Futás előtt a bemelegítés, valamint utána a nyújtás elengedhetetlenül fontos a futók számára, hogy megelőzzék a sérüléseket. Rovatunk legújabb epizódjában Hegedüs Dóri edző elmondja a legfontosabbakat a témával kapcsolatban, és persze szuper gyakorlatokat is mutat!

FitPercek: Bemelegítés és nyújtás futóknak (videó)

Akár kezdő, akár már haladó futó vagy, akár aszfalton futsz, akár terepen, a bemelegítés és a nyújtás kötelező! Hegedüs Dóri személyi edző mutat néhány fontos gyakorlatot.

 

Bemelegítés

A bemelegítés során nemcsak a lábakat fontos átmozgatni, hiszen a futásban tulajdonképpen az egész testünk bekapcsolódik. Haladj felülről lefelé a bemelegítő gyakorlatokkal, a fej-, váll-, törzs-, csípő, térd- és bokakörzések alapnak számítanak. Használhatsz SMR hengert is. További bemelegítő gyakorlatok láthattok a videó első felében.

 

Nyújtás

Sokan hajlamosak elsietni a nyújtást, sőt, előfordul, hogy ki is marad… Hiba! Szánj időt a nyújtásra: ha kevés az időd, inkább kicsivel rövidebb legyen a futóedzés, de ne maradjanak el a nyújtógyakorlatok. Hiszen ahogy telnek az évek, egyre kötöttebbek vagyunk, szűkülnek a mozgástartományok, szüksége van az izmoknak, az ízületeknek az alapos nyújtásra. Ez segíti a regenerációt, valamint a sérülések elkerülését is. A videó második felében Dóri megmutatja, hogyan nyújts le futás után.

Tarts velünk!

FitPercek: Bemelegítés és nyújtás futóknak

Futás előtt a bemelegítés, valamint utána a nyújtás elengedhetetlenül fontos a futók számára, hogy megelőzzék a sérüléseket. Rovatunk legújabb epizódjában Hegedüs Dóri edző elmondja a legfontosabbakat a témával kapcsolatban, és persze szuper gyakorlatokat is mutat!

Közzétette: Diéta és Fitnesz – 2020. október 13., kedd

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

 

Hozzászólások

Milyen teát igyál, ha szeretnéd felgyorsítani a fogyást?
Ügyesen variálva a fajtákat észre sem veszed, hogy valójában diétázol!
Szeretnél végleg leszokni a cukorról? Itt a tuti módszer
Az édesség iránti vágy kiváltó oka a cukor! Mint a nikotin, koffein és az alkohol, a cukor is könnyen okozhat függőséget, ezért nagyon fontos odafigyelned arra, hogy naponta mennyit viszel be a szervezetedbe.
Megújult a rántott karfiol, liszt nélkül készül a panír
A karfiol az egyik legfinomabb télen is kapható zöldség. Sütéssel hozhatjuk ki leginkább a zamatát. Parmezánba burkolva pedig egyszerűen verhetetlen.
Forró téma: ezért veszélyes a munkahelyi szex
Bár a régi intelem szerint „házinyúlra nem lövünk” azaz jobban tesszük, ha nem bonyolódunk szerelmi viszonyba a munkahelyen, meglehetősen sokan élnek a lehetőséggel.
Kókuszos lett a tiramisu, ezt az éjszaka közepén is majszolhatod
Íme egy könnyen elkészíthető diétás, kókuszor desszert, amit bűntudat nélkül is megehetsz.
Egy jó farmer 5 kiló mínusz, így válaszd ki a neked valót
A jó öreg farmer talán az egyetlen olyan ruhadarab, mely 150 éve tartja magát, és garantáltan nem megy ki a divatból. Hogy mi a titok? Mutatjuk!
Lapos hasat szeretnél? Ez a tuti módszer, ami segít!
A lapos has diéta legfőbb célja a has körül lógó úszógumi gyors elégetése. Dietetikusok és orvosok ennek érdekében kidolgoztak egy módszert, most figyelj!
Itt a tél legfinomabb diétás sütije: 10 perces máktorta
Kevés olyan sütemény ismert, ami egyszerre finom és egészséges is, de ez a 10 perc alatt elkészíthető, lisztmentes máktorta ilyen.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.