Sokszor említettük már, hogy a sikeres alakformálás egyik titka a tudatosság. Ezt támogathatod meg azzal, ha pontosan, írásban is megfogalmazod a sporttal kapcsolatos terveidet!

Vesd papírra a céljaid! Hogyan segít az edzésben a motivációs lista?

Minden héten fogalmazd meg az alábbi kérdésekre adott válaszokat. Ha rendszeresen lejegyzed az érzéseidet, akkor a motivációs lista segítségével figyelemmel kísérheted nem csak a fizikai, de a lelki változásokat is!

 

Motivációs lista általános célokkal

Írd le, hogy miért szeretnéd az életed részévé tenni a sportolást, miért szeretnél lefogyni, és vesd papírra azt is, hogy mit vársz az életmódváltástól, hogyan változtatja majd meg az életed. Ne ítélkezz önmagad felett, ne keress okokat, felelősöket a sorsodért. Csak a jövőre koncentrálj!

 

A testmozgással kapcsolatos motivációs lista

Hetente egyszer olvasd át az alábbi három kérdéskörre adott válaszaid. Gondold végig, hogyan változtál mentálisan és fizikailag. A motivációs lista alapján, amely fizikai és lelki tapasztalatokat is tartalmazza, látni fogod, hogy a megfelelő módon edzel-e, nem hajtod-e túl magad, és figyelemmel kísérheted a súlyod változását is.

Arra is ráébredhetsz, hogy pszichésen hogyan hat rád a mozgás, szembesülhetsz azokkal a változásokkal, amelyek a lelkedben történtek.

Mind a pozitív, mind az esetleges negatív feljegyzések nagyon hasznosak lesznek a további fejlődésed szempontjából, és inspirálnak a továbbiakban is!

1. Érzések edzés előtt

Hogyan érzed magad, mi jár a fejedben, miközben edzéshez készülődsz? Írd le pozitív és a negatív gondolatokat egyaránt. Ha úgy döntesz, inkább kihagyod a mozgást, írd le, miért teszed. Nincs szükség önelemzésre, egyszerűen csak a tényeket vesd papírra.

2. Tapasztalatok edzés közben

Írd le egészen pontosan, mit csináltál edzés közben. Milyen gyakorlatokat végeztél, mennyi ideig, hány kalóriát égettél el, mennyi volt a pulzusod, mit mutatott a mérleg. De csak a konkrét tényeket, számadatokat jegyezd le.

3. Érzések edzés után

Hogyan érezted magad mozgás után? Elégedett voltál? Erősnek, energikusnak érezted magad? Esetleg jobb lett volna otthon maradni, és a kanapén heverészni? Írd le a válaszokat őszintén!

 

+1 lista: Motiváló zenék

Természetesen ezt nem kell leírni, de készíts zenei listát is! Legyen rajta zene mindenféle hangulatodra. Egy energikus zenei blokk az edzés intenzív részéhez, egy lassabb ritmusú, nyugtató zene a levezetéshez, a nyújtáshoz. És mindenképpen legyen egy motivációs zenei blokk! Egy olyan rész, melyet akkor kapcsolhatsz be, amikor úgy érzed, hogy nem vagy képes tovább edzeni, vagy egyáltalán nincs is kedved elkezdeni sportolni.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Néhány diétás szabály, amit minden nőnek ismerni kell
28 naponta a legtöbb nő életében beköszöntenek azok bizonyos nehéz napok. Ilyenkor tombolnak a hormonok, és a pokolba kívánnánk az egészet.
Őrültség vagy zseniális? Kik azok a húsevő vegetáriánusok?
A gondosan összeválogatott vegetáriánus étrend nagyon egészséges. Akadnak is jó néhányan, akik szeretnék ezt követni, de mégsem tudnak lemondani a hús ízéről. Pedig erre is van megoldás!
Kövér vagyok? Vagy mégsem? Íme a jel, hogy diétáznod kell
Létezik néhány egyszerű módszer, amivel könnyedén megállapíthatjuk, tényleg érdemes-e belekezdenünk egy fogyókúrába.
5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél
Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel. De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.
Egészség, fogyás, finom ételek- a keto mind tudja ezt
Mai rohanó világunkban az egészséges étkezés egy olyan hívó szó, amire legtöbbünk pozitívan reagál. Ki ne szeretne úgy megszabadulni a felesleges testzsírtól, hogy közben finom és tápláló, de egészséges ételeket ehet?
Zseniális ötletek, hogy könnyedén menjen a diéta
Ugye egyetértünk abban, hogy néha a legapróbb ötletekkel érjük el a legnagyobb sikereket. Nincs ez másképp a diétában sem. Ha a következő trükköket kipróbálod, biztos, hogy könnyebben peregnek le rólad a kilók.
A kerékpározás egészségmegőrző hatásai
A kerékpározás és annak jótékony az egészségügyi hatásainak kapcsolatával napjainkra már egyre többen vannak tisztában. Szerencsére egyre inkább népszerűbbé válik ez a sportág, akár „csak” hobbistaként akár profiként műveljék is.
Egészséges fogyás szénhidráttal
Amikor valaki diétázni kezd, az első teendői között van a szénhidrátbevitel minimalizálása. Vagyis, villámgyorsan kizárja étrendjéből a magas szénhidráttartalmú vagy annak vélt ételeket. Ez egyrészt helyes, hiszen például a finomított cukor vagy a fehér kenyér valóban nem segítenek egy diétában. Másrészt, valamennyi szénhidrátra a szervezetnek szüksége van, annak hiányában ugyanis súlyos tünetekkel, problémákkal kell szembenéznünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.