Egész nap kitartott, edzett, rendesen étkezett, este azonban a falat kaparja az éhségtől? Ezért elaludni is képtelen? Sok esetben a fogyókúra az esti nassokon, rossz szokásokon, kevés alváson bukik el. Ha már a nap jelentős részében tartotta magát az egészséges életmód szabályaihoz, este se legyen csaló játékos. Kerülje az esti nasicsapdákat és ébredjen fitten!

Mit NE (t)egyen lefekvés előtt?

1. NE NASSOLJON VACSORA UTÁN!

Ha rendesen, a diétás étkezési szabályoknak megfelelően, lefekvés előtt legalább 3 órával megvacsorázott, akkor semmi további nasira nincs szükség. A szervezetnek pont elég lesz a vacsorát feldolgoznia és megemésztenie. Ha még azután is felesleges kalóriákkal fárasztja a testét, akkor a szervezetnek nem lesz ideje azt megemészteni, Amennyiben úgy érzi, képtelen ellenállni egy kis rágcsálnivalónak, először is készítsen magának egy nagy bögre borsmentateát. A borsmenta intenzív íze csökkenti az étvágyat és serkenti az emésztést, így ezzel duplán jobban jár, mint bármilyen harapnivalóval.

2. NE IGYON SEMMI SZÉNSAVASAT AZ ESTI ÓRÁKBAN!

Sokan jobban kedvelik a szénsavas vizet és üdítőket, mert jobban csillapítják a szomjat. Az esti órákban már érdemes kerülni a buborékos italokat, mert puffasztanak, elsavasítják a gyomrot és lassítják az emésztést. Tizenhat óra után már jobb, ha buborékmentes italokat fogyasztunk.

A szénsavas italok mellől hagyjuk el a koffeint is tartalmazó teákat és kávéféléket is.

3. NE KAPKODJA EL AZ ESTI RITUÁLÉT!

Persze, ha az ember álmos, elalszik akkor is, ha csak úgy hipp-hopp, egy gyors tusolás, fogmosás után bedől az ágyba. De ez maximum egy-két óra pihentető alvást jelent, az éjszaka további része akkor is zaklatottan telhet. Adja meg a módját a lefekvésnek és készítse fel a testét az alvásra. Egy kis bögre nyugtató tea – a már említett borsmenta mellett a kamilla is nyugtatja az idegrendszert –, egy kellemes fürdő vagy zuhany, fogmosás, arcápolás, és irány az ágy. Legalább tíz percen át csak relaxáljon félhomályban. Ne nézzen tévét, monitort, ne hallgasson zenét.

Olvasson egy jó könyvet, lapozzon át csendben egy magazint. A hang- és villódzó képi hatással járó tevékenységek csak felzaklatják az idegrendszert, így nehezen jön az álom, és az alvás nyugtalan lesz. Pár perc néma csend és félhomály azonban csodákra képes. Ne feledje! Legalább 7 óra alvásra szüksége van a szervezetnek, ellenkező esetben felesleges kalóriákra fog éhezni. A mérleg nyelve meg egyre feljebb kúszik majd.

Otthoni edzésterv! Gyakorlatokkal, segítséggel

A 9 legjobb nyári hűsítőital

Hozzászólások

Mit lehet tenni, ha a változókorban felszaladnak a kilók?
Olvasónk levelére Czanik Krisztián szakértő válaszolt.
Tényleg olyan fontos, hogy jól mutass bikiniben?
A tavasz beköszöntével sokan hetente négyszer megrohamozzák a hozzájuk legközelebb eső konditermet és beindul a szigorú diétagépezet is. Miért? Mert jön a bikiniszezon! Csak bikiniben?
Jön a nyár: íme az otthoni lábápolás titka
Az állandó rohanásban gyakran mostohán bánunk lábfejünkkel. Sarkunk kiszárad, berepedezik, körmeink elhanyagoltak. Itt az ideje, hogy rendbe szedjük magunk, lassan kezdődik a szandál szezon!
Liszt és cukor nélkül készül ez a szuper csokis muffin
A csoki és a banán remek párost alkot a muffinban is! Ráadásul ezt a finomságot gluténérzékenyek is bátran fogyaszthatják.
Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!
Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember!
Végre itt a friss spenót: így egyél többet belőle
Itt a spenótszezon, de szerencsére ebből a zöldségből nem csak főzeléket készíthetünk.
Megérkezett a legújabb Mamma mia edzés! Ezt imádni fogod
Az Abba zenéjére mozogni egyszerűen magával ragadó, biztos, hogy edzés közben végig fülig ér majd a szád. Vedd fel a sportcipőd és mehet!
Így készítsd fel a testedet a nyárra
Nyáron könnyen leég a bőr, megjelennek a máj és pigment foltok és mélyülnek a ráncok, de megfelelő étkezéssel fel lehet készíteni a testet és mindezt el lehet kerülni.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.