Márciusban már csak emlék a legtöbb újévi fogadalom – köztük a fogyókúrára vonatkozó, önmagunknak tett ígéret is. Vagy mégsem? Íme, hét tipp, hogy sikeres legyen az életmódváltás, akár év közben is.

Végre kiderült mi a sikeres diéta titka

1. Egyél rendszeresen!

A legfontosabb szabály: ne hagyj ki étkezéseket. Ez ugyanis negatív hatással van az anyagcsere-folyamatokra. Fogyassz minden alkalommal tápanyagokban gazdag ételeket, és lehetőleg éjszaka, amikor az anyagcsere a leglassúbb, ne egyen.

2. Csökkentsd az adagokat

Az elmúlt évben egyre népszerűbbek a szuperméretű adagok, ezek azonban csak a pénztárcának tesznek jót, az egészségnek nem. Tudatosan mondj nemet az extra adagokra. Otthon megkönnyítheted a helyzetet, ha kisméretű tányérokat használsz.

3. Ne fogyókúrázz!

Igen, ne fogyókúrázz, hanem diétázz, de még jobb, ha életmódváltásba kezdesz. A fogyókúra rövid időre szól, és egészen biztosan hirtelen és drasztikus változásokkal jár az étkezésében. Ez azonban ahhoz vezet, hogy a szervezet vészhelyzetet érzékel, és lassítja az anyagcserét, hogy az energiát hatékonyan tárolni tudja.

4. Egyél lassan!

Evés közben a zsírszövetekből felszabadul egy leptin nevű hormon. Hatása lassú, akár 20-30 perc is eltelik, mire az agyban jelez, hogy „elég volt”. Aki lassan eszik, az a jóllakottságérzést időben észreveszi, míg aki habzsol, az nem érzékeli a stop jelzést, és többet eszik, mint amennyire valójában szüksége van.

5. Tegyél rendet a konyhában!

Vess egy pillantást a hűtőbe és a kamrába! Könyörtelenül dobj ki mindent, ami „elcsábíthat”.

6. Figyeld a kalóriabevitelt!

Annak érdekében, hogy sikeres legyen az életmódváltás, figyeld az elfogyasztott élelmiszerek kalóriatartalmát. A kalóriatáblázatokban szereplő adatok általában 100 grammra vonatkoznak. Néhány hét méricskélés után már könnyű lesz felmérni, hogy az adott élelmiszer súlya, kalóriatartalma mennyi.

7. Ismerd meg önmagad!

Fontos, hogy megértsd, miért eszel nagyobb mennyiséget. A stressz az oka vagy a kényelem, esetleg a megszokás? Előfordulhat, hogy valamilyen egészségügyi probléma áll a háttérben.

Aki lassan eszik, az a jóllakottságérzést időben észreveszi, míg aki habzsol, nem érzékeli a stop jelzést

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

Hasizom a konyhából: edd laposra a hasad!
Igaz a fitneszalaptörvény: a kockás izmok a konyhában készülnek. Hiába edzünk gyakran, ha az étkezésünkkel szabotáljuk a végeredményt. Együk okosan laposra a hasunkat!
A tavasz diétás kedvence: csőben sült brokkoli (videó)
Elronthatatlan csőben sült brokkoli, amit muszáj kipróbálni és megkóstolni. Nagyon finom egészséges húsmentes étel a mindennapokra.
Durva! Ezért jó, ha sokkal több epret eszel!
Ha eddig még nem voltunk rajongói ennek a pirosló finomságnak, akkor itt az ideje, hogy azzá váljunk! Nemcsak lédús, nyárias és isteni finom, de valóságos szuperélelmiszer is.
Egészséges vagy felejtős a szója? Ezt tudnod kell!
A szója sokáig nem hiányozhatott az egészséges életmódot követők étrendjéből. Az utóbbi években azonban egyre többször jelentek meg olyan hírek, tanulmányok, amelyek cáfolták a szója egészségre gyakorolt jótékony hatásait.
Hasznos gyógynövény: Így használd a pitypangot a diétádhoz
Kevesen tudják, hogy a mezők egyszerű kis virága, a gyermekláncfű ehető növény. Pedig érdemes közelebbről is megismernünk, mert méregtelenítő hatásának köszönhetően rengeteg bajtól megszabadíthat.
Szeretnél igazán hatékonyan edzeni? Ezekre a szabályokra figyelj!
Akár régi, rutinos, akár új edzőtermi látogató vagy, akár gyorsulni, erősödni vagy éppen fogyni szeretnél, a motiváció időnként alábbhagy. Hogy átlendülj a holtponton, vagy, hogy még többet kihozz izzasztó edzéseidből, érdemes pár jó tanácsot megfogadnia. Nem nehéz vagy bonyolult trükkök ezek, azonban jelentősen növelhetik a sportolás hatékonyságát.
Ezek a legjobb tavaszi vitaminbombák, így fiatalítsd meg a tested
A téli hideg időben lemerülnek szervezetünk vitaminraktárai, így tavaszra legyengül az immunrendszer. A friss zöldségek és gyümölcsök azonban óriási energiával töltik fel testünket!
Maradj fitt a mobiloddal: öt applikáció, ami segít ebben
Az okostelefonunk mindig a zsebünkben van. Miért ne használnánk arra is, hogy segítsen az egészséges életmód kialakításában?

Ajánlataink