A hideg hónapokban néha jólesik egy kényeztető, kellemesen meleg kádfürdő, amikor búcsút inthetünk a gondoknak és fájdalmaknak. Elmondjuk, milyen praktikákat érdemes bevetni.

Merülj el a habokban, avagy a kádfürdő jótékony hatásai

Tejes-mézes kádfürdő a hidratáláshoz

A forró fürdővel éppen az a baj, hogy lemossa a bőr természetes védő olajrétegét, mégis vannak esetek, amikor a száraz bőr regenerálásában fontos szerep jut a fürdőzésnek. Ha a fűtésszezonban a kiszáradt bőröd szeretnéd táplálni, a tejes-mézes kádfürdő lehet a jó választás. A méz gazdag antioxidánsokban, amelyek védik, táplálják a bőr mélyebb rétegeit is. A tejben található zsírok és fehérjék pedig hidratálják a bőrt. A tejsav tisztít és puhít, csodát tesz a száraz, fakó bőrrel. A mézet oldd fel egy csésze meleg vízben, mielőtt hozzáadod a fürdőhöz, hogy könnyebben eloszlathasd.

 

Stresszoldás illóolajokkal

Próbáld ki, hogy mielőtt belépsz a kád vízbe, néhány csepp eukaliptuszolajat csepegtetsz a kezedbe, összedörzsölöd, és tízszer mélyet lélegzel a tenyeredből. Az illat és a meleg együttesen szinte azonnal oldja a feszültséget, miközben az érzékek felébrednek. Természetesen választhatsz a különféle stresszoldó illóolajok közül. Legnépszerűbbek a citrom, a levendula és az eukaliptusz. A fürdővízhez is adj az olajokból néhány cseppet, és merülj el a vízben. Az illóolajos kádfürdő segítségével nemcsak az alvásod lesz nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb, hanem a másnapi ébredés is könnyebben fog menni.

 

Mire jó a zabpehelylisztes kádfürdő?

Száraz bőrre remek gyógyír a zabpelyhes vagy zablisztes kádfürdő. Nem kell mást tenned, mint 1-2 csésze zabpehelylisztet (vagy őrölt zabpelyhet) a vízhez adni, és 15 percig pihenni a kádban. A zab antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik, ez pedig remek kombináció a száraz, igénybe vett bőr kezeléséhez.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.