Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.

Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei

Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó, Európa-bajnoki bronzérmes, klubszinten a DFVE játékosa. Élsportolóként Gréta fókusztáltan ügyel a kiegyensúlyozott, egészséges étkezésre, hiszen, ahogy ő mondja: „nekem a testem a munkaeszközöm”.

 

Ez egy egész napos feladat

– Kiskoromtól kezdve nagyon sok mindent tanultam a nagyszüleimtől a táplálkozásról. Mivel nekem nagyon fontos, hogy a mindennapokban is jól teljesítsek az edzéseken, egyáltalán nem mindegy, hogy mit és mikor eszem – hangsúlyozza Gurisatti Gréta. – Mindig nagy reggelizést tartok, hiszen másképpen nem is bírnám ki a reggeltől délig tartó edzéseket. A két edzés között is kell bevinni szénhidrátot: mivel rengeteget edzünk, nem szabad, hogy leépüljön az izomzatunk. Az étkezésre való odafigyelés tulajdonképpen egy egész napos feladat, viszont ha az ember megtanulja, akkor rutinná válik, és a testünk nagyon hálás lesz érte.

Ha teheti, a sportolónő sem cukrot, sem fehér lisztet nem fogyaszt.

– Ezek ugyanis nem tesznek jót a fizikumnak, nekem pedig nagyon fontos a testem épsége, hiszen ez a munkaeszközöm. Lényeges, hogy csak jó minőségű táplálékot kapjon, így tud csak megfelelően teljesíteni. A magam helyzetét is megkönnyítem azzal, ha tudatosan táplálkozom.

 

Gurisatti Gréta

Gréta a főzés során a friss, szezonális hozzávalókat részesíti előnyben
Fotó: Instagram/@gr8ta__

Favoritok a nyári szezonban

– A nyári kedvencem a fagylalt! – árulja el Gréta. – Persze, gondolom, elsőre senkinek sem az egészséges verzió jut az eszébe. Viszont a nagymama kertjéből leszedett málna néhány órára a fagyasztóba téve, majd összeturmixolva kókusztejszínnel az egyik kedvenc édességem a nyáron. Persze más gyümölcsökkel is működik, akár keverni is lehet a különféle gyümölcsöket. Ha árpaőrleményt vagy útifűmaghéjat teszünk hozzá, akkor nemcsak finom, hanem nagyon tápláló és egészséges is lesz! Díszítés gyanánt megszórhatjuk kókuszchipsszel is a fagyikelyhet, vagy bármivel, amit szeretünk.

Megkérdeztük Grétát arról is, hogy szerinte miben rejlik a nyári topforma titka.

– Az elmúlt hetekben jópár friss, szezonális hozzávalókból készült fogás receptjét osztottam meg a követőimmel a közösségi oldalaimon abból a célból, hogy megmutassam, miként tudunk odafigyelni a tudatos és fitt étkezésre nyáron. Én azt javaslom, hogy helyezzük előtérbe a nyers zöldségek és gyümölcsök fogyasztását. Az ember a nagy melegben amúgy sem kívánja meg a nehéz ételeket, enni azonban kell. Délelőtt a friss gyümölcsök, délután pedig a friss zöldségek remek vitaminforrások. Ilyenkor egy finom saláta mellé elég néhány szelet natúr hús, viszont köretet nem feltétlen kell ennünk például a vacsorához. Így biztosan leadhatunk nyáron néhány kiló súlyfelesleget.

 

Finomságok a kertből

Gurisatti Gréta zöldséges jázminrizs

Könnyű ebéd vagy vacsora Gréta konyhájából: zöldséges jázminrizs csirkemellcsíkokkal
Fotó: privát

Gurisatti Gréta szuper nyári recepteket oszt meg a Facebook-oldalán, valamint az Instagramon is, és gyakran együtt főz a nagymamájával. A zöldséges jázminrizs salátát grillezett csirkemellcsíkokkal is közösen készítették el: a jázminrizs kaliforniai paprikával, frissen fejtett zöldborsóval, sárgarépával, karalábéval, friss zöldfűszerekkel dobják fel (minden zöldség a nagyszülők kertjéből származik!), a felcsíkozott hús sütésekor pedig Gréta nagymamája a felcsíkozott csirkéhez kis pohárnyi házi bort is ad, ettől lesz igazán zamatos a hús. A recept elkészítését bemutató videót ide kattintva nézheted meg!

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.