Már csak néhány hét, és itt a nyár! Előkerülnek a szekrényből a nyári ruhadarabok, sokkal több fog látszódni az alakunkból. Az alábbi alakformáló programban táplálkozási tippeket és bőrfeszesítő trükköket is ajánlunk!

Alakformálás felsőfokon – Készüljön a nyárra!

A program alapja a fehérjedús táplálkozás rendszeres testmozgással kiegészítve. Fontos, hogy a kettő csak együtt működik! A fehérjedús táplálkozás ugyanis segíti az izmok épülését és serkenti a zsírégetési folyamatokat. De ha mindezt nem támogatja meg mozgással, és nem építi az izmait, akkor az étrend hatástalan lesz, és nem indul meg a fogyás. Ha azonban rendszeresen mozog, de ehhez nem társít izomépítő és zsírégető étrendet, akkor minden egyes izzadságcsepp hiábavaló, az alakformálás programja hatástalan lesz…

alakformálás nyár

Fotó: Shutterstock

Mit jelent a fehérjedús táplálkozás?

Semmiképpen sem azt, hogy mostantól húst hússal kell ennie. Ez egyébként sem tenne jót a szervezetnek. Természetesen a napi húsfogyasztás a menü része, de ez a sovány húsokra – csirke és pulyka –, valamint a halakra korlátozódik. Ezenkívül a fehérjét sovány tejtermékekből, zöldségekből és hüvelyesekből nyerheti. Naponta egy-két egységnyi klasszikus értelemben vett szénhidrátot is be kell építeni az étrendbe.

Míg a fehérje a teltségérzetet biztosítja, és építi az izmokat, addig testi és szellemi energiát a lassan felszívódó szénhidrátokból nyerhet.

 

  • Kezdje a napot egy finom, gyümölcsös smoothie-val vagy turmixszal sovány tejből, joghurtból vagy light növényi italból, esetleg egy tányér gyümölcssalátával, amely mellé elrágcsálhat 1 szelet teljes kiőrlésű pirítóst.
  • Délelőtt, nagyjából 2,5-3 órával a reggeli után nassolhat egy kis gyümölcsöt.
  • Ebédre jöhet egy szelet finom, sovány hús zöldségekkel, valamint némi teljes értékű gabonafélével.
  • Délután valamilyen könnyű nassolnivalót fogyasszon, amely lehet egy adag sovány fehérje.
  • Vacsorára pedig válasszon egy kiadós salátát sovány hússal vagy hallal.

 

Hangolja össze a táplálkozást és az edzést!

Mivel a mozgás és az étrend szorosan összekapcsolódik az alakformálás során, mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy tízórait és az uzsonnát hogyan időzíti. Van ugyanis olyan, aki reggel vagy délelőtt edz, és vannak olyanok, akik munka után vagy este vezetik le a napi feszültséget egy kis mozgással. Edzés után érdemes valamilyen proteinben gazdag finomságot fogyasztani (joghurt vagy sovány túró gyümölcsökkel). Az étrendet tehát ennek alapján tegye személyre szabottá.

 

Tippek bőrfeszesítéshez

A megfelelő táplálkozás és edzésterv mellett akadnak otthoni trükkök és praktikák, amelyekkel elősegítheti az alakformálás sikerét, és feszesebbé teheti a bőrét.

Tekercselés otthon

Szerezzen be zsírégető krémet, gélt vagy bármilyen narancsbőr elleni készítményt. Ezt alaposan dörzsölje be a kritikusnak ítélt testrész bőrébe, amely nők esetében elsősorban a has, a csípő, a fenék és a combok környéke szokott lenni. Fogjon egy közönséges frissen tartó fóliát, közismertebb nevén folpackot, és jó szorosan tekerje be a lekent testrészeket. Ezután bújjon vastag takaró alá, és ne lepődjön meg, ha olyan melege lesz, mint egy szaunában. Szánjon magára legalább húsz, de inkább harminc percet és pihenjen. A forróság idővel csökkenni fog, ez azt jelenti, hogy a krém mélyen a pórusokba szívódott. Ha letelt az idő, szabadítsa ki magát a fóliából, és a bőrfelületen esetlegesen rajta maradt krémet dörzsölje alaposan a bőrébe. Ne zuhanyozzon le közvetlenül a tekercselés után, hagyja még egy-két órát dolgozni a krémet, így lesz az alakformálás ezen módszerének hatékonysága a lehető legjobb!

