Sokszor említettük már, hogy a sikeres alakformálás egyik titka a tudatosság. Ezt támogathatod meg azzal, ha pontosan, írásban is megfogalmazod a sporttal kapcsolatos terveidet!

Vesd papírra a céljaid! Hogyan segít az edzésben a motivációs lista?

Minden héten fogalmazd meg az alábbi kérdésekre adott válaszokat. Ha rendszeresen lejegyzed az érzéseidet, akkor a motivációs lista segítségével figyelemmel kísérheted nem csak a fizikai, de a lelki változásokat is!

 

Motivációs lista általános célokkal

Írd le, hogy miért szeretnéd az életed részévé tenni a sportolást, miért szeretnél lefogyni, és vesd papírra azt is, hogy mit vársz az életmódváltástól, hogyan változtatja majd meg az életed. Ne ítélkezz önmagad felett, ne keress okokat, felelősöket a sorsodért. Csak a jövőre koncentrálj!

 

A testmozgással kapcsolatos motivációs lista

Hetente egyszer olvasd át az alábbi három kérdéskörre adott válaszaid. Gondold végig, hogyan változtál mentálisan és fizikailag. A motivációs lista alapján, amely fizikai és lelki tapasztalatokat is tartalmazza, látni fogod, hogy a megfelelő módon edzel-e, nem hajtod-e túl magad, és figyelemmel kísérheted a súlyod változását is.

Arra is ráébredhetsz, hogy pszichésen hogyan hat rád a mozgás, szembesülhetsz azokkal a változásokkal, amelyek a lelkedben történtek.

Mind a pozitív, mind az esetleges negatív feljegyzések nagyon hasznosak lesznek a további fejlődésed szempontjából, és inspirálnak a továbbiakban is!

1. Érzések edzés előtt

Hogyan érzed magad, mi jár a fejedben, miközben edzéshez készülődsz? Írd le pozitív és a negatív gondolatokat egyaránt. Ha úgy döntesz, inkább kihagyod a mozgást, írd le, miért teszed. Nincs szükség önelemzésre, egyszerűen csak a tényeket vesd papírra.

2. Tapasztalatok edzés közben

Írd le egészen pontosan, mit csináltál edzés közben. Milyen gyakorlatokat végeztél, mennyi ideig, hány kalóriát égettél el, mennyi volt a pulzusod, mit mutatott a mérleg. De csak a konkrét tényeket, számadatokat jegyezd le.

3. Érzések edzés után

Hogyan érezted magad mozgás után? Elégedett voltál? Erősnek, energikusnak érezted magad? Esetleg jobb lett volna otthon maradni, és a kanapén heverészni? Írd le a válaszokat őszintén!

 

+1 lista: Motiváló zenék

Természetesen ezt nem kell leírni, de készíts zenei listát is! Legyen rajta zene mindenféle hangulatodra. Egy energikus zenei blokk az edzés intenzív részéhez, egy lassabb ritmusú, nyugtató zene a levezetéshez, a nyújtáshoz. És mindenképpen legyen egy motivációs zenei blokk! Egy olyan rész, melyet akkor kapcsolhatsz be, amikor úgy érzed, hogy nem vagy képes tovább edzeni, vagy egyáltalán nincs is kedved elkezdeni sportolni.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Ez a tökéletes diétás nasi: sajt a sajtban
El sem hiszed, milyen egyszerű elkészíteni ezt a diétás nasit.
Spórolj duplán Black Friday idején: ints búcsút a drága és környezetszennyező PET-palackoknak
Nem csoda, hogy a Black Friday sokak fantáziáját izgatja. De mi lenne, ha Black Friday alkalmával most két legyet ütnénk egy csapásra, vagyis duplán spórolnánk? Hihetetlennek hangzik, pedig egyáltalán nem az.
Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Ünnepi citromos sajttorta, cukor- és lisztmentesen
Íme, a csodasüti, ami  meghódította a világ diétázóit! Fantasztikus könnyen elkészíthető és és isteni finom! Nem kell hozzá se cukor, se liszt, tökéletes desszert, amit fogyókúra alatt is bátran ehetsz!
Ízlelgessük a karácsonyt – 3 adventi recept
Akár a karácsonyi menüt akarjuk tutira begyakorolni, akár csak téliesebb ízekre, fűszerekre vágyunk, érdemes elkészíteni ezeket a finomságokat.
Kényelem és csábítás, avagy az őszi-téli fehérnemű trendekről
Ki ne szeretné szexisnek érezni magát? Legalább néha... csak úgy, csak a jókedv miatt, függetlenül attól, hogy párkapcsolatban él vagy sem.
Biztonságos futás a sötét, őszi napokon!
Ha futócipőt húzunk, az előttünk lebegő célra gondolunk, nem arra, hogy valaki esetleg megtámad minket. Pedig sajnos gondolni kell erre is, főleg ősszel, mikor egyre rövidebbek a nappalok. Hogy mindig biztonságban legyünk, jó, ha betartjuk az alábbiakat.
Ez a tél kedvence: diétás lett a bögrés mákos
Nem csak íze miatt imádjuk a mákot. Számos jótékony hatása miatt is nagyon kedveli mindenki. Íme egy remek recept.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.