Az édes vagy sós csábításoknak normál helyzetben is nehéz ellenállni. Hát még akkor, ha diétázik az ember! Aki ilyenkor egy barát, vagy családtag kedves unszolására engedélyez magának pár falatot a tiltott étel(ek)ből, annak többnyire már nincs visszaút. Tippjeinkkel felkészülhetsz a váratlan helyzetekre!

5 nehéz helyzet, amiben minden diétázó elcsábulhat

Üzleti vacsora

Elegáns étterem, pazar ételkínálat; a főnök és a kiemelt ügyfél előtt érthető, ha nem szeretnél mindössze egy zsírszegény salátát elfogyasztani, mivel ilyenkor szinte azonnal arra terelődik a szó, hogy miért diétázol. Márpedig erről sokan nem szívesen beszélnek. Ugyanakkor érthető, ha nehezen választasz az étlapról, főként akkor, ha a meghívás egy magyaros étterembe szólt.

DF-tipp: Szerencsére ezeket az alkalmakat előre bejelentik! Az adott napon ebédelj kevesebbet, mondjuk gyümölcsöt vagy salátát. Így este lelkiismeret-furdalás nélkül választhatsz akár egy főfogást is. Ám a nehéz ételeket így is kerüld! A sült csirke, vagy hal párolt rizzsel, illetve grillezett zöldségekkel nem vágod haza diétádat.

Izgalmas tévéműsorok

Ma este adják a kedvenc sorozatodat, így a kanapén kényelmesen elhelyezkedve szurkolhatsz a bohókás detektívnek, vagy az elválasztott szerelmespárnak. Ilyenkor persze jól esne egy kis ropogtatnivaló. Nos, a nassolás igazi veszélye abban rejlik, hogy az ember észre sem veszi, milyen sokat eszik.

DF-tipp: Nehéz, de próbáld meg betartani, hogy tévénézés közben nem falatozgatsz. A rutincselekvések ugyanis könnyen rögzülnek, ezért aztán egy idő után automatikusan megéhezel majd, amint leülsz a képernyő elé. Ha nem tudod megállni a nassolást, akkor fogyassz nyers zöldséget a csipsz helyett.

Gondoskodó édesanya

Egy gyermek akkor is anyuka szeme fénye marad, ha már felnőtt, és régen saját családot alapított. A mamád bizonyára igyekezik téged is a legfinomabb falatokkal kényeztetni, felidézve kiskorod kedvenc fogásait. Nem meglepő, ha nem éri be annyival, hogy csak egy kistányérnyit fogyasztasz a főztjéből, a fogyókúráról pedig jobb, ha említést sem teszel neki! Természetes, hogy ilyenkor engedsz az unszolásnak, nehogy megbántsd őt – pedig így továbbra sem fogsz tudni megszabadulni a felesleges kilóktól!

DF-tipp: Beszélj meg vele egy találkozót a közeli kávézóba, ahol gond nélkül választhatod a számodra leginkább megfelelő ételt. Ha pedig utána sétáltok egy nagyot, még hatékonyabb lesz a diétád! A másik módszer, ha te hívod át magadhoz vendégségbe. Mivel így te állíthatod össze a menüt, garantáltak a zsír- és cukormentes fogások. Ha pedig a fent említettek nem kivitelezhetőek, akkor próbálj vele beszélni, hogy neked most különösen fontos ez a diétás időszak.

Makrancos gyerekek

Pizza, hamburger, spagetti, rántott hús, sült krumpli: csak néhány a csemeték kedvenc ételei közül, amelyekről jóformán lehetetlen lebeszélni őket. Ezt kérik általában ebédre és vacsorára is. Kétféle ételt viszont senkinek sincs kedve főzni, a kompromisszum pedig a legtöbb esetben kizárt. Ezért aztán sokszor itt ér véget egy biztatóan induló fogyókúra.

DF-tipp: Változtass az alapanyagokon! A pizzánál például cseréld teljes kiőrlésűre a finomlisztet, a feltéteknél pedig koncentrálj az egészséges élelmiszerekre: zöldségek, sovány sonka, csirkehús, tonhal, zsírszegény sajt.

Kerti parti a barátokkal

Sajnos nem minden vendéglátó gondol a diétázókra: sokszor kerül a grillrácsra zsíros sült kolbász, vagy tarja, ezekből pedig nem mindenki falatozhat jóízűen. A mennyiségre nagyon figyelni kell!

DF-tipp: Érdemes saját készítésű fogásokkal készülni a partira. Simán beilleszthető például a diétás étrendbe a joghurtos tésztasaláta, a vegyes zöldséges könnyű sültek, vagy egy zsírszegény sütemény. Ha mégis szeretnél megkóstolni egy-egy falatot a házigazda menüjéből, akkor mondj le az alkoholról és a cukros üdítőkről!

Ezek is érdekelhetnek!

 

Hozzászólások

Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
5 baki, amit feltétlenül kerülj el hengerezés közben
Már az amatőr sportolók körében is egyre népszerűbb az SMR henger használata. A módszer hatékonyságához azonban elengedhetetlen a helyes kivitelezés. Összegyűjtöttük a leggyakoribb hibákat.
Életmódváltás szakértői szemmel 2. – Hogyan segít a dietetikus?
A kiegyensúlyozott étrend az életmódváltás és a fogyás egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb pillére. Hogyan segít az egészséges táplálkozási szokásokat kialakítani a szakember?
Fizess elő egy évre a Diéta és Fitnesz magazinra, és nyerj városi kerékpárt!
Fizess elő egy évre 4200 Ft-ért, olvasd elsők között magazinunkat, és nyerd meg a Lynx Lady Carribean City kerékpárt!
Életmódváltás szakértői szemmel 1. – Mit javasol az orvos?
Bár az étkezésünk megreformálása elméletben könnyűnek tűnhet, a megvalósítás nem mindig egyszerű... Dr. Gajdács Ágnes obezitológus néhány fontos tudnivalót oszt meg az életmódváltásról.
Mentás csokipuding: hűsítő desszert a forró napokra
Ha egy könnyű, frissítő-hűsítő édességet szeretnél készíteni, mindenképpen érdemes kipróbálni a mentás csokipudingot!
Egészségteszt: Vajon eleget iszol?
Tesztünkből kiderül! Ahhoz, hogy hidratálj maradj, fontos folyamatosan – nyáron pedig még inkább – odafigyelned a folyadékbevitelre.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.