Oldal kiválasztása
A képlet egyszerűnek tűnik: minél magasabb az életszínvonalunk, annál többet költünk élelmiszerre, gyakrabban járunk étterembe, társaságba, és a magyar ember a társaságban bizony eszik. Ne hagyja, hogy a külvilág, a környezet tönkretegye egészséges életmódját! Ajánlunk ehhez néhány hasznos trükköt.

Mi az a szociális hízás, és mit tehetünk ellene?

1. Figyelje a zsírtartalmat!

Cseréljen le minden zsíros kedvencet alacsony zsírtartalmúra – a hűtőben, a kamrában, az irodai fiókjában, vagyis mindenhol, ahol ételt tárol. Tehát: hamburgerbe, grillezős húspogácsába, fasírtba a szokásos vegyes-darálék helyett kerüljön színtiszta, sovány marhahús, vagy még inkább pulykamell. Az omlettet készítse tojásfehérjéből és alacsony zsírtartalmú sajtból. A serpenyőket ahelyett, hogy meglocsolná olajjal, csak sprézze.

Trükk: csökken a zsír- és kalóriatartalom, de a családja észre sem fogja venni

2. Elő az egészséges rágcsákkal!

Takarítsa ki a nappalit: tüntesse el a tortilla csipszeket, a sültkrumplikat, a pattogatott kukoricákat. Tegyen ki KICSI tálkákba vékonyra szelt sült gyümölcsöket (almacsipszet, körtecsipszet), dióféléket (például pisztáciát). Az egészséges választékkal vitaminokhoz és fontos ásványi anyagokhoz is hozzájuthat.

Trükk: a gyerekeknek mindig tetszik az újdonság, végig fogják kóstolni.

Elhízás, túlsúly – mit tehetünk ellene?

3. „Világítós” kóla

Light: ami rávilágíthat a kalóriákra. A szénsavas üdítőkből egy doboz kb. 155 kcalt tartalmaz, amiből kb. 40 gr szénhidrát. Ez majdnem annyi, mint egy szelet fehér kenyér! Viszont a diétás italok nem tartalmaznak szénhidrátokat, és nagyon kevés kalória van bennük.

Trükk: ha a barátnője elvi okokból képtelen cserélni, sutyiban cserélje ki a poharát, és figyelje, észreveszi-e a változást

4. Ne egyen annyit, mint a párja.

Soha ne vegyen ki ugyanannyit a tányérjára, mint amennyit a férje vagy a fia szed. Az ő szervezetük lehet, hogy feldolgozza a kaját, míg az öné inkább raktározni fog belőle.

Trükk: étteremben, ha egyformát rendelnek, ön kérjen gyerek- vagy zóna adagot.

5. Támogató nyilatkozat

Hogy távoltartsa a traktálós nagynéniket és szomszédokat, ’pletykálja’ el nekik, hogy éppen belevágott egy nagyszerű diétába. Nyugodtan túlozzon, hogy felkeltse az érdeklődésüket – biztos lehet abban, hogy ezentúl nem sütikkel fogják kínálgatni, hanem fogyis tanácsokkal.

Trükk: a pletyka könnyen visszajuthat az édesanyja vagy a férje fülébe, akik így talán felhagynak a házi sütésű almás rétes kínálásával és az esténkénti pizza-rendeléssel.

6. Váltson teljes kiőrlésűre!

Vásároljon teljes kiőrlésű lisztből készült pékárukat. Ezek ugyanolyan finomak, és kevésbé hizlalnak, mint a fehér lisztből készültek.

Trükk: édes teljes kiőrlésű péksütemény maradékát apróra vágva, esetleg ledarálva belekeverheti natúr joghurtba, túróba, vagy rászórhatja alacsony zsírtartalmú joghurt-fagyira

rozskenyer

7. Felejtse el a kaját!

Ne ez legyen a központi kérdés. Próbáljon meg végre úgy együtt lenni a szeretteivel, hogy az nem valami közös nagy zabálásról szól! Ahelyett, hogy körbeülnének egy tortát, menjenek el kirándulni, sétálni. Az anyósával is találjanak más témát, ne adj isten, valami közös hobbit.

Trükk: a baráti összejöveteleket, családi ünnepeket két étkezés közti időpontra szervezze: ebéd utánra, hétvégi délelőttre…

8. Merjen rendelni

Az, hogy étteremben étkezik, önmagában még nem merénylet a fogyókúrája vagy egészséges étkezési törekvései ellen. Először is: sose rendeljen meg mindent egyszerre (főleg ne a desszertet még a leves előtt, lehet, hogy már nem is fér a pocakjába). Hogy biztosan ne ugyanazt a zsíros falatot kérje, amit a partnere (és még véletlenül se nyúlkáljon át az ő tányérjába): ön legyen az, aki elsőként kimondja, mit kér. Az első fogás legyen leves vagy saláta, majd várjon pár percet a második kikérésével. Főfogásnak jöhet a grillezett, párolt vagy roston sült baromfi, esetleg hal nagy adag zöldséggel, salátával körítve.

