Elhatároztad, hogy felhagysz a cukorral? Remek ötlet! De nem elég, ha csak a kristálycukrot hagyod a polcon a boltban, a rejtett cukorforrásokkal is vigyáznod kell. Megmutatjuk, mit ne egyél.

Nem eszel több cukrot? Akkor ezekkel is vigyáznod kell!

Joghurt

Az ízesített joghurtok igazi cukorbombák, akármennyire is egészségesnek tűnnek elsőre. Inkább vegyél natúr joghurtot, és tedd bele te a gyümölcsöt.

Ketchup

A paradicsom alapból nagyon savas, nem csoda, hogy a gyártók minden paradicsomos finomságot telenyomnak cukorral. Egyetlen evőkanálnyi ketchupben akár 4 gramm cukor is lehet, és ritkán állunk meg egy evőkanálnál… Készíts inkább házi, cukormentes, vagy egészséges cukorhelyettesítőkkel készült paradicsommártást.

Balzsamecet

Az igazi, gourmet balzsamecetet sok évig érlelik – a kommersz változatok gyártását viszont cukorral és adalékanyagokkal gyorsítják fel a gyártók. Jobb, ha elkerülöd, vagy ha nagyon szereted, tradicionális, legalább 12 évig érlelt változatot választasz helyette.

Instant zabpehely

A natúr zabpehelyből főzött kása nagyon egészséges, ám az előre ízesített, instant zabpelyhekben rengeteg a cukor. Ne fogyassz el már reggelire több evőkanál édességet, inkább főzd magad a kását. Kicsit tovább tart, viszont garantáltan cukormentes.

Gabonapelyhek és müzlik

banános quinoás müzliszelet

Banános-quinoás müzliszelet
Fotó: Shutterstock

Megint egy egészséges élelmiszer álcájába bújt cukorbomba! Színes, ízes, és több evőkanál cukor van benne – nem csoda, hogy imádják a gyerekek. Tégy jót magadnak, és keverj inkább saját müzlit natúr pelyhekből és diófélékből.

Magvajak

A földimogyoró-, dió- és mandulavaj nagyon finom, de érdemes alaposan átolvasni a címkét. A jó minőségűek ugyanis tényleg csak a diófélét tartalmazzák, a gyengébbeket viszont pálmaolajjal, sóval, cukorral dúsítják. Keresd a minőségi, cukormentes változatokat.

Salátaöntetek

Azt gondolod, egészséges, ha salátát ebédelsz? Így is van, de csak ha nem öntöd nyakon a salátádat cukorban úszó öntettel. Inkább készüljön házilag az öntet, vagy egyszerűen tegyél egy kis ecetet és olajat a salátára.

Gabonatejek

A dobozos rizs-, szója- és mandulatejet gyakran ízesítik rengeteg cukorral. Ha tejhelyettesítőt veszel, keresd a cukormentes változatokat, vagy készítsd el otthon a tejet.

Zsírszegény, diétás ételek

A zsír remek ízesítő anyag. Ha viszont kikerül egy ételből, valamivel pótolni kell az élvezeti értéket, és ez a valami legtöbbször a cukor. Ne akarj mindenáron zsírmentesen táplálkozni, inkább ügyelj a cukortartalomra!

Kenyér

A kenyér önmagában, finomított liszt-tartalma miatt is hajlamos hintába ültetni a vércukorszintedet, ráadásul sokszor még hozzáadott cukorral is ízesítik. A legjobb teljesen lemondani róla, vagy otthon, teljes kiőrlésű, esetleg szénhidrátcsökkentett lisztből készíteni. Nézd meg azt is, hányféle álnéven próbálják neked eladni a cukrot!

Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Ez a tökéletes diétás nasi: sajt a sajtban
El sem hiszed, milyen egyszerű elkészíteni ezt a diétás nasit.
Spórolj duplán Black Friday idején: ints búcsút a drága és környezetszennyező PET-palackoknak
Nem csoda, hogy a Black Friday sokak fantáziáját izgatja. De mi lenne, ha Black Friday alkalmával most két legyet ütnénk egy csapásra, vagyis duplán spórolnánk? Hihetetlennek hangzik, pedig egyáltalán nem az.
Hangulatjavító tippek téli reggelekre
Mindenki átélte már a vigasztalanul sötét, téli reggelek hangulatát. De nem igaz, hogy minden életkedvünket vesztve, nyomott hangulatban kell indítanunk ezeket a napokat.
Ünnepi citromos sajttorta, cukor- és lisztmentesen
Íme, a csodasüti, ami  meghódította a világ diétázóit! Fantasztikus könnyen elkészíthető és és isteni finom! Nem kell hozzá se cukor, se liszt, tökéletes desszert, amit fogyókúra alatt is bátran ehetsz!
Ízlelgessük a karácsonyt – 3 adventi recept
Akár a karácsonyi menüt akarjuk tutira begyakorolni, akár csak téliesebb ízekre, fűszerekre vágyunk, érdemes elkészíteni ezeket a finomságokat.
Kényelem és csábítás, avagy az őszi-téli fehérnemű trendekről
Ki ne szeretné szexisnek érezni magát? Legalább néha... csak úgy, csak a jókedv miatt, függetlenül attól, hogy párkapcsolatban él vagy sem.
Biztonságos futás a sötét, őszi napokon!
Ha futócipőt húzunk, az előttünk lebegő célra gondolunk, nem arra, hogy valaki esetleg megtámad minket. Pedig sajnos gondolni kell erre is, főleg ősszel, mikor egyre rövidebbek a nappalok. Hogy mindig biztonságban legyünk, jó, ha betartjuk az alábbiakat.
Ez a tél kedvence: diétás lett a bögrés mákos
Nem csak íze miatt imádjuk a mákot. Számos jótékony hatása miatt is nagyon kedveli mindenki. Íme egy remek recept.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.