Akár még csak most vágsz bele az életmódváltásba, akár egy esetleges holtponttal küszködsz, az alábbi tippek segítségével újra megtalálhatod magadban a motivációt. Ne add fel, hidd el: megéri!

Sikeres fogyás: ez a 8 motivációs trükk segíteni fog!

1. „Mert egészségesebb leszek!”

A túlsúly és a mozgásszegény életmód számos egészségügyi problémát okozhat. Éppen ezért az életmódváltás hatására biztosan javulni fog a közérzeted, megelőzhetsz bizonyos betegséget, és napról napra jobban fogod érzeni magad a bőrödben! Sikeres fogyás, egészségesebb test, önbizalom – mi lehet ennél jobb?

 

2. Végre valóra válik a vágyad…

Eddig csak álmodoztál arról, hogy karcsúbb, formásabb és fittebb leszel? Végre valóra válthatod ezeket, ha megteszed az első lépést, aztán kitartasz a céljaid mellett! Képzeld el, milyen lesz a mostani pluszkilók nélkül, vagy amikor végre teljesítesz egy régóta vágyott sportcélt, és máris kellő lendülettel fogsz belevárni a fogyókúrába, vagy tovább haladni a megkezdett úton!

 

Vesse papírra a céljait! Hogyan segít az edzésben a motivációs lista?

 

3. Fotótipp

Amikor elkezded a fogyókúrát, készíts – vagy valamelyik családtagoddal készíttess – magadról egy egész alakos képet, aztán minden hónapban egy újat. Ha bármikor lankadna a lelkesedésed, esetleg stagnálna a mérleg nyelve, vedd elő a „fényképnaplót”, és látni fogod, milyen szép részeredményeket értél el! Ez erőt adhat ahhoz, hogy ne térj vissza a régi, rossz szokásaidhoz.

Még egy trükk: sokaknál beválik, ha a kezdeti állapotukról készült fotót kiragasztják a konyhában. Ez téged is visszatarthat attól, hogy egy nehezebb pillanatban összevissza nassolj.

 

4. „Bele szeretnék férni!”

Az elmúlt években kihíztad, de szeretnél újra beleférni egy régi farmeredbe? Esetleg kinéztél egy ruhát, amire régóta vágysz? Vedd elő a szekrényből a nadrágot, a ruhából pedig vegyél egy olyan méretűt, amilyenre le szeretnél fogyni, és akaszd ki mindkettőt a szekrényajtóra: ezek a ruhadarabok mindig emlékeztetni fognak a kitűzött célra, és további motivációt adhatnak a sikeres fogyás megvalósításához!

 

Fogyókúra mérleg nélkül – Másképp is ellenőrizheti az eredményt!

 

5. Higgy a centinek is!

A testsúlyközpontú életmódváltás közben előfordulhat, hogy hiába tartod be az új szabályokat, és sportolsz rendszeresen, a mérleg nyelve csak nem akar elmozdulni a holtpontról… Ilyenkor több dolgot is tehetsz: egyeztethetsz egy táplálkozási szakértővel, hogy min változtass még, vagy egy kicsit átvariálhatod a mozgásprogramját. A legegyszerűbb persze az, ha a mérleg helyett előveszed a centit, és azzal is ellenőrzöd, változott-e a valami! Előfordul ugyanis, hogy bár a súlyod nem változik, a tested alakul, formálódik, erre pedig csak a centi szolgáltathat bizonyítékot…

6. Több mint sport

A rendszeres testmozgással kapcsolatos célkitűzések nemcsak azért fontosak, mert a sport fittebbé és karcsúbbá teszi az embert, hanem azért is, mert hihetetlen önbizalmat tudnak adni! Ha bármikor is meginognál, és nem lenne kedved elindulni edzeni, gondolj arra: ha elmész sportolni, akkor egyrészt utána sokkal jobban fogod érezni magad a bőrödben, erősebb és magabiztosabb leszel, másrészt egy újabb lépést teszel a célod, azaz a sikeres fogyás és a fittebb életmód valóra váltásáért!

7. A szavak erejével

Sokaknak segít, ha az adott hétre vagy napra erőt adó, motiváló idézeteket írnak be a naptárjukba. Ezek erőt adnak a folytatáshoz az esetleges holtpont során is, és mindig emlékeztetik az embert arra, hogy mit szeretne elérni.

8. Kell egy kis áramszünet…

Fontos tudatosítanod magadban, hogy a holtpont nem egy hiba, amit elkövettél, hanem a fogyási folyamat természetes velejárója! Néha az ember elfárad, de ha engedélyez magának egy kis szünetet, új erőre kap! Ne törj le, ha esetleg pár napig semmi kedved az edzéshez, ráadásul úgy érzed, hogy a fél életedet adnád egy szelet csokitortáért! Inkább pihenj egy kicsit: futás helyett sétálj, utána pedig vegyél egy kellemes fürdőt, és eszegess meg 1-2 kocka étcsokoládét. Ha nem rettegsz a holtponttól, sokkal könnyebb lesz túljutni rajta!

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Hozzászólások

Újulj meg kortyról kortyra
Jótékony hatásai már pár óra után érezhetőek, hosszú távon teljesen átformálja az életed a napi szintű optimális mennyiségű vízfogyasztás.
Gyors csirkemellcsíkok vacsorára: ettől nem fogsz hízni
Gyakran belefuthatunk olyan véleményekbe, hogy a csirkehús kissé unalmas, könnyen kiszárad, nem túl karakteres ízű…
Pörögj fel hóban-fagyban! Serkentsd télen is az anyagcseréd
Télen nem csak az időjárás, de az életmódunk is drasztikusan megváltozik. Kevesebbet sportolunk, hiszen a hidegben kinek van kedve futni, úszni vagy lemenni az edzőterembe.
Ismerd meg a teákat, és könnyebben elindul a fogyás!
Ha a kilókkal küzdesz, akkor biztosan pontosan tudod, mennyit jelent, ha odafigyelsz a táplálkozásodra, lemondasz a szénhidrátról és természetesen mozgással is segíted a diétádat.
Cukormentes kókuszkeksz, ebből bármennyit ehetsz
Reggelire és kávé mellé is remek. Glutén,- és laktózmentes. Elkészítése gyors és könnyű. Bárhová magaddal viheted, Így mindig lesz nálad egy kis diétás nasi.
Itt a nagy krumplidiéta – 1 hét, mínusz 2 kiló!
Már csak egy-két heted maradt, hogy megszabadulj némi súlyfeleslegtől? Akár 7 nap is elegendő lehet, hogy leadj pár pluszkilót: segít a burgonyadiéta!
Viszlát, téli túlsúly! Mutatjuk a legjobb diétás trükköket
Az a sok ünnep és ünnepi lakoma. Az a sok hosszú, hideg téli nap és este, amikor forró kakaóval kényeztetjük magunkat. Ezek az apró bűnök tavaszra megteszik ám a hatásukat. De még nem késő! Talán ez az utolsó pillanat, hogy megállítsuk az alattomos, téli kilókat, amelyek feltartóztathatatlanul telepednek ránk.
A legszebb téli kirándulóhelyek, ha hétvégén nem akarsz otthon ülni
Tagadhatatlanul jó puha pokrócba burkolózva, forró teát szürcsölgetve ücsörögni a kedvenc fotelünkben otthon. Ám télen is érdemes rászánni magad egy kirándulásra, mert szebbnél-szebb élményben lehet részed.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.