Váltózuhany

Klasszikusnak számító szépségápolási trükk, és nem véletlenül! Az esti zuhanyozás legyen hideg-meleg vizes. Ha már lemosta magáról a tusfürdőt, fogjon egy durva tapintású luffa szivacsot, és váltson hideg vízre. Dörzsölje át a hasát, a combját, a csípőjét, majd 1/2-1 perc után eresszen magára meleg vizet. Legalább háromszor-négyszer váltakoztassa a víz hőmérsékletét, közben pedig dörzsölje a testét a szivaccsal. Ha van elég lélekjelenléte, akkor hideg vízzel fejezze be a tusolást. Ennek az eljárásnak azért van értelme, mert a hideg-meleg érzet a bőrön serkenti a vérkeringést, ezáltal feszesíti és élettel tölti fel a bőrt, amely szinte pezsegni kezd a felszínen.

DF-tipp:

Igyon meg naponta legalább 2-2,5 liter folyadékot. Ez lehet tiszta víz, cukormentes limonádé, zöld tea, gyógynövénytea. Ebbe a mennyiségbe ne számolja bele a kávét, amelyről nem kell lemondania, de cukor nélkül, sovány tejjel fogyassza! Az alkoholt azonban érdemes kerülni! Ha a párjával vagy társaságban mégis meginna valamit, maradjon maximum 1,5-2 dl száraz vörösbornál.

 

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

7 elterjedt mítosz a pilatesről
A pilates egyre népszerűbb a nők körében, mégis sok a hibás információ a testmozgás ezen formájáról. Íme, a leggyakoribb tévhitek – és a cáfolatok!
Hónapokig tarthat, míg a COVID-19 után a tüdő egészsége helyreáll
A koronavírus-fertőzésen átesett betegek közül többen elhúzódó panaszokról számolnak be. A szaglás elvesztése, a fejfájás és fáradtságérzet mellett sokaknál tartósan fennáll a nehézlégzés, légszomj és köhögés is.
Vágjunk bele az orvosi diétába szakember segítségével!
Praktikus tippekkel, trükkökkel pl. szaktanácsadással elérhetjük a kívánt alakot, és ismét jól érezhetjük magunkat a bőrünkben.
Hogyan kerülhető el a jojóeffektus a ketogén diéta után?
Hogyan lehet a ketogén diétáról visszatérni a „normális”, kiegyensúlyozott étrendhez anélkül, hogy visszahíznánk a leadott kilókat? Fülöp Lili dietetikus válaszol.
Megjelent az új Diéta és Fitnesz magazin, a címlapon Béres Alexandra!
Hogyan készíthetsz alakkímélő ünnepi süteményeket? Mire figyelj a téli szabadtéri sportolás során? Mit tehetsz a kínzó hátfájdalom ellen? Többek között ezekről a témákról is olvashatsz legfrissebb lapszámunkban!
Alakformáló öv: működik vagy átverés?
Sokan azt gondolják, hogy egy speciális övvel megtalálták a darázsderék titkát – természetesen ez közel sem ilyen egyszerű...
Hajápolás 40 felett – Hibák, amik roncsolhatják a tincseket
Az évek múlásával nemcsak a bőr öregedésével kell szembenézni, az idő nem kíméli a hajat sem. A hajszálak elvékonyodnak, a hajkorona ritkul. Íme, néhány hajápolási szokás, amin érdemes változtatni.
Miért csökkenhet a nemi vágy? 10 lehetséges ok
A szexuális étvágy, az, hogy ki milyen gyakran kívánja a szexet, egyénenként változó. De vajon mi állhat a szexuális vágy csökkenésének hátterében?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.