Nincs kedved edzeni? Előfordul... De ne add fel! Amikor legközelebb menekülőre fognád, inkább vess be egy motivációs trükköt!

5+1 szupermotiváló tipp, ha épp nincs kedved edzeni

1. Inspirálj másokat!

Nem is gondolnád, milyen könnyű rávenni a barátaidat, a kollégáidat a mozgásra. Elég, ha kitűzöl magad elé egy számukra is elérhetőnem tűnő célt, és belevágsz az edzésekbe. A gondolat ilyenkor befészkeli magát a többiek fejébe: „ha ő képes rá, én is meg tudom tenni”. A célokról való beszélgetés, az elért eredmények megosztása a közösségi médiában kiváló módszer arra, hogy másokat is sportolásra ösztönözz. Egy példakép pedig nem mondhatja le az edzést…

2. Dokumentáld az eredményeid!

A közösségi média – számos káros hatása mellett – segít abban, hogy kapcsolatba lépj olyanokkal, akiknek ugyanazok a céljai a testedzésben, mint neked. Ha az edzéseidet, terveidet, eredményeidet rendszeresen megosztod ezekkel az emberekkel, „elszámoltathatóvá” válsz: az ismerőseid várni fogják a beszámolóid, és nem akarod majd cserben hagyni őket. Fontos, hogy mindig hiteles legyél, kerüld a sztereotípiákat, és ne rózsaszín álomvilágot fess az edzéseidről. Mutasd meg a valóságot!

Ötlet: Futóknak, bringásoknak kiváló motivációs-edzős felület a Strava. Az applikáció tulajdonképpen olyan, mint egy sportos közösségi oldal. Amellett, hogy megmutathatod a futóismerősöknek, hogy sikerült az edzésed, rengeteg szuper futóútvonalat találhatsz, és számos más hasznos funkcióját is kihasználhatod az appnak.

3. Nézz filmet, hallgass podcastet!

Gondoltál már arra, hogy a futópadon „szenvedve” is megnézheted a kedvenc tévéműsorod, vagy hallgathatsz podcastet? Ha így teszel, még jobb lesz a hangulatod az edzés végére, hiszen nemcsak a mozgás, hanem a szórakozás is megnövelheti a „boldogsághormon” termelődését.

4. Készíts tervet!

Ha eleged van a fitnesztermek kínálatából, esetleg unod a gyakorlatokat, edzéseket, akkor böngészd át a Pinterestet. Ezen a felületen mindenféle edzésmódszert, gyakorlatot megtalálsz, amelyekkel színesítheted, bővítheted a fitneszrutinod! A mozgásminták változatosabbá tétele csökkenti az ismétlődő mozdulatok miatt bekövetkező sérülések kialakulásának kockázatát, és segítheti a fejlődést, a jobb eredményeket.

 

5. Használd jól az alkalmazásokat!

Vannak olyan sportolásra, mozgásra inspiráló applikációk, amelyek egyrészt izgalmasabbá teszik az edzést, másrészt segítenek, hogy az edzésed személyre szabottabb legyen, tehát annyit és olyan ütemben mozogj, amennyi az állapotodnak megfelel. De letölthetsz különféle edzéseket (tabata, súlyzós edzés stb.), csatlakozhatsz virtuális futóközösségekhez, túrázókhoz is. Végül vannak olyan alkalmazások, amelyek online személyi edzővel teszik profibbá az edzést.

+ 1 tipp: Keress okot a mozgásra!

Egy fárasztó nap után vagy a kora reggeli órákban nem igazán csábító hely az edzőterem vagy a futópálya. Kivéve, ha valamilyen jó okot találsz a mozgásra. Lehet ez egy jótékonysági futás vagy fitneszesemény. Nálunk is egyre népszerűbbek az olyan kihívások, amelyekkel nemes ügyet szolgálhatsz: hátrányos helyzetű gyerekeket, betegeket támogathatsz. Ilyen esetekben nemcsak saját magadért és az egészségedért teszel sokat, hanem valaki másnak is megkönnyíted az életét – és ez fantasztikus.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Összeszedtünk mident, amit a steviaról tudnod kell
Ha diétázni kezdesz, az első lépés, amit meg kell tenned a karcsúság érdekében, hogy lemondasz a cukorról, és az édes ízről. Vagy mégsem? Steviaval például remekül csökkentheted a torkosságodat!
Sütés nélkül készül ez a cukormentes, málnás zabfalat
Ez a mennyei zabfalat cukor-, fehérliszt, és tejmentes, ráadásul 5 perc alatt összedobhatod.
Mire kell figyelni, ha télen a szabadban edzel?
A szabadban, tiszta levegőn végzett edzések amellett, hogy erősítik az izmokat, javítják a vérkeringést és erősítik az immunrendszert, csökkentik a feszültséget és a depressziót is.
Tudod pontosan, mit érdemes enni mozgás előtt és után?
Azt szinte mindenki tudja, hogy a testépítők, bokszolók, egyéb profi sportolók mindig alaposan megtervezik, mit esznek a nap folyamán, mit fogyasztanak edzések előtt vagy után. De mi a helyzet a hétköznapi emberekkel?
Milyen teát igyál, ha szeretnéd felgyorsítani a fogyást?
Ügyesen variálva a fajtákat észre sem veszed, hogy valójában diétázol!
Szeretnél végleg leszokni a cukorról? Itt a tuti módszer
Az édesség iránti vágy kiváltó oka a cukor! Mint a nikotin, koffein és az alkohol, a cukor is könnyen okozhat függőséget, ezért nagyon fontos odafigyelned arra, hogy naponta mennyit viszel be a szervezetedbe.
Megújult a rántott karfiol, liszt nélkül készül a panír
A karfiol az egyik legfinomabb télen is kapható zöldség. Sütéssel hozhatjuk ki leginkább a zamatát. Parmezánba burkolva pedig egyszerűen verhetetlen.
Forró téma: ezért veszélyes a munkahelyi szex
Bár a régi intelem szerint „házinyúlra nem lövünk” azaz jobban tesszük, ha nem bonyolódunk szerelmi viszonyba a munkahelyen, meglehetősen sokan élnek a lehetőséggel.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.