Kába és lassú vagy ébredés után? A könnyű elalvásért rengeteg dolgot tehetsz lefekvés előtt: ihat kamillateát, elkerülheti a számítógép használatát – de vajon mit tehetsz reggel, amikor alig bírsz megmozdulni? Íme, néhány trükk!

7 praktika, hogy könnyebben menjen az ébredés

1. Felejtsd el a szundi gombot!

Sokan azt gondolják, hogy ha 45 perccel korábbra állítják az órát, mint ahogy kelniük kellene, és 10 percenként megszólal a szundi funkció, fokozatosan fognak magukhoz térni. Sajnos ez nem igaz, ráadásul ez a rossz szokás a mélyebb, pihentető alvás szakaszát rövidíti meg. Állítsd be az ébresztést akkorra, amikor ténylegesen fel kell kelned. Tedd az órát vagy a telefont a szoba egy távolabbi pontjára, így tényleg fel kell ülnöd. Kevésbé fogsz késztetést érezni arra, hogy visszafeküdj, talán kicsit egyszerűbb lesz az ébredés.

2. Ragaszkodj a menetrendedhez!

Az emberek hajlamosak hétvégén tovább aludni, mint hétköznap. A szervezetnek azonban szüksége van az állandóságra, és ez a pluszalvás megzavarja a cirkadiánritmust. Hiába a több alvás, fáradtabbnak, lassúbbnak érezheti magát az, aki sokkal tovább alszik. Kelj fel hétvégén is nagyjából a megszokott időben, és inkább pihenj délután 20 percet.

3. Hívd segítségül a technikát!

Vannak olyan alkalmazások, amelyek nemcsak az elalvásban, hanem a megfelelő szokások kialakításában és a felkelésben is segítenek. Ezek az appok elemzik az alvásmintákat, és a kijelölt időpontokban ébresztenek. Alvás közben ugyanis megkísérli az alvásminták alapján az ébredéshez legalkalmasabb fázist kiválasztani, így kipihenten ébredhetsz.

4. Igyál vizet!

A szervezet 7-8 órát „szomjazott”, így szüksége van folyadékra ahhoz, hogy újra tettre kész legyen. Ébredés után fogyassz el egy nagy pohár friss, citromos vizet. Ez segíti az emésztést, lúgosít, beindítja az anyagcserét, erősíti az immunrendszert.

Édes reggelt! Receptek a nap első étkezéséhez

 

5. Legyenek terveid!

Karácsony reggelén is könnyebb az ébredés, ha tudod, hogy ott lesz az ajándék a fa alatt. Miért ne lenne ez más napokon is így? Egy kis izgalom mindig elég motiváló erő az ébredéskor. Hogy ez egy munkamegbeszélés vagy kávézás a barátnőddel, esetleg vásárlás vagy esti randi – mindegy, a lényeg, hogy könnyebben kelj fel az ágyból a rád váró program miatt.

6. Hagyjon egy kis fényt!

A szervezet belső órája a sötétséghez és a világossághoz alkalmazkodik. A napfény figyelmezteti a testet arra, hogy ideje felébredni, segít az idegrendszerrel tudatosítani, hogy nappali üzemmódra kell kapcsolnia. Ha teheted, állj pár percig a beáradó fényben, esetleg fogyaszd el a reggeli teádat a napsugarakban fürödve.

7. Mozogj!

Néhány nyújtógyakorlat, jógapozíció segít az ébredésben: beindítja a vérkeringést és serkenti az anyagcsere-folyamatokat. Azok, akik reggel tornáznak, jobban bírják napközben a terhelést.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

Igazi diétabomba: így használd fel a céklát
Valljuk be, a nyers cékla nem a legbizalomgerjesztőbb áru a zöldségesnél, sokaknak legföljebb a savanyúság jut róla eszébe. Pedig ez a tél végéig kapható vitaminbomba nem csak remek diétás étek, de számtalan finomság alapanyaga is.
Mire jó pontosan az útifűmaghéj? Most megtudhatod!
Ez az indiai aprócska gyógynövény hihetetlen erővel bír. Rosttartalmának köszönhetően tökéletesen megszűnteti az éhségérzetet, ráadásul valósággal átmossa a szervezetedet. Ismerd meg közelebbről.
5 tipp, ha kezdő vagy és imádni fogod a futást
Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindenki csinálja. Mi lehet a titkuk?
Megszólalt a kozmetikus: ezek a legnagyobb szépségápolási bakik
A legtöbbet az időhiányra, az állandó rohanásra fogjuk – a szépségápolási hibáinkkal azonban hosszú távon többet ártunk, mint amennyit nyerünk azon a pár percen, amíg elkövetjük azokat.
A fogyókúra királynői: fedezzük fel a salátákat!
Mióta a zöldsaláta-választék itthon is túlnőtt a fejessalátán, sőt a jégsalátán is, a diétázók igazi kánaánban lubickolhatnak.
Tavaszi bőrápolás otthon, így lesz gyönyyörű az arc
Egyre többen választanak természetes alapanyagokat tartalmazó bőrápolókat, kozmetikumokat, legyen szó arctisztítóról, hidratálóról vagy festékekről.
Így gyalogolj, hogy fogyj!
Nincs szükséged eszközökre, hogy minőségi edzést végezz – elég egy jó cipő, és már indulhat is a sportolás! A gyaloglás bárki számára elérhető, kalóriaégető mozgásforma.
Szuper ötlet: tedd üvegbe a reggelit!
Kiadós, tápláló reggelivel indítod a napot? Jól teszed! Ha a munka előtti rohanásban nincs időd, készítsd el a reggelidet előző este, és éjszaka pihentesd a hűtőben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.