, erősítsük az izmokat és csökkentsük a stresszt. De emellett a rendszeres nyújtás segít megelőzni a sérüléseket, olyan izmokat is átmozgat, amelyeket másképp nem sikerül munkára bírni. Naponta szánjon erre öt-tíz percet, sokkal jobban fogja érezni magát utána.

Diéta a lapos hasért

 

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.