Kába és lassú vagy ébredés után? A könnyű elalvásért rengeteg dolgot tehetsz lefekvés előtt: ihat kamillateát, elkerülheti a számítógép használatát – de vajon mit tehetsz reggel, amikor alig bírsz megmozdulni? Íme, néhány trükk!

7 praktika, hogy könnyebben menjen az ébredés

1. Felejtsd el a szundi gombot!

Sokan azt gondolják, hogy ha 45 perccel korábbra állítják az órát, mint ahogy kelniük kellene, és 10 percenként megszólal a szundi funkció, fokozatosan fognak magukhoz térni. Sajnos ez nem igaz, ráadásul ez a rossz szokás a mélyebb, pihentető alvás szakaszát rövidíti meg. Állítsd be az ébresztést akkorra, amikor ténylegesen fel kell kelned. Tedd az órát vagy a telefont a szoba egy távolabbi pontjára, így tényleg fel kell ülnöd. Kevésbé fogsz késztetést érezni arra, hogy visszafeküdj, talán kicsit egyszerűbb lesz az ébredés.

2. Ragaszkodj a menetrendedhez!

Az emberek hajlamosak hétvégén tovább aludni, mint hétköznap. A szervezetnek azonban szüksége van az állandóságra, és ez a pluszalvás megzavarja a cirkadiánritmust. Hiába a több alvás, fáradtabbnak, lassúbbnak érezheti magát az, aki sokkal tovább alszik. Kelj fel hétvégén is nagyjából a megszokott időben, és inkább pihenj délután 20 percet.

3. Hívd segítségül a technikát!

Vannak olyan alkalmazások, amelyek nemcsak az elalvásban, hanem a megfelelő szokások kialakításában és a felkelésben is segítenek. Ezek az appok elemzik az alvásmintákat, és a kijelölt időpontokban ébresztenek. Alvás közben ugyanis megkísérli az alvásminták alapján az ébredéshez legalkalmasabb fázist kiválasztani, így kipihenten ébredhetsz.

4. Igyál vizet!

A szervezet 7-8 órát „szomjazott”, így szüksége van folyadékra ahhoz, hogy újra tettre kész legyen. Ébredés után fogyassz el egy nagy pohár friss, citromos vizet. Ez segíti az emésztést, lúgosít, beindítja az anyagcserét, erősíti az immunrendszert.

Édes reggelt! Receptek a nap első étkezéséhez

 

5. Legyenek terveid!

Karácsony reggelén is könnyebb az ébredés, ha tudod, hogy ott lesz az ajándék a fa alatt. Miért ne lenne ez más napokon is így? Egy kis izgalom mindig elég motiváló erő az ébredéskor. Hogy ez egy munkamegbeszélés vagy kávézás a barátnőddel, esetleg vásárlás vagy esti randi – mindegy, a lényeg, hogy könnyebben kelj fel az ágyból a rád váró program miatt.

6. Hagyjon egy kis fényt!

A szervezet belső órája a sötétséghez és a világossághoz alkalmazkodik. A napfény figyelmezteti a testet arra, hogy ideje felébredni, segít az idegrendszerrel tudatosítani, hogy nappali üzemmódra kell kapcsolnia. Ha teheted, állj pár percig a beáradó fényben, esetleg fogyaszd el a reggeli teádat a napsugarakban fürödve.

7. Mozogj!

Néhány nyújtógyakorlat, jógapozíció segít az ébredésben: beindítja a vérkeringést és serkenti az anyagcsere-folyamatokat. Azok, akik reggel tornáznak, jobban bírják napközben a terhelést.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

Mire kell figyelni, ha télen a szabadban edzel?
A szabadban, tiszta levegőn végzett edzések amellett, hogy erősítik az izmokat, javítják a vérkeringést és erősítik az immunrendszert, csökkentik a feszültséget és a depressziót is.
Tudod pontosan, mit érdemes enni mozgás előtt és után?
Azt szinte mindenki tudja, hogy a testépítők, bokszolók, egyéb profi sportolók mindig alaposan megtervezik, mit esznek a nap folyamán, mit fogyasztanak edzések előtt vagy után. De mi a helyzet a hétköznapi emberekkel?
Milyen teát igyál, ha szeretnéd felgyorsítani a fogyást?
Ügyesen variálva a fajtákat észre sem veszed, hogy valójában diétázol!
Szeretnél végleg leszokni a cukorról? Itt a tuti módszer
Az édesség iránti vágy kiváltó oka a cukor! Mint a nikotin, koffein és az alkohol, a cukor is könnyen okozhat függőséget, ezért nagyon fontos odafigyelned arra, hogy naponta mennyit viszel be a szervezetedbe.
Megújult a rántott karfiol, liszt nélkül készül a panír
A karfiol az egyik legfinomabb télen is kapható zöldség. Sütéssel hozhatjuk ki leginkább a zamatát. Parmezánba burkolva pedig egyszerűen verhetetlen.
Forró téma: ezért veszélyes a munkahelyi szex
Bár a régi intelem szerint „házinyúlra nem lövünk” azaz jobban tesszük, ha nem bonyolódunk szerelmi viszonyba a munkahelyen, meglehetősen sokan élnek a lehetőséggel.
Kókuszos lett a tiramisu, ezt az éjszaka közepén is majszolhatod
Íme egy könnyen elkészíthető diétás, kókuszor desszert, amit bűntudat nélkül is megehetsz.
Egy jó farmer 5 kiló mínusz, így válaszd ki a neked valót
A jó öreg farmer talán az egyetlen olyan ruhadarab, mely 150 éve tartja magát, és garantáltan nem megy ki a divatból. Hogy mi a titok? Mutatjuk!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.