A munka, a család, esetleg a heti pár edzés mellett szinte képtelenség időt szakítani egy wellnessnapra. A stresszoldáshoz azonban fontos lenne a lazítás, ezért segítünk, hogy otthon átélhess egy igazi fürdőélményét, akár csak rövid időre is.

Otthoni wellness: Fürdőélmény anélkül, hogy elhagynád a lakásod

1. Gyújts gyertyákat!

Az otthoni wellness nélkülözhetetlen eleme. Az illatos gyertyákat, füstölőket azért használják a masszázsok és egyéb kezelések során, hogy ellazítsák a testet és az elmét. Használj illóolajat tartalmazó gyertyákat. Ha relaxálni szeretnél, válassz levendulásat, ha élénkítésre, energetizálásra vágysz, próbáld ki az eukaliptuszosat.

 

2. Hallgass lágy, nyugtató zenét

Biztosan észrevetted már, hogy a gyógyfürdőkben, wellnessközpontokban gyakran halk, nyugodt zene szól a háttérben, ennek megvan az oka. A jól megválasztott zene képes lelassítani az elmét és ellazítani a testet, csökkentve a pulzusszámot. A zene hozzájárul a szerotonintermelés fokozásához, ami csillapítja a szorongásos tüneteket, és boldogabbá, kiegyensúlyozottabbá tesz.

DF-tipp:

Zenehallgatás közben ellenőrizd a pulzusod: ha felgyorsul, a zene valószínűleg inkább felpörget, ha lelassul, akkor megtaláltad a tökéletes, ellazuláshoz szükséges ritmust.

 

3. Használj illóolajokat!

A növényekből kivont értékes olajok regenerálják a bőrt. Ügyelj arra, hogy természetes és ne szintetikus olajat válassz! Soha ne tegyél illóolajat közvetlenül a bőrödre, és Tartsd be a kevesebb több szabályt, különösen akkor, ha a bőröd érzékeny.

 

Aromaterápia: így gyógyítanak az illóolajok

 

4. Fejmasszázs

Masszírozással elűzheted a feszültséget és a stresszt a fájó, fáradt izmokból. Egyedül azonban nehéz végigmasszírozni a testedet, de semmi baj, szerencsére hasonló pozitív hatással bír a gyors és egyszerű fejbőrmasszázs. Nemcsak az otthoni wellness során, de rendszeresen alkalmazva a fejbőrmasszázs enyhítheti a fej- és nyaki feszültségek miatt kialakuló krónikus fejfájást, migrént.

 

5. Készíts arcmaszkot!

A natúr zabpehely nemcsak tökéletes alapanyag a reggelihez, hanem remek bőrápoló szer is. Aminosav-tartalmának köszönhetően táplálja, ápolja, hidratálja a bőrt. Szinte bármilyen konyhai alapanyagból készíthetsz a bőrtípusodnak megfelelő frissítő maszkot.

DF-tipp:

2 evőkanál zabot keverj össze annyi joghurttal, hogy jól kenhető masszát kapj. Vidd fel a bőrödre, hagyd hatni 5 percig, majd öblítsd le.

 

5 bevált DIY arcmaszk bőrtípusok szerint

 

6. Gőzölés

Ha van néhány mitesszered, vagy egyszerűen csak tompának, fénytelennek látod az arcbőrödet, gőzölj! Az eltömődött pórusokat így könnyebben kitisztíthatod (bár ezt jobb lenne kozmetikusra bízni), a sejtekhez pedig könnyebben jutnak el az értékes tápanyagok gőzölés után.

DF-tipp:

A gőzöléshez használt vízbe tehetsz kamillát vagy levendulaolajat, tovább fokozva a jótékony hatást.

 

7. Bőrradírozás

Számos fürdőben élénkítő cukor- és sóradírral távolítják el az elhalt bőrsejteket. Mivel a bőr a test legnagyobb védelmi szerve, fontos a rendszeres ápolása. A napi munka, edzés során az izzadságtól eltömődött pórusok visszatarthatják a nem kívánt toxinokat, ezért fontos a rendszeres hámlasztás. Még csak kevergetned sem kell: szórj egy szivacsra vagy mosdókesztyűre némi sót vagy cukrot, és zuhanyozás közben dörzsöld át vele a tested. Legyen ez is az otthoni wellness része!

 

Otthoni pedikűr: Lábápolás 5+1 egyszerű lépésben

 

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.