Oldal kiválasztása
A karcsú alakot éppen olyan nehéz megtartani, mint egy jó férjet. Mindennap tenni kell érte valamit. Nincs szabadnap, pihenőnap, mert azt sajnos rögtön durván az arcunkba vágja a mérleg. Vannak azonban olyan, a mindennapokban is alkalmazható trükkök, amelyek ha szokássá válnak, nem kell mindig rettegnünk a mérlegtől. Tanuljunk meg helyes döntéseket hozni, és alkalmazni az alakjavító praktikákat.

20 tipp, hogy helyesen étkezzen

1. Ebéd után fél órával igyon egy csésze kávét

Ezzel egyrészt helyettesítheti a desszertet, hiszen egy finom, habos kávé édesítőszerrel felér egy adag édességgel. Másrészt, a kávé stimulálja az idegrendszert, így nem kell evés utáni juhászbetegségtől tartania, vagyis nem álmosodik el jóllakottságában. Harmadrészt pedig a kávé felpörgeti az anyagcserét, segíti az emésztést.

2. Vigye el a tálalóedényeket az étkezőasztalról

Amikor otthonában feltálalja a gőzölgő levest, tésztát vagy húst, és már mindenki szedett, vigye el a tálalóedényeket az asztalról. Egy felmérés szerint ha nincs a tálalóedény az asztalon, akkor kevésbé érzünk kényszert, hogy másodszor vagy harmadszor is szedjünk az ételből, egyébként is, már csak a szemünk kívánja. Ezzel a módszerrel akár 53 százalékkal is kevesebb ételt fogyaszthatunk.

3. Gondolkozzon, mielőtt iszik!

Egy átlagember naponta 400 kalóriányi italt visz be a szervezetébe. Ebbe beletartoznak a cukros kávék, teák, üdítők, gyümölcslevek, valamint 10 teáskanálnyi cukor. Ha meggondolnánk, mit és mivel iszunk, egy év alatt tíz kilót is leadhatnánk, pusztán csak azzal, hogy az iváson megspórolunk napi 400 kalóriát. Ez a kalóriamennyiség egy szűkösebb ebédet is kitesz. A kávé és a tea kiváló édesítőszerrel is, a víz pedig egyáltalán nem hizlal, sőt méregtelenít és hidratál, a legjobb szomjoltó. Tiszta víz némi citrommal, mentalevéllel, zöld tea vagy bármilyen gyógytea, és máris több száz kalóriát spóroltunk.

4. Koncentráljon az elfogyasztott falatokra!

Ne csak azokra az ételekre, amelyeket adott pillanatban eszik. Ebéd közben gondolja végig, mi mindent evett már meg a délelőtt folyamán, majd amikor délután feltépné a csoki papírját, jusson eszébe, mennyit és mit evett ebédre. Idézze vissza a pontos mennyiségeket és az ízeket is. Egy kutatás szerint az ilyen előhívott emlékek segítenek csillapítani az éhséget. Ne csak arra gondoljunk, mit fogunk elfogyasztani, hanem arra is, mennyi mindent ettünk már meg a nap folyamán.

5. Minden étkezése tartalmazzon fehérjét!

A fehérje felelős azért, hogy hosszú időre teltségérzetet érezzünk, hogy az anyagcserénk a megfelelően működjön, és ne törjenek ránk hirtelen falásrohamok. Azok, akik megfelelő mennyiségű fehérjét fogyasztanak, sokkal könnyebben szabadulnak meg a túlsúlyuktól, mint azok, akik inkább zsírral és szénhidráttal helyettesítik a fehérjéket. A reggelije tartalmazzon tojást, sajtot, tejet, túrót, az ebédjében játsszon fontos szerepet a hús, a vacsorája pedig lehet akár sovány hús vagy hal is.

