Oldal kiválasztása
Mitől lesz hatékony egy fogyókúra? Szakemberek szerint csakis attól, ha a fogyókúrázó szigorúan betartja a két legfontosabb szabályt: rendszeresen mozog és egészségesen étkezik. Azonban az sem mindegy, mit gondol a helyes táplálkozásról, önmagáról, a fogyókúráról. A fogyás érdekében lehet, hogy szüksége van néhány változtatásra. Íme, harminc tipp, hogy lélekben is kész legyen a fogyókúrára.

30 tipp, ami segít tudatosan készülni a fogyásra

1. Legyen türelmes! Az egészséges fogyás bizony időbe telik. Engedélyezzen magának néha egy kis szünetet és pihenjen.

2. Ne stresszeljen azon, hány kilótól (nem) szabadult meg egy hét alatt. Ha állandóan ezen gondolkodik, csak megnehezíti a súlyvesztést.

3. Legyen reális. Az irreális célok sem a testnek, sem a léleknek nem tesznek jót. Ha azonban ésszerű teljesítményt tűz ki célul, boldogabb és egészségesebb lesz az apró sikerélmények hatására.

4. Ügyeljen a rendszerességre. A súlycsökkentő program sikere megköveteli a rutint: ragaszkodjon az étkezési ütemhez, az edzések időpontjához. Csak így lesz látható a fejlődés.

5. Figyeljen a teste jelzéseire. Így tudni fogja, mikor eszik túl keveset, és mikor kell megálljt mondania egy-egy edzés során.

6. Használja a fantáziáját. Képzelje el, milyen lenne az ideális teste és az élete, esetleg azt, hogy milyen lenne abban a ruhában, amit álmaiban mindig visel. Azt nem állítjuk, hogy amit elképzel, az meg is valósul, de az erőteljes koncentrálás segít a célok megvalósításában.

7. Csak óvatosan az önmagával szemben támasztott elvárásokkal. Sem a gondolkodás, sem a test nem változik egyik napról a másikra. A viszonylag lassú, ám tudatos változtatás hozza a legjobb eredményt.

8. Legyen őszinte önmagával. Az igazság néha fájdalmas, de addig nem tud célokat kitűzni, amíg nincs tisztában azzal, mit is lát a tükörben.

9. Gondolja végig, mit akar igazán. Az az igazság, az ember nem mindig van felkészülve arra, hogy mi történik, ha lefogy. Ha azonban tisztában van azzal, miért is szeretne megszabadulni néhány kilótól, az igazán motiváló lehet.

10. Ne feledje, hogy az ön fogyásáért senki nem felelős, csak saját maga. Ön hozza meg a döntést, hogy mit eszik és hogy milyen edzéstervet követ.

11. Hagyja a kifogásokat! Mindig lehet magyarázat arra, miért nem azt eszi, amit kellene vagy hogy miért nem megy edzeni. De ezek a kifogások nem segítik a fogyásban. Kényszerítse magát, hogy elvégezze a feladatait és tanuljon a hibákból.

12. Foglalkozzon a lelkével. Sok esetben a mértéktelen evés mögött érzelmi okok állnak, és többnyire azt jelzik, hogy valami nem jó az életében. Ha meg szeretné változtatni a testét, először ezeket a gondokat kell kezelnie.

13. Legyen határozott. Ha úgy érzi, hogy fogynia kell, és el is határozta: tesz azért, hogy karcsúbb legyen, ne engedje, hogy mások lebeszéljék a tervéről.

14. Ne udvariaskodjon. Senki nem kényszerítheti arra, hogy olyan ételt egyen, ami éppen tiltólistán van a diétájában.

15. Gondolkodjon tisztán. A testkép, a fogyás, az egészségi állapota – ezekről mind lehet érzelmi alapon álló véleménye. A jó fogyókúra azonban logikus, átgondolt döntés arról, mi a legjobb önnek. Előfordulhat, hogy szakember – háziorvos, edző, dietetikus – segítségére van szükség ahhoz, hogy reális célokat tűzzön ki.

16. Nézzen magára másként. Ha folyton azt ismételgeti, hogy csúnya, kövér és soha nem fog tudni lefogyni, nehezebb lesz a változtatás. Az ilyen gondolatok ugyanis gyakran önbeteljesítő jóslatként működnek.

17. Maradjon jókedvű. A negatív gondolatok nehezítik a fogyást, míg a pozitív életszemlélet a jóval kevesebb stressz miatt megkönnyíti a fogyókúrát. Ha megingott, vagy úgy látja, hogy a fogyókúra nem halad olyan gyorsan, mint szeretné, ne szidja magát. Új nap és vele együtt új lehetőségek várják.

18. Válasszon ki egy motivációs fényképet. Ez lehet akár egy évekkel korábbi kép önmagáról vagy valaki más, irigyelt alakú személyről. Talán közhely, de a hűtőszekrény ajtajára kitett fotó tényleg visszatart a felesleges evéstől.

19. Határozzon meg rövid távú célokat is. Miközben persze a nagyobb célok is fontosak, elsősorban az „apró” sikereknek köszönhetően lehet előrelépni.

20. Használja ki a barátok, családtagok támogatását. Nincs is jobb motiváció, mint a szerettei dicsérete.

21. Jutalmazza meg magát. Ha nagyon keményen dolgozott és sikerült elérnie a célját, úgy igazságos, ha megajándékozza magát. A lényeg, hogy ez ne egy habos sütemény legyen. A legjobb, ha a jutalomnak semmi köze az élelmiszerekhez.

22. Vegye észre a jó példákat. Ne csak azokat hallgassa meg, akik elmondják, miért nem sikerült a fogyókúrájuk, vegye körül magát olyanokkal, akik sikerrel változtatták meg az életüket.

23. Legyen saját mantrája. A személyes mantra segít pozitívan gondolkodni és figyelni, szem előtt tartani a céljait.

24. Nézze az esetleges kudarcok jó oldalát. Ahelyett, hogy a rossz tapasztalatok elvennék a kedvét, inkább úgy tekintsen rájuk, mint egy újabb esélyre: ha még keményebben dolgozik és bebizonyítja elkötelezettségét, eléri a célját.

25. Készítse el egészség- és boldogságtérképét. Ez lehet egy album vagy egy parafatábla, ahol az önnek tetsző dolgokról, tevékenységekről fotókat gyűjt.

26. Írje le az étkezéssel kapcsolatos rossz szokásait. Valószínűleg sokkolni fogja a lista, de ez a módszer is segít, hogy megszabaduljon tőlük.

27. Nézze az ételeket más szemmel. Az étel nem ellenség vagy barát, nem jutalom vagy büntetés. Az étkezésből hagyja ki az érzelmeket, és koncentráljon az ételre mint táplálékra.

28. Ne éhezzen. A fogyókúra nem jelenti azt, hogy éheztetnie kell magát. Válogassa meg az elfogyasztott élelmiszereket. Mielőtt a főétkezések között nassolni kezdene, győződjön meg arról, hogy valóban éhes, és nem a szomjúság vagy az unalom miatt enne valamit.

29. Ne álljon a mérlegre mindennap. Egyrészt minden fogyókúrában vannak mélypontok, amikor lelassul – sőt az is lehet, hogy megáll – a fogyás, másrészt az a fontos, hogy ön hogyan érzi magát a bőrében, nem az, hogy mit mutat a mérleg.

30. A fogyás nem minden. Előfordulhat, nem arra van szüksége, hogy megszabaduljon három kilótól, hanem csak stílusváltásra: egy új frizura vagy ruha látványos változást eredményezhet.

Bikinibarát élelmiszerek

Vigyázzon velük! 10 úszógumi-növelő étel és ital

 

Hozzászólások

Ezért nagyon fontos a nőknek az olajos magvak fogyasztása!
Ásványi anyagokban, vitaminokban, rostokban gazdag élelmiszerek, amelyek kiemelt szerepet játszhatnak a női egészségmegőrzésben. A magvak nem véletlenül a kedvenceink!
Kitörés felturbózva – Top 6 variáció Béres Alexandrától
A klasszikus, bevált gyakorlatokba is lehet némi nehezítést, izgalmat csempészni. Íme, a comb és a farizom formálásának adu ásza, a kitörés – egy kicsit másképp.
Ezt rágcsálja! 12 alacsony szénhidráttartalmú nasi
Nem kell lemondani a finomságokról, csak válasszuk meg jól, hogy mit falatozunk. Olyan egészséges, alacsony szénhidráttartalmú ételeket gyűjtöttünk össze, amelyekből mértékkel nyugodtan csemegézhetünk.
A szabadtéri sport 6 szabálya járvány idején + Gyakorlatok
Amíg nincs kijárási tilalom, addig a biztonsági szabályok betartásával megengedett a szabadban sportolni. Mik a legfontosabb előírások, és milyen gyakorlatokat végezzünk? Útmutatónkból kiderül.
„Élvezem, hogy kísérletezhetek a konyhában!” – interjú Végh Judit színésznővel
Áprilisi címlaplányunk, Végh Judit az év elején komoly változtatást eszközölt ez életmódjában: vegán lett. A színésznővel az új táplálkozási szokásairól is beszélgetünk a vele készült interjúban.
Feszült? Ideges? Segítenek ezek a stresszűző ételek!
A szorongás, az aggodalom és a stressz – főleg most – sokak életének része, és már az egészségünkre is hatással van. Ezen az állapoton azonban sporttal és helyes étrenddel is javíthatunk.
Félelem, önsajnálat vagy lustaság? A halogatás lélektana
A nehéz helyzetekben a problémaorientált ember a kétségbeesés és a passzivitás köntösébe bújik. De van-e kiút ebből a viselkedésformából, hogyan győzhető le a halogatás?
Nagy diétaválasztó – milyen fogyókúrás módszer illik önhöz?
Érdemes a személyiségtípusát is figyelembe vennie, mielőtt belevágna az étkezése megreformálásába. Nézze meg, melyik kategóriába tartozik és segítünk, hogyan könnyíthetné meg az életmódváltást.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.