Sokan tudni vélik a ragyogó bőr titkát, de sajnos nem minden praktika működik mindenkinél. Ám vannak olyan bőrápolási tanácsok, amelyek valóban hasznosak és örök érvényűek!

6 bőrápolási aranyszabály, amit mindig tarts észben

1. A több nem feltétlenül jobb

Ajándékba kapsz, vásárolsz, termékmintákat gyűjtesz, így aztán maszkok, testápolók, krémek, olajok és szérumok tömkelege várakozik a piperepolcodon. Hihetetlenül nagy a kísértés mindennap, hogy legalább egyet-kettőt használj belőlük… De fontos bőrápolási szabály: csak óvatosan, mert a túl sok kozmetikai termék eltömítheti a pórusokat, ráadásul bizonyos összetevők nem igazán illenek össze! Nem szabad egyidejűleg használni például a retinolt, illetve más hámlasztó összetevőket (szalicilsavat, glikolsavat és benzoil-peroxidot) tartalmazó termékeket, mert a bőr kiszáradhat, irritálttá válhat.

 

bőrápolási szabály

Fotó: Shutterstock

 

2. Ne nyomkodd!

Sőt, igazából a legjobb, ha meg sem érinted az arcodon a pattanásokat, hiszen a kezeden baktériumok hemzsegnek. Ha csak megérinted a már duzzadt bőrt, olyan mikrobákat vihetsz a bőrödre, amelyek késleltetik a gyógyulást – nem is beszélve arról, ha nekiállsz nyomkodni. Különösen rosszat teszel, ha olyan elváltozásokat próbálsz kinyomni, amelyeket nem is lehet, például a cisztás aknét, amely vörös csomó a bőrön. A nyomkodással gátolod a természetes gyógyulási folyamatot, és maradandó hegesedés is lehet a mutatvány vége.

 

3. A nyakadra és a dekoltázsodra is figyelj!

Csak azért, mert ezek a területek nincsenek annyira szem előtt, főleg télen, még ugyanolyan védelemre van szükségük, mint az arcbőrnek. Valójában a bőrgyógyászok az arcot és nyak, valamint a dekoltázs bőrét egészében vizsgálják, hiszen ezeken a területeken egyformán gyakoriak a bőrkárosodások. Számos olyan termék létezik, melyet kifejezetten ezekre a területekre fejlesztettek ki, ezek többsége ráadásul emelő és feszesítő tulajdonságokkal is rendelkezik. De ha nem veszel ilyen készítményeket, nem gond: használd az arcbőrödön bevált hidratálókat, szérumokat.

 

4. Nagyon fontos az esti arcápolási rutin!

Igen, igen, ez nem túl jó hír azoknak, akik szeretnék reggelre hagyni az arcápolás komolyabb részét. Lefekvés előtt kell a bőrt megtisztítani, hámlasztani, tonikkal kényeztetni, célzott szérumokkal bombázni és végül tápláló éjszakai krémmel bekenni. Ha valaki ezt rendszeresen végigcsinálod, reggel egyszerűen elég egy langyos vizes arcmosás és a hidratálókrémed a smink alá. Talán ez az egyik legfontosabb bőrápolási szabály: ugyanis a bőr az éjszakai pihenés alatt képes a leginkább regenerálódni, így az igazán értékes hatóanyagokat este kell a bőr mélyére juttatni.

 

5. A vékony textúrától haladj a vastagabb felé

Gondolj úgy a bőrödre, mint egy szivacsra, amely fel akarja szívni azt a sok-sok jótékony hatóanyagot, amit be kívánsz juttatni a sejtek közé. Ezért fontos, hogy először a „legvékonyabb”, vízhez hasonló termékeket, például az esszenciákat vagy szérumokat alkalmazd, majd ezután jöhetnek a nehezebb hidratálók és tápláló olajok. Az utóbbiakkal vigyázni, hiszen bármilyen ápoló kerül is még utánuk a bőrre, az szinte biztos, hogy nem fog hatni.

 

6. Az arcmasszázs ragyogást ad a bőrnek

Az arcmasszázs kézzel vagy hengerrel gyors módja annak, hogy az arcbőr gyönyörű, természetes színárnyalatot kapjon. Fontos, hogy mindig tiszta arcbőrön és tiszta kézzel, eszközzel végezd, és néhány csepp olajat használj a sérülések elkerülése érdekében.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

A savanyú káposzta maga a csoda, ennyi mindenre jó!
Sokan esküsznek a savanyú káposzta áldásos hatásaira, melyekre ilyenkor, a járványos időszakban nagy szüksége lehet a gyengülő immunrendszernek.
A titokzatos karotin, amit minden nőnek ismernie kell
Akármilyen furcsán hangzik, a barnulást elősegítő kenceficéken kívül zöldségekkel és gyümölcsökkel is lehet barnulni.
Diétás nasi? Ilyen is létezik
Valljuk be őszintén, a nassolás rossz szokás, de ha fogyókúrázás közben sem tudunk lemondani róla, akkor sem kell kétségbeesni, csak érdemes egy kicsit átgondolni mit rágcsáljunk. Íme, egy remek recept:
Segítünk, hogy elkerüld a sportsérüléseket
Az edzések alatt szerzett sérülések nagyon fájdalmasak tudnak lenni és általában sok időbe telik, míg teljesen felépülsz.
Néhány diétás szabály, ami felturbózza a fogyást
28 naponta a legtöbb nő életében beköszöntenek azok bizonyos nehéz napok. Ilyenkor tombolnak a hormonok, és a pokolba kívánnánk az egészet.
Őrültség vagy zseniális? Kik azok a húsevő vegetáriánusok?
A gondosan összeválogatott vegetáriánus étrend nagyon egészséges. Akadnak is jó néhányan, akik szeretnék ezt követni, de mégsem tudnak lemondani a hús ízéről. Pedig erre is van megoldás!
Kövér vagyok? Vagy mégsem? Íme a jel, hogy diétáznod kell
Létezik néhány egyszerű módszer, amivel könnyedén megállapíthatjuk, tényleg érdemes-e belekezdenünk egy fogyókúrába.
5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél
Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel. De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.