Ha rendszeresen sportolsz, akkor nem ismeretlen számodra az érzés,

Hihetetlen, de így változtatja meg a mozgás az életed

 

Ha rendszeresen sportolsz, akkor nem ismeretlen számodra az érzés, hogy mennyivel másabb lett az életed, mióta belekezdtél. Ha viszont még csak most barátkozol a gondolattal, akkor kérdezz meg olyan embereket a környezetedben, akik rendszeresen futnak, úsznak vagy akár bicikliznek, mennyire váratlan hatásokat produkált számukra a testedzés. Egy aggasztó határidő kevésbé tűnik nyomasztónak, egy nehéz beszélgetés könnyedebben zajlik – és ez még csak a jéghegy csúcsa.

Csodát tesz az aggyal

Kutatások bizonyítják, hogy a fizikai aktivitás serkenti az agyműködést és fokozza a figyelmet. Persze egy olyan világban, ahol a kényelem egyre nagyobb szerepet kap, gyakran nehéz rászánnunk magunkat arra, hogy fárasztó gyakorlatokat végezzünk. De tartsd szem előtt, hogy ezek az áldásos hatások azokon a napokon is elkísérnek, amikor kihagysz egy-egy edzést. Feltéve persze, hogy rendszeressé válik életedben a sport.

Személyiséged új oldalát ismerheted meg

A testmozgás azon felül, hogy alakodnak és egészségednek jót tesz, nemcsak agyműködésedre van jó hatással, de rendkívül sokat tesz hozzá személyiséged fejlődéséhez is. Profi sportolók számoltak be arról, miként tanultak meg a sport segítségével úrrá lenni a kellemetlenségeken, kitartást, koncentrációt és nyugalmat érezni akkor is, amikor a körülmények látszólag nem kedveznek ennek.

Viszlát stressz!

Egy tanulmány során azt vizsgálták meg, hogyan változtatja meg az egyetemisták mindennapjait, szokásait és életét a rendszeres sport. Az eredmény igencsak meggyőző. Arra jutottak ugyanis, hogy azok, akik heti 2-3 alkalommal valamilyen edzést végeztek, a stressz csökkenéséről számoltak be amellett, hogy iskolai teljesítményük javult. Õk egyébként önkéntelenül is jobban odafigyeltek az egészséges táplálkozásra. A rendszeres mozgás beiktatásával a vizsgált diákok arról is beszámoltak, hogy pozitív változásokat észleltek önuralmuk és koncentrációjuk terén.

Olyan sikereket hoz, melyekre nem is gondolnál…

Természetesen sok szakértő és kutató foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy a sport milyen lelki és szellemi előnyökkel jár. Nagyon fontos és jó hír, hogy az eredmények szerint a rendszeres sportba kezdő emberek életkörülményei nagy mértékben javultak. A változás ugyanis olyan komplexen hatott személyiségükre és életükre, hogy sokkal könnyebben vészelték át a traumákat, magabiztosabbá és sikeresebbé váltak, ez pedig eredményekre vezetett a magánéletben, a munkában sőt még az álláskeresésben is. Az egyik vizsgálat során még azt is figyelemmel kísérték, hogy stresszhelyzetben milyen fizikai tüneteket produkálnak az alanyok. A diákok egyik csoportját ugyanis arra kérték, hogy 20 héten át legalább hetente két alkalommal fusson. Majd a vizsgák során szívmonitorral figyelték a hallgatók testi tüneteit. Azt tapasztalták, hogy a futást végző csoport tagjai szívverése nyugodtabb és egyenletesebb volt még a stressz ellenére is, mint azoké, akik nem sportoltak a vizsgált időszakban.

A sport tehát nem csupán abban segít, hogy testedet formába hozd, bőröd és izmaid feszesebbé tedd. Legalább ennyire fontos mindaz, amit szellemileg és lelkileg köszönhetsz neki. Minden alkalommal, amikor úgy érzed, inkább majd holnap kezdenél neki a rendszeres mozgásnak, gondolj arra, biztosan megéri-e… Hiszen a halogatással nem egy fárasztó félórától mentesíted magad