Sokan tudni vélik a ragyogó bőr titkát, de sajnos nem minden praktika működik mindenkinél. Ám vannak olyan bőrápolási tanácsok, amelyek valóban hasznosak és örök érvényűek!

6 bőrápolási aranyszabály, amit mindig tarts észben

1. A több nem feltétlenül jobb

Ajándékba kapsz, vásárolsz, termékmintákat gyűjtesz, így aztán maszkok, testápolók, krémek, olajok és szérumok tömkelege várakozik a piperepolcodon. Hihetetlenül nagy a kísértés mindennap, hogy legalább egyet-kettőt használj belőlük… De fontos bőrápolási szabály: csak óvatosan, mert a túl sok kozmetikai termék eltömítheti a pórusokat, ráadásul bizonyos összetevők nem igazán illenek össze! Nem szabad egyidejűleg használni például a retinolt, illetve más hámlasztó összetevőket (szalicilsavat, glikolsavat és benzoil-peroxidot) tartalmazó termékeket, mert a bőr kiszáradhat, irritálttá válhat.

 

bőrápolási szabály

Fotó: Shutterstock

 

2. Ne nyomkodd!

Sőt, igazából a legjobb, ha meg sem érinted az arcodon a pattanásokat, hiszen a kezeden baktériumok hemzsegnek. Ha csak megérinted a már duzzadt bőrt, olyan mikrobákat vihetsz a bőrödre, amelyek késleltetik a gyógyulást – nem is beszélve arról, ha nekiállsz nyomkodni. Különösen rosszat teszel, ha olyan elváltozásokat próbálsz kinyomni, amelyeket nem is lehet, például a cisztás aknét, amely vörös csomó a bőrön. A nyomkodással gátolod a természetes gyógyulási folyamatot, és maradandó hegesedés is lehet a mutatvány vége.

 

3. A nyakadra és a dekoltázsodra is figyelj!

Csak azért, mert ezek a területek nincsenek annyira szem előtt, főleg télen, még ugyanolyan védelemre van szükségük, mint az arcbőrnek. Valójában a bőrgyógyászok az arcot és nyak, valamint a dekoltázs bőrét egészében vizsgálják, hiszen ezeken a területeken egyformán gyakoriak a bőrkárosodások. Számos olyan termék létezik, melyet kifejezetten ezekre a területekre fejlesztettek ki, ezek többsége ráadásul emelő és feszesítő tulajdonságokkal is rendelkezik. De ha nem veszel ilyen készítményeket, nem gond: használd az arcbőrödön bevált hidratálókat, szérumokat.

 

4. Nagyon fontos az esti arcápolási rutin!

Igen, igen, ez nem túl jó hír azoknak, akik szeretnék reggelre hagyni az arcápolás komolyabb részét. Lefekvés előtt kell a bőrt megtisztítani, hámlasztani, tonikkal kényeztetni, célzott szérumokkal bombázni és végül tápláló éjszakai krémmel bekenni. Ha valaki ezt rendszeresen végigcsinálod, reggel egyszerűen elég egy langyos vizes arcmosás és a hidratálókrémed a smink alá. Talán ez az egyik legfontosabb bőrápolási szabály: ugyanis a bőr az éjszakai pihenés alatt képes a leginkább regenerálódni, így az igazán értékes hatóanyagokat este kell a bőr mélyére juttatni.

 

5. A vékony textúrától haladj a vastagabb felé

Gondolj úgy a bőrödre, mint egy szivacsra, amely fel akarja szívni azt a sok-sok jótékony hatóanyagot, amit be kívánsz juttatni a sejtek közé. Ezért fontos, hogy először a „legvékonyabb”, vízhez hasonló termékeket, például az esszenciákat vagy szérumokat alkalmazd, majd ezután jöhetnek a nehezebb hidratálók és tápláló olajok. Az utóbbiakkal vigyázni, hiszen bármilyen ápoló kerül is még utánuk a bőrre, az szinte biztos, hogy nem fog hatni.

 

6. Az arcmasszázs ragyogást ad a bőrnek

Az arcmasszázs kézzel vagy hengerrel gyors módja annak, hogy az arcbőr gyönyörű, természetes színárnyalatot kapjon. Fontos, hogy mindig tiszta arcbőrön és tiszta kézzel, eszközzel végezd, és néhány csepp olajat használj a sérülések elkerülése érdekében.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

Citromos-túrós álomtorta diétázóknak
Ebben az isteni finom sütiben alig van szénhidrát, biztosan nem hizlal, bátran ehetsz belõle több szeletet is!
Mézes fortélyok – Hámlasztás, pakolás és arctisztítás
A méz az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amely a szépségápolásban is hatékonyan alkalmazható. Használd a bőrápolásban minden nap, más természetes anyagokkal együtt.
Nagyon fontos a nőknek a vas! Mutatjuk, hogy pótold
A vas nagyon fontos szerepet játszik szervezetünk egészséges működésében. Segít oxigént juttatni a sejtjeinkhez, és ha nincs belőle elég, akkor viszonylag hamar jelentkeznek a tünetek.
7 ötlet a nyárra: így lesz dús és egészséges a hajad
Mire elindul a nyári szezon sokka egészségesebb lesz a hajad. Néhány dologra figyelj oda, és akár pár hónap alatt dúsabbá, szebbé varázsolhatod a hajkoronád. Mutatjuk az ötleteket!
Cukormentes álom: kóstold meg a málnát kókusszal
Villámgyorsan elkészítheted, cukor- és lisztmentes, viszont pokoli finom. A málna és a kókusz együtt tökéletes párost alkot, elrontani sem tudod, olyan egyszerű ez a recept.
Kondiveszély! – A 15 legidegesítőbb szokás az edzőteremben
Egy külföldi életmódmagazin az egyik közösségi portálon közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek a konditerembe járók szerint a legidegesítőbb edzőtermi szokások. Érdekes, de egyáltalán nem meglepő válaszok születtek. A mi kedvencünk például az, ha maguk után nem takarítanak a vendégek.
A legjobb tippek, hogy 70 évesen is fittek legyünk
Kíváncsi vagy, melyik életkorban, mit kellene teljesítened ahhoz, hogy még 70 évesen is egészséges legyél?
3 zseniális tavaszi diétás leves, ezzekből bátran ehetsz
Most már tényleg itt a jó idő, egyre több idényzöldséget lehet kapni a piacon és a boltokban is. Finom, könnyű és nem utolsósorban egészséges ételeket készíthetsz belőle.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.