Ugye veled is előfordult már, hogy az ünnepek után alig jöttek rád a ruháid, és közel öt kilóval többet mutatott a mérleg? Nos, mindez néhány egyszerű trükkel megelőzhető!

5 zseniális trükk, hogy idén ne hízz el karácsonykor

1. A nagy koccintások

Gyakorlatilag már napokkal a nagy nap előtt elkezdődnek a munkahelyi és a baráti ünneplések. Szinte végtelenné válik a koccintások sora. Aztán jön az otthoni pezsgőzés, egy kis rövidital, és a desszerthez a bor. Végül aztán nyakadon a szilveszter, a koktélok, és csak a januári munkakezdéskor veszed észre, hogy rengeteg felesleg került a szervezetedbe a különféle alkoholokkal.

ÖTLET: Már az elején határozd el, hogy kontroll alatt tartod a dolgokat, és csak félig töltött poharakat veszel a kezedbe. Az otthoni ünnepléshez, pedig szerezz be diétás változatokat.

2. Óvatosan a süteményekkel

Mindannyian tudjuk, hogy ez az ünnep a töltött kalácsokról, apró kekszekről, és gyönyörű tortákról szól. Ráadásul ilyenkor nem spórolunk a cukorral, csokoládéval, aszalt gyümölcsökkel sem.

ÖTLET: Határozd el, hogy nem fogsz ötféle édességet sütni, csak kettőt, így sokkal kisebb a kísértés. Keresgélj a diétás sütemények receptjei között, hisz ha ezeket készíted el, máris sokkal egészségesebb finomságok kerülnek az asztalra. Ha vendégségbe mész, vigyél ajándékba saját szénhidrátcsökkentett desszertet, így neked is lesz miből nassolnod.

3. Hatalmas tányérok

Ilyenkor karácsonykor a háziasszonyok a legszebb terítékeket rakják az asztalra, előkerülnek a hatalmas levesestálak, nagy tányérok és roskadásig terítve az asztal.

ÖTLET: Vendégségben bátran kérj magadnak kisebb tányért. Pszichológiai kutatások szerint ugyanis sokkal nagyobb a kísértés, ha egy óriási tányér van előtted, mintha csak egy kisebb tálból csipegetsz.

4. 100 fogás egyszerre

Ha összejön a család, akkor bizony nem ritka, hogy mindenki hoz valamit, és az ételek száma szinte végtelenné válik az asztalon. Négyféle köret, ötféle hús, és persze a sütemények, pogácsák sokasága.

ÖTLET: Már az ünnepek előtt vedd kezedbe az irányítást, konkrétan mondd meg mindenkinek, ki mit hozzon. Kérj vendégeidtől salátát, húsokat, a nehezebben elkészíthető, szénhidrátcsökkentett finomságokat pedig főzd vagy süsd meg te magad. Így kontroll alatt marad a nagy trakta.

5. Nassolás vásárlás közben

Az adventi vásárok hangulata csodás, de ismerd el, hogy a nézelődés és vásárolgatás közben bizony hajlamos vagy megkívánni ezt-azt. Egy kis sült krumpli, cukros forralt bor, kürtös kalács. Pedig, ha a szívedre teszed a kezed, kiderül, nem is vagy éhes. Ettől függetlenül, mire hazaérsz teljesen degeszre eszed magadat.

ÖTLET: Ne indulj el vásárolni soha üres gyomorral. Határozd el előre, hogy csak egy dolgot kóstolsz meg: mondjuk sült kolbászt, ami nem hizlal, vagy sült gesztenyét, ami legalább egészséges.

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Citromos-túrós álomtorta diétázóknak
Ebben az isteni finom sütiben alig van szénhidrát, biztosan nem hizlal, bátran ehetsz belõle több szeletet is!
Mézes fortélyok – Hámlasztás, pakolás és arctisztítás
A méz az egyik legegészségesebb természetes édesítőszer, amely a szépségápolásban is hatékonyan alkalmazható. Használd a bőrápolásban minden nap, más természetes anyagokkal együtt.
Nagyon fontos a nőknek a vas! Mutatjuk, hogy pótold
A vas nagyon fontos szerepet játszik szervezetünk egészséges működésében. Segít oxigént juttatni a sejtjeinkhez, és ha nincs belőle elég, akkor viszonylag hamar jelentkeznek a tünetek.
7 ötlet a nyárra: így lesz dús és egészséges a hajad
Mire elindul a nyári szezon sokka egészségesebb lesz a hajad. Néhány dologra figyelj oda, és akár pár hónap alatt dúsabbá, szebbé varázsolhatod a hajkoronád. Mutatjuk az ötleteket!
Cukormentes álom: kóstold meg a málnát kókusszal
Villámgyorsan elkészítheted, cukor- és lisztmentes, viszont pokoli finom. A málna és a kókusz együtt tökéletes párost alkot, elrontani sem tudod, olyan egyszerű ez a recept.
Kondiveszély! – A 15 legidegesítőbb szokás az edzőteremben
Egy külföldi életmódmagazin az egyik közösségi portálon közvélemény-kutatást végzett arról, hogy melyek a konditerembe járók szerint a legidegesítőbb edzőtermi szokások. Érdekes, de egyáltalán nem meglepő válaszok születtek. A mi kedvencünk például az, ha maguk után nem takarítanak a vendégek.
A legjobb tippek, hogy 70 évesen is fittek legyünk
Kíváncsi vagy, melyik életkorban, mit kellene teljesítened ahhoz, hogy még 70 évesen is egészséges legyél?
3 zseniális tavaszi diétás leves, ezzekből bátran ehetsz
Most már tényleg itt a jó idő, egyre több idényzöldséget lehet kapni a piacon és a boltokban is. Finom, könnyű és nem utolsósorban egészséges ételeket készíthetsz belőle.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.