Biztos, hogy te is sok olyan sportot ismersz, amihez víz kell: úszás, evezés, szörf és még sorolhatnám. Nyáron mindegyik fantasztikus, de tudod, hogy a vízben nem csak mozogni, de lazítani is érdemes?

Használt ki a víz erejét: lazíts benne egy nagyot

Az elmúlt években egyre nagyobb teret hódítanak maguknak a különböző vízi kényeztetések, amelyekhez a víz különböző, különleges tulajdonságát használják fel. Ennek az egyszerű anyagnak ugyanis a sűrűsége, a felhajtóereje, nyomása, áramlása mind-mind jótékony hatással lehet a testedre. Érdemes közülük most a melegben néhányat kipróbálnod, hisz ezek a módszerek nemcsak a fizikai ellazulásban segítenek, hanem a lelki egyensúlyra is jó hatással vannak. Megfelelően képzett gyógytornász vagy mozgásterapeuta irányítása alatt különböző betegségek kezelésében is segíthetnek.

A vízi kezelések jótékony hatásai

– segíti a testi és lelki ellazulást

– nyugodtabban tudsz tőle aludni

– kíméli az ízületeket

– átmozgatja a testet

– enyhíthet fájdalmakon

– türelmet, kreativitást fejleszt

A szárazföldi módszerekhez hasonlóan a vízi relaxációnak is van aktív illetve passzív fajtája.

Milyen az aktív vízilazulás?

Ha pihenni is úgy szeretsz, hogy közben azért egy kicsit átmozgatod magadat, akkor a következő módszerek közül válogathatsz: voda (vízi) jóga, Aqua pilates, Aqua stretching és az Ai-chi, ami ötvözi a tai-chi, a Shiatsu és a Watsu elemeit. De az egyik legjobb módszer az úgynevezett Kneipp-kúra, amit ma már számtalan wellness központbon, vagy a kirándulás közben a szabadban, de még otthon is kipróbálhatsz. Ez a különleges kezelés Sebastian Kneipp lelkész nevéhez fűződik, aki még a múlt században komplett vízgyógyászati rendszert dolgozott ki, mind hideg-, mind melegvizes lemosásokkal, fürdőkkel, locsolásokkal és gőzöléssel, mezítlábas taposással. Próbáld ki a következőket:

Mezítláb járás

Ott és akkor, amikor csak lehetőséged van rá, járkálj néhány percig cipő és zokni nélkül. Legjobb, ha mindezt természetes talajon teszed. Ez megerősíti a lábboltozatot, és a talpi reflexpontokon keresztül a belső szerveidre is hat. Ha tóparton, folyóparton nyaralsz, nem okoz gondot nedves, kavicsos részt találni, ahol 5-10 percig sétálhatsz!

Víztaposás

vizi fitnesz

Fotó: shutterstock

Természetes vizekben vagy otthon, a fürdőkádban is végezheted a hidegvíztaposást 5-10 percen át. A wellnesshotelekben egyre elterjedtebb a Kneipp-féle víztaposó, ahova reggelente érdemes feltétlen lemenni, és 10 percig fel-le sétálni. Felüdít, felpezsdíti a keringést, stabilizálja az immunrendszert. Minél magasabbra ér a víz (térdig érő a legideálisabb), annál jobb a hatás. A végén meleg, emelkedő hőfokú lábfürdővel fejezd be!

Kar- és lábfürdő

Egy-két percre állj térdig érő, hideg vízbe, vagy merítsd be a karod hónaljig, majd kezeddel húzd le a vizet a bőrről, és végezz pár perces kar- vagy lábtornát! Különösen jó hatású krónikus fejfájás, szédülés és vérnyomásproblémák esetén.

Passzív ellazulás a vízben

vizi fitnesz

Fotó: shutterstock

Ma már számtalan olyan kezelés létezik, amit a terapeuták vízben végeznek. Általában meleg vizes medencében vagy kádban, különböző masszázsfogásokkal és nyújtásokkal segítik a teljes ellazulást, amit felerősít a lebegés érzése. A Watsu (vagyis vizi Shiatsu) nevű módszert tekintik az összes ellazulásos vízi technika ősatyjának. Harold Dull alkotta meg a módszert az 1980-as évek elején. Mára már világszerte őt tartják a Watsu mesterének. A kezelések mind lelkedre, mind a testedre hatással lesznek. Dinamikus mégis finom mozdulatok és nyújtások jellemzik a terápiát, amit egy fantasztikus masszázzsal kötnek össze.

Kismamáknak kötelező!

A Watsu-hoz hasonló passzív módszer még az Aquanatal, amelyet főként várandósan érdemes kipróbálnod, hiszen ezzel hatékonyabbá teheted a szülésre való készülést. Ennél a módszernél egyszerűen a hónaljad és a térded alá egy-egy vízi nudlit tesznek, és csak lebegned kell a vízen. Egy másik ilyen lebegéses módszer az Aqua-Relax, amelynél szintén csak lebegsz és a terapeuta különböző masszázs fogásokkal, ringatással és nyújtásokkal segíti a tökéletes relaxációt.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Sütőben sült paradicsom télire
Ha sok paradicsomunk termett a kertben érdemes a következő receptet kipróbálni, mert pillanatok alatt isteni, fűszeres szószt készíthetünk belőle, ami rengeteg diétás étel alapja is lehet.
Mennyi étel kerülhet pontosan a tányérodra, ha fogyni szeretnél?
Belekezdhetünk bármilyen diétás módszerbe, kipróbálhatunk akár ezerféle étrendet is, ha nem tanuljuk meg, mennyire fontos a porciókontroll, egy sem lesz sikeres.
Kezdj el mozogni és így változik meg az egész életed
Elképesztő, milyen komoly hatással lehet az életedre, ha mozogni kezdesz! Összegyűjtöttük a leglátványosabb változásokat.
A megfelelő méretű melltartó fontossága
Talán egy nőnek sem mondok újdonságot azzal, hogy a megfelelő melltartó kiválasztása alapvető fontosságú.
Nem mozdul a mérleg nyelve? Mutatjuk, hol a hiba!
Bizony, néha hiába a koplalás, a megszállott és rendszeres edzés, a mérleg mégsem mozdul. Sokan ekkor adják fel. Pedig csak át kellene gondolni, valóban mindent helyesen tesz­el.
A cékla chips lett a diétázók őszi kedvence: így lesz szuper ropogós
Rozmaringgal fûszerezett nasi, amit képtelenség abbahagyni. Egészséges, egyszerûen elkészíthető, zamatos, ropogós őszi finomság.
Áll alatti kényes témák: többé nem öregít a toka
Sokszor hihetetlen erőkkel küzdünk a ráncok ellen, arcunk egy másik részéről, az állról azonban gyakran elfelejtkezünk. Pedig az itt megereszkedett bőr látványa ugyanúgy öregíti az arcot, mint egy csúnya szarkaláb.
Liszt- és cukormentes kókuszos piskóta
Fél óra alatt az asztalra varázsolhatod ezt a remek diétás sütit! Nagyon kevés szénhidrátot tartalmaz, ezért bátran fogyaszthatod akár este is! Lágy, levegős piskóta csupa egészséges alapanyagokkal is!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.