Nincs kedve edzeni? Előfordul... De ne adja fel! Amikor legközelebb menekülőre fogná, inkább vessen be egy motivációs trükköt! A márciusi Diéta és Fitnesz magazinban ehhez talál nagyszerű ötleteket.

3+1 szupermotiváló tipp, ha épp nincs kedve edzeni

1. Inspiráljon másokat!

Nem is gondolná, milyen könnyű rávenni a barátait, a kollégáit a mozgásra. Elég, ha kitűz maga elé egy számukra is elérhetőnem tűnő célt, és belevág az edzésekbe. A gondolat ilyenkor befészkeli magát a többiek fejébe: „ha ő képes rá, én is meg tudom tenni”. A célokról való beszélgetés, az elért eredmények megosztása a közösségi médiában kiváló módszer arra, hogy másokat is sportolásra ösztönözzön. Egy példakép pedig nem mondhatja le az edzést…

2. Dokumentálja az eredményeit!

A közösségi média – számos káros hatása mellett – segít abban, hogy kapcsolatba lépjen olyanokkal, akiknek ugyanazok a céljai a testedzésben, mint önnek. Ha az edzéseit, terveit, eredményeit rendszeresen megosztja ezekkel az emberekkel, „elszámoltathatóvá” válik: az ismerősei várni fogják a beszámolóit, és ön nem akarja majd cserben hagyni őket. Fontos, hogy mindig hiteles legyen, kerülje a sztereotípiákat, és ne rózsaszín álomvilágot fessen az edzéseiről. Mutassa meg a valóságot!

Ötlet: Futóknak, bringásoknak kiváló motivációs-edzős felület a Strava. Az applikáció tulajdonképpen olyan, mint egy sportos közösségi oldal. Amellett, hogy megmutathatja a futóismerősöknek, hogy sikerült az edzése, rengeteg szuper futóútvonalat találhat, és számos más hasznos funkcióját is kihasználhatja az appnak.

3. Nézzen filmet, hallgasson podcastet!

Gondolt már arra, hogy a futópadon „szenvedve” is megnézheti a kedvenc tévéműsorát, vagy hallgathat podcastet? Ha így tesz, még jobb lesz a hangulata az edzés végére, hiszen nemcsak a mozgás, hanem a szórakozás is megnövelheti a „boldogsághormon” termelődését.

+ 1 tipp: Keressen okot a mozgásra!

Egy fárasztó nap után vagy a kora reggeli órákban nem igazán csábító hely az edzőterem vagy a futópálya. Kivéve, ha valamilyen jó okot talál a mozgásra. Lehet ez egy jótékonysági futás vagy fitneszesemény. Nálunk is egyre népszerűbbek az olyan kihívások, amelyekkel nemes ügyet szolgálhat: hátrányos helyzetű gyerekeket, betegeket támogathat. Ilyen esetekben nemcsak saját magáért és az egészségéért tesz sokat, hanem valaki másnak is megkönnyíti az életét – és ez fantasztikus.

Még több tipp a magazinban!

A Diéta és Fitnesz márciusi lapszámában további motivációs ötleteket talál!

 

Hozzászólások

Házi granola kókusszal – A nap kedvenc egészséges desszertje
Érdemes a bolti, gyakran agyoncukrozott változat helyett otthon elkészíteni a granolát: tápláló, egészséges és nagyon finom reggeli!
„Fogyni akarok, de mikor csökkentem az ételadagokat, szédülni kezdek...”
Sok esetben azért nem tart ki a fogyni vágyó az új étrendje mellett, mert a drasztikus kalóriamegvonás miatt rossz lesz a közérzete. Kovács Judit dietetikus tanácsai segíthetnek elkerülni a problémát.
Színterápia: Hogy működik, miben segít?
Már az ókorban is hittek a színek és fények gyógyító erejében. A színterápiát napjainkban a modern orvostudomány is egyre többet használja!
Fahéjas csiga – A nap kedvenc egészséges desszertje
Hogyan készül az egészséges fahéjas csiga? A megoldás: kevesebb cukor, nulla vaj vagy margarin, lecserélt fehér liszt – és egy titkos hozzávaló.
Zöld teás tápiókapuding – A nap kedvenc egészséges desszertje
Szeretne kipróbálni egy egyszerűen elkészíthető, mégis különleges édességet? Kovács Judit dietetikus, szakács és Ujvári Szilvia glutén- és tejmentes receptjét ajánljuk!
Eke Angéla: „A futás nekem most egyfajta terápia is”
A színésznő két évvel ezelőtt nem előre megfontolt szándékkal váltott életmódot. Azóta kitanulta a vegetáriánus konyha rejtelmeit, amit kifejezetten élvezett, hiszen a főzés az egyik szenvedélye.
Képesség az örömre
Időnként kirobbanó formában, máskor csak erős közepes szinten éljük napjainkat. Majd valami újra összeroppan... A szomorúság, csalódás oka ezerféle lehet. Leegyszerűsödnek a napok, a színek eltűnnek, beszürkülnek.
Reggelizzen, és fogyjon! – Tippek típusok szerint
Attól függően, hogy mit szeret reggelizni, elárulunk néhány trükköt, amelyeknek a segítségével könnyebb lesz megszabadulni a pluszkilóktól!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.