Töretlen népszerűségnek örvend a paleo diéta. Sikere nem csak abban rejlik, hogy valóban hatékonyan olvasztja le a felesleges kilókat, de abban is, hogy bizonyos betegségek tüneteit – mint például az allergia – jó hatásfokkal enyhíti.

Kipróbálnád a paleot? Így vágj bele!

A valódi, szigorú paleo diétát azonban elég nehéz betartani. Nem csak azért, mert sok élelmiszert, alapanyagot csak bio- vagy kifejezetten paleoboltokban lehet megvásárolni. De azért is, mert nagyon nehéz a mai világban mindig friss, teljesen adalékanyag-mentes élelmiszerhez hozzájutni. Az egyik napról a másikra való váltás a paleo diétára is nehézkes lenne. Éppen ezért, mielőtt teljesen átadnánk magunkat a paleo életmódnak, kezdjük egy könnyedebb, ha úgy tetszik, light verzióval.

Milyen a valódi paleo?

Egyszerű: a paleo étrend nem tartalmaz cukrot, gabonákat, tejet és hüvelyeseket. A paleohívők szerint ilyen az ősi étrend. Elvégre annak idején, amikor híre-hamva sem volt lisztnek, malmoknak, az ősember nem jutott gabonához. A cukor még néhány évtizeddel ezelőttig is luxusnak számított, a finomított cukorban semmi nincs, ami természetes lenne.

A tej és a hüvelyesek sem képezték az ősember menüjének részét, ezek is a későbbi, a modern kor vívmányai. Így azonban a mai ember szemében eléggé leszűkülnek az étkezési lehetőségei. Hús, zöldség – azokból sem minden –, és gyakorlatilag bezárult a kör.

Paleo light

  • Kezdjük a kúrát kicsit kevésbé szigorúan. Érthető, hogy a módszer a gabonaféléket a glutén miatt hagyja ki az étrendből, a bulgur azonban nem tartalmaz glutént, így az fogyasztható. sokaknak nehezére esik lemondani a kenyérféleségekről, ezért naponta egy-két szelet teljes kiőrlésű kenyeret bátran engedélyezhetünk magunknak. A zöldségek közül próbáljuk kerülni a hüvelyeseket, de a burgonyáról egyelőre ne mondjunk le.
  • Magas keményítő- és káliumtartalma miatt jót tesz a szívnek és az idegrendszernek egyaránt, de a szervezet elsavasodását is segíthet megakadályozni. A legtöbbet a tejtermékek közül érdemes kerülni. Nem csak laktóz-, de zsírtartalmuk miatt is. A kemény- vagy félkeménysajtokon kívül azonban alkalmanként egy natúr joghurtot bátran megehetünk.
  • Friss gyümölcsökkel vagy zöldségekkel fogyasztva remek étvágycsökkentő. Valóban kerüljünk azonban mindent, ami finomított cukrot, illetve adalékanyagokat tartalmaz. Ez a mindennapi gyakorlatban elég nehéz, hiszen szalámi- és felvágottféleségeken nőttünk fel, májkrémet eszünk virslivel és szénsavas üdítőkkel öblítjük le. Mindezeket most kerüljük, elsősorban az üdítőket, szörpöket, mesterséges gyümölcsleveket. Igyunk tiszta vizet, amelyet ízesíthetünk citrommal vagy lime-mal. Facsarjunk narancslevet és öntsük fel ásványvízzel. Kell ennél jobb és frissebb gyümölcslé?
  • Kerüljük a konzerveket, a félkész ételeket, a zacskós leveseket. Ha nem sikerül hozzájutni friss zöldség- vagy gyümölcsféléhez, akkor keressünk valamit a fagyasztószekrényekben. A mélyhűtött zöldségek jó alapanyagai lehetnek leveseknek vagy köreteknek. Ha nincs friss, még mindig a fagyasztott a legjobb, mert például a zöldségeket a leszedés és tisztítás után azonnal lefagyasztják, így őrzik meg a lehető legtöbb rostot és vitamint.
  • A tésztafélékről próbáljunk lemondani, de tartsuk meg étrendünkben a barna rizst. Kiváló vér- és májtisztító hatással rendelkezik, magas a rosttartalma és hosszú időn át tartó teltségérzetet biztosít.

Így soha ne diétázzon! 3 nagy hiba

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.