Trükk: Ha elsőként rendel, nem változtatja meg a döntését a többiek hatására, amíg a pincér körbe jár. És lehet, hogy másnak is megtetszik a választása.

9. Egy harapással nem lehet egy szeletet megenni

Ha úgy érzi, szüksége van egy kis édességre, nyugodtan harapjon bele abba a tortába. De ne falja fel az egészet. Hogy ’elfoglalja’ magát, amíg a többiek sütiznek, kávézzon vagy teázzon. A szürcsölgetés majd eltereli a figyelmét.

Trükk: A folyadék gyorsan leér a gyomorba, és eltelíti – így éhség miatt véletlenül sem fog desszertet rendelni.

Így segít a mozgás a magas vércukorszinten

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Fogyjon 4 hónap alatt 8-10 kilót!
A villámdiéták csak azt eredményezik, hogy az első kiadósabb vacsora után sírva fakadunk a mérleg számlapját látva. Egy stabil, négy hónapon át tartó, éhezésmentes kúrával viszont könnyedén elérhetjük a kívánt testsúlyt, és minden bizonnyal stabilizálhatjuk is.
Életveszélyes: Szikláról lógva fotózkodik a szerelmespár
Mennyit ér meg egy tökéletes fotó? Néhány influenszernek bármit, akár az életüket is kockáztatják. Ahogyan ez a pár is.
Bullying - Hogyan kezeljük az iskolai zaklatást?
Bullying, azaz a bántalmazás, zaklatás. Hol a határ az ugratás és bullying közt, és mit tehetünk, ha úgy érezzük, bántanak minket?
60 kilót fogytak összesen az Ázsia Expressz versenyzői
Rohannak, kiabálnak, stoppolnak. Van, hogy egy udvaron alszanak, s vacsorát sem kapnak. Az Ázsia Expressz szereplői nem luxusutazásra mentek, és a kalandnak hála összesen 60 kilótól szabadultak meg.
Édes teher – Gyakorlatok kismamáknak
A mozgásnak számos pozitív hatása ismeretes a számunkra, a kismamák viszont csak panaszmentes esetben, bizonyos szabályok betartása és szigorú orvosi felügyelet mellett végezhetnek sporttevékenységet.
Az olimpikontól a sportmániásig – Mit sportolnak korunk hercegnői?
Ezek a hercegnők és hercegnék bizony nem félnek a testmozgástól! Van köztük olimpikon, de olyan is, akinek számos csonttörés sem szegte kedvét a küzdősporttól!
Tényleg hasznos? Mindent a mono-diétáról!
Követni ugyan egyszerű a mono-diétát, de a segítségével elért súlyvesztést, már annál nehezebb megtartani.
6 egészséges recept szilvával, szőlővel
Mennyire kell óvatosnak lenni a szilvával, és a szőlővel? Íme néhány tuti recept, ami nem okoz majd gondot.
A vashiány és a vérszegénység 13 jele 
Ha különösebb ok nélkül állandóan kimerült és fáradt, érdemes vashiányra gyanakodni. A felnőtt lakosság zömét, különösen a nőket érinti ez a gond
Fehérjeturmix, ahogyan Arnold Schwarzenegger csinálja - videó
Tulajdonképpen Arnold Schwarzenegger egy 9 perces videóban, mindent elárul, ami a sikeres életmódváltáshoz kell. Megmutatja, hogy milyen fehérjeturmixot iszik, megnézhetjük, hogy mi van a hűtőjében, ahogyan arról is beszél, hogy szerinte hogyan tudjuk erősíteni az immunrendszerünket.
Építsünk kapcsolatot a testünkkel
Ahhoz, hogy újraépítsük a testünkkel való kapcsolatot – ami gyermekkorunkban még ösztönösen megvolt –, a tudatos és szeretetteli hozzáálláson kívül szükségünk lesz némi kíváncsiságra, játékosságra, s legfőképpen egy jó adag bátorságra.
Inspirálja magát az edzésre Liptai Claudia Instájával
A jövő 50 élelmiszere: a kaktusztól a gyökérzöldségekig
Összeállították annak az 50 tápláló élelmiszernek a listáját, amelyek fogyasztása az emberi szervezet, termesztése pedig a bolygónk számára volna kedvezőbb a jelenleg szinte egyeduralkodó alapanyagokhoz képest.
4 étel, amit jobb, ha nem eszik meg a gyermek! Ezeket adja neki helyette!
Mit ehetnek a gyerekek, és mi az, amit jobb kiiktatni az étrendjükből? Mindenre van egészségesebb megoldás!
Alternatív megoldások egészséges pizzához - 5 tuti recept
Pizzát rendelni? Ugyan! Otthon is szuperfinom és egészséges pizzákat készíthetünk. Ha nincs kedvünk bajlódni a tészta készítésével, a legtöbb nagyobb szupermarketben beszerezhetünk kész, fagyasztott, teljes kiőrlésű terméket – csak meg kell pakolni jobbnál jobb feltétekkel.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.