6. Válassza a teljes kiőrlésűt!

Kenyérféléből, pékáruból, lisztből, tésztából válassza a teljes kiőrlésű változatokat. Tömörebbek, sokkal magasabb a rost- és ásványianyag-tartalmuk, mint a fehér lisztből készült termékeknek. Hosszú időn át laktatnak, segítik az emésztést, rosttartalmuk pedig igen jó hatással van az anyagcsere-folyamatokra.

7. Ne féljen az olajos halaktól!

Az olajos tonhal, lazac vagy makréla nem csak a belső szerveknek tesz jót. Szebb lesz tőle a bőr és a haj is, érdemes hetente akár kétszer is hús helyett fogyasztani. Az olajos halaknak ráadásul nagy szerepük van az Alzheimer-kór kialakulása esélyének csökkentésében is. Salátával kiegészítve nagyon finom fogás készíthető bármelyikből. Mivel tömény, ízletes halak, könnyen és hosszú időre telítenek.

8. Ételadagjait csökkentse 25 százalékkal!

Minden ételadagját, kivétel nélkül. Ha lassan, nyugodtan eszik, ennyivel kevesebb étellel is be fogja érni. A csökkentett adag is pont elég lesz ahhoz, hogy ne érezzen éhséget, 20 perccel az étkezés után pedig tökéletesen jóllakottnak fogja érezni magát. Ha étteremben eszik vagy házhoz rendel, kérjen kis vagy fél adagot. Ha magának főz, az is jó megoldás, ha kisebb méretű tányérokat használ. Az éttermekben, kifőzdékben gyakorta túlméretezik az adagokat. Így persze megvan a jó érzés, hogy kaptunk valamit a pénzünkért, de a testsúlyunkra ez nincs jó hatással.

9. Ne tévézzen, ne olvasson, egyen!

Ha eszik, csak az evéssel és az étellel foglalkozzon. Ha közben tévézik, olvas, zenét hallgat, keresztrejtvényt fejt, hajlamos sokkal többet enni a szükségesnél. A figyelme megoszlik a két tevékenység között, nem érzi elég intenzíven az ízeket, és sokkal lassabban jut el a jóllakottság üzenete az agyáig. Akár 25-50 százalékkal is több ételt fogyaszthat el így, mint amennyire ténylegesen szüksége lenne.

10. Tegye le az evőeszközt, igyon vizet!

Evés közben, a falatok között tegye le az evőeszközt, és három-négy falatonként igyon meg néhány korty vizet. A lassú evés, az alapos rágás aktivizálja azokat a hormonokat, amelyek a jóllakottságérzésért felelősek. Minél gyorsabban érkezik meg a jóllakottság üzenet az agyhoz, annál kevesebbet eszik. A víz segít telíteni a gyomrot, jót tesz az emésztésnek. Ha fűszeres ételt eszik, a víz is jobban fog esni!

11. Zöldség, gyümölcs naponta legalább négyszer!

Aki naponta legalább négy alkalommal elfogyaszt egy maroknyi zöldséget vagy gyümölcsöt, sokkal gyorsabban fogy, mint aki mellőzi a lédús finomságokat. A zöldség- és gyümölcsféléknek magas a víztartalmuk, ezáltal segítenek telítődni. A magas rosttartalom segíti az emésztést, a lassú felszívódást, és hosszú időn át tartó jóllakottságérzést eredményez. Fogyasszon a reggeli mellé egy adag zöldséget, az ebéd és vacsora mellé nagy adag salátát, az étkezések között pedig rágcsáljon gyümölcsöt vagy nyers zöldséget.

12. Igyon naponta két csésze zöld teát!

A zöld tea nem csak remek immunerősítő, de segít csökkenteni az étvágyat, az étkezések között is jó választás egy csésze meleg tea. A zöld tea ráadásul erősíti a csontokat, serkenti az emésztést, kínai szakemberek szerint még a kellemetlen lehelet is legyőzhető vele.

13. Ebéd és vacsora előtt mozogjon!

Ez lehet egy könnyű esti edzés vagy akár egy délutáni séta. A mozgás – legyen bármennyire egyszerű, mint a séta – feltölt energiával, közvetlenül evés előtt csökkenti az étvágyat. Éppen ezért szigorúan az étkezés előtt érdemes mozogni, így sokkal kevesebb kalóriára lesz majd szükség.

14. Másnaposságra spárgát!

Ez ugyan nem tipikusan diétás tanács, de nem árt tudni. A legtöbb ember a macskajajt kiadós, szénhidrátban gazdag étellel és sok gyümölcslével gyógyítja. Nem árt azonban tudni, hogy érdemes ilyenkor spárgát fogyasztani. A spárga ugyanis elnyomja a szabad gyököket és több mint dupla intenzitásra emeli azon enzimek tevékenységét, amelyek bontják az alkoholt. Így kétszer olyan gyorsan regenerálódhatunk, mint spárgaevés nélkül.

15. Fedezze fel a miso levest!

A japánok alapétele, szinte mindennap fogyasztják. A miso leves a világ egyik legegészségesebb étele, minimális kalória, maximális egészség. Nem csak az alaknak tesz jót, nagyon jótékony hatással van az egészségre is. A barna wakame moszat a már kialakult magas vérnyomásos betegséget is gyógyítja, ezenkívül megelőzhetők fogyasztásával a szív- és érrendszeri betegségek, sőt csökkenthető a magas koleszterinszint is.

16. Naponta két pohár tej!

Ha megiszik naponta két pohár zsírszegény tejet, nem csak a csontjait erősíti, de csökkentheti a szívbetegségek kialakulásának kockázatát is. A tejfogyasztás az emésztésnek is jót tesz, serkenti az anyagcsere-folyamatokat.

17. Válasszon okosan!

Nem kell lemondania kedvenc ételeiről, csak okosan kell választani és időzíteni. Miért enne ebédre egy 1000 kalóriás sajtburgermenüt és szerezne napokig tartó bűntudatot, ha egy 450 kalóriás hamburgerrel és egy 200 kalóriás salátával is jóllakhat? És még lelkifurdalást sem kell éreznie a nagy bűnözés miatt. Egyen nyugodtan rántott húst, de salátával. Sőt tésztát is ehet. Paradicsompürével és sok zöldséggel. Éppúgy, mint pizzát. Nem egy egészet, maximum két szeletet. De ha a fennmaradó részt pótolja lédús salátával, az is éppúgy laktat. A mindennapi apró jó döntések pedig boldoggá tesznek.

18. Olvasson címkéket!

Bármit vásárol, olvassa el az összetevők listáját. Minél több adalékanyagot, tartósítószert, ízfokozót, állagjavítót tartalmaz az adott élelmiszer, annál jobban hizlal. Az ilyen tartósítószeres, adalékanyagos ételek főképp has- és deréktájon okoznak túlsúlyt. A szervezet ugyanis nem tudja ezeket az anyagokat kellőképpen feldolgozni, tehát távozni sem tudnak teljes mértékben. Így pedig a méreganyagok majd zsír formájában szépen letelepednek. Igyekezzen minél több természetes ételt fogyasztani!

19. Éhségűző paradicsomlé

A legnehezebben a délutáni éhségrohammal birkózunk meg. Amikor az ebéd már oly távoli, a vacsora képe pedig még olyan messzinek tűnik. Már rágcsáltunk magvakat, rágcsáltunk zöldséget, mégis visszaszámoljuk a perceket vacsoráig. Igyunk ilyenkor egy jó hideg paradicsomlevet. 1 dl mindössze 15 kalória, az ízét finomíthatjuk egy kis borssal is. Így még jobban laktat, a hideg, csípős, pikáns ital elveszi az éhségérzetet – a vacsoráig legalábbis.

20. Vacsora után fogmosás!

Amint befejezte az utolsó étkezést, mosson alaposan fogat, lehetőleg erős, mentolos ízű fogkrémmel. Ez segít elűzni a későbbi éhséget, másrészt emlékezteti arra, hogy az evésnek mára bizony vége. Alkalmazhatja éhségűzőként is a módszert. Ha napközben megéhezne, de enyhén szólva sincs ideje az evésnek, igyon egy nagy pohár vizet, mosson fogat alaposan, így egy időre megszabadulhat a nassolás kísértésétől.

4 apró trükk, ami segíthet bizonyos fájdalmakon

Trükkök, tippek a boldogsághoz

 

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Zsírégetés fűszerekkel - Működik, de ezeket jó tudnia!
Néhány alapszabályt betartva a fűszerek a barátaink lehetnek a diétában!
Ingyenes sportolási lehetőségek, hogy mindenki aktív legyen!
Szuper kezdeményezés, amire nagy szükség lenne országosan is! Így lehet mindenki számára elérhető és motiváló a mozgás!
Mennyi és milyen zsírt ehetünk 1 nap alatt? - praktikus lista
Minden egészséges szervezetnek szüksége van bizonyos zsírmennyiségre. A naponta bevitt kalóriák 20-30 százaléka származhatna zsírokból, de 10 százaléknál nem több telített zsírsavakból.
Tuti reggeli fogás
Ezt a tápláló reggelit akár előre is elkészítheti a gyereknek. Finom, egészséges, garantáltan szívesen fogyasztja majd. Ettől biztosan jól indul a nap!
Bossaball – Nem csak strandsport
A látszólag nem teljesen összeillő sportok egyvelege rendkívül szórakoztató, látványos és nem utolsósorban igen hatásos mozgásforma. Bosaball edzésen jártunk!
Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék
Vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát, és kalória értékéből, így már beilleszthetőek a diétába!
Last minute - 1500 kalóriás nyaralós menü
Egy tartható, egészséges menü, ami akár a hosszú hétvégére is remek megoldás lehet, ha nem akarunk többet enni 1500 kalóriánál!
4 saját testsúlyos gyakorlat, ami formába hozza a fenekét
Nincs szüksége másra, csak a saját testsúlyára, legalább 30 (szabad) percre és a kitartására! Lássuk a fenékformáló gyakorlatokat!
Szilvával az egészségért - tippek és receptek otthonra
Hogyan hat a szervezetünkre a szilva? Hogyan használhatjuk a bőrápolásban, és milyen egészséges ételeket készíthetünk belőle?
Fehérjediéta - 1 hét – 3 kiló!
Egy 7 napig tartó fehérjediétával rengeteg felesleges vizet és súlyt veszíthetünk. A proteinkúra lényege, hogy egy hétig sovány húsokat, sovány túrót, joghurtot és sovány sajtokat kell fogyasztani, kiegészítve tojással és zöldségféleségekkel.
3 nő, akik egy merész lépéssel változtatottak az életükön
Három nő meséli el, mi volt az életüket megváltoztató döntések hátterében, milyen nem várt előnyökkel járt a „bátorságuk”.
10+ tipp, hogy egészségesek maradjanak a fogai
Az ellenállhatatlan, szexis mosoly alapja az egészséges fogsor. Mindennapi ápolással, megfelelő szájhigiénével, rendszeres fogászati szűrésekkel megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.
Fogyás őszibarackkal - 3 napos mintaétrend
Őszibarack a piték és egyéb sütemények nagy sztárja, de a diétában és a szépségápolásban is hadba fogható! Mondjuk is, hogyan!
Kar, has, fenék - Így formálja testét vízisportokkal
A víz nem csak arra alkalmas, hogy a forróság ellen néha megmártózzunk benne. Számos lehetőséget rejt a sportolásra, amelyeket érdemes a nyaralás, pihenés során is kihasználni. Kedvcsinálóként összegyűjtöttünk néhány izgalmas vízi sportot.
Csoda, amit a testükkel művelnek – Ilyen az akrobaták élete
Hat mindenre elszánt akrobata repíti a nézőket egy olyan világba, ahol percenként csodálkozhatunk rá, hogy mire képes az emberi test.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.