Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.

A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka

 

egészséges bőr

Az egészséges bőr titkai az életmódunkban is rejlik
Fotó: Shutterstock

1. Figyelj az étrendedre!

Fontos, hogy az étrended megfelelő arányban tartalmazzon egészséges zsírokat, szénhidrátokat, fehérjéket. Korlátozd a feldolgozott, félkész ételek bevitelét, kerüld a gyorséttermi kosztot – ez a szép és egészséges bőr egyik titka.

 

2. Szeresd meg a jó zsírokat!

Vannak zsírok, amelyek a bőr egészségéhez nélkülözhetetlenek. Éppen ezért fontos, hogy rendszeresen egyen ómega-3 zsírsavakban gazdag ételeket, például olajos magvakat, lenmagot, lehetőség szerint tengeri halakat (lazac, makréla, szardella). Bőröd meghálálja, ha naponta fogyasztasz halolajkapszulát.

 

 

3. A bélrendszer egészsége

A bélproblémák, emésztési zavarok rossz hatással lehetnek a bőrre, mivel ilyen esetekben a szervezet nem jól hasznosítja azokat a tápanyagokat, vitaminokat és ásványi anyagokat, amelyek a bőr egészségéért felelnek. A nem megfelelően működő bélrendszer ronthatja a meglévő bőrbetegségeket, például a pattanások, az ekcéma, a rosacea és a pikkelysömör állapotát.

 

Narancsbőr ellen: Milyen profi módszerek segíthetnek?

 

4. Korlátozd a gyulladást okozó ételek fogyasztását!

A bőr állapotát három fő bűnös rontja leginkább: a glutén, a cukor és a tejtermékek – különösen az ezekre érzékenyeknél. Ha arra gyanakszol, hogy bőröd katasztrofális állapotát valamilyen élelmiszer okozza, iktasd ki étrendjéből a gyanús elemet legalább két hétre. Fontos, hogy egyszerre csak egy dolgot vonj meg magadtól! Bőrproblémák esetén érdemes alapból korlátozni a koffeinbevitelt és csökkenteni az alkoholfogyasztást.

 

5. Óvd a májadat!

A máj létfontosságú szerv, amely az anyagcsere számos folyamatában részt vesz – többek között a méregtelenítésben is. A máj a zavartalan működéshez nyersanyagforrásokat igényel, amelyeket mindig a leginkább szükséges területen használ fel, ha éppen hiány áll fenn belőlük. Mivel a bőr regenerálása, gyógyítása viszonylag hátul szerepel a májműködés prioritáslistájában, itt hamar kiütköznek a különböző hiányok jelei.

 

6. Táplálékkiegészítők

Számos olyan ásványi anyag létezik, amely elősegíti a sejtek megújulását és fontos szerepet tölt be az egészséges bőr megőrzésében. Ilyen a szelén, a magnézium, a cink és a jód. Ezeket sokoldalú táplálkozással biztosítani tudod, de gyakori, hogy pótlásra van szükség. Bátran egyél haj- és bőrszépítő anyagokat tartalmazó étrend-kiegészítőket!

 

Nagyító alatt a bőr: bőrtípusok, jellemzők és ápolási tippek

 

7. Hidratálás

A ragyogó és egészséges bőr egyik elengedhetetlen tényezője a megfelelő mennyiségű folyadékbevitel, hiszen a bőrt nemcsak kívülről, hanem belülről is hidratálni kell. Az alap napi 2 liter víz – ennyivel már megfelelően táplálod a sejteket, elősegítve megújulásukat és új sejtek születését.

 

8. Csökkentsd a stresszt!

A stressz nyomot hagy a bőrön, mivel a stresszhormonként is ismert kortizol állandó magas szintje gyulladást okoz, és megnehezíti a sejtek regenerációját. A megfelelő mennyiségű és minőségű alvás, a rendszeres testmozgás, valamint a különböző meditációs gyakorlatok segítenek csökkenteni a feszültséget, ezt pedig meghálálja a bőr.

9. Egyél zöld ételeket!

A sötétzöld leveles zöldségek igazi nagyágyúk a szépségápolásban, ez magas E-vitamin-tartalmuknak köszönhető. Ugyanis az E-vitamin segíti a káros szabad gyökök és más méreganyagok elleni küzdelmet. Ebéded és vacsorád összeállításánál is próbáld a tányér felét zöldekkel megtölteni, negyedrészét teljes értékű szénhidrátok, másik negyedét sovány fehérjék és egészséges zsírok alkossák.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Isteni diétás vacsora néhány szem paradicsomból
Találtál a hűtőben pár szem paradicsomot, és néhány tojást? Ne is keresgélj tovább, mert máris kész a diéttás vacsorád! Mutatjuk a receptet.
Gyorsabb anyagcsere – gyorsabb fogyás
Mindannyian szeretnénk kicsit gyorsítani az anyagcserénken, ám többnyire úgy gondoljuk, a megváltoztathatatlant minek bolygatni. Bár a genetikán és az életkoron valóban nagyon sok múlik, apró trükkökkel felgyorsíthatjuk a folyamatot.
Kúszás, mászás, csimpaszkodás – Ezekkel a játékokkal lesz aktív a szünidő!
Amikor vége az ovinak és az iskolának, gyermekeink számára rengeteg idő szabadul fel. Ráadásul, a nyári időszakban még több energiájuk van és a pedagógusok helyett gyakran napközben is a szülők feladata, hogy elfáradjanak.
Bemutatkozik a kultikus női sneaker
A sneaker cipő világhírűvé vált. Ma már kétségtelen, hogy az egyik legkedveltebb lábbelinek számít mind a hölgyek mind az urak részéről. De nem csak a női- és a férfilélek van oda teljesen ezekért a cipőkért, hanem univerzálisan mindenki.
6 hatásos arcpakolás nyári gyümölcsből
Egy fárasztó nap után az arcunk is felfrissülhet, regenerálódhat a nyári gyümölcsök nyújtotta kényeztetéstől.
Ha már megtörtént a baj – diéta ételmérgezés után
A bajt jobb elkerülni, de ha már bekövetkezett, okos diétával, megfelelő élelmiszerek fogyasztásával megkönnyíthetjük a gyógyulás folyamatát.
Futás melegben: erre kell figyelni!
A futásra könnyű nemet mondani. Nem szeretünk futni, ha esik az eső vagy a hó, ha fúj szél, ha túl hideg van, és persze akkor sem, ha túl meleg.
Nyáresti sütögetés hízás nélkül
A grillezésre könnyen rá lehet kapni, mert igazán kellemes program nyárestéken. Csakhogy a kései evéssel csínján kell bánni, mert a kolbászhegyek vagy a szalonna néhány pohárka borral leöblítve könnyen megbosszulja magát, főként deréktájon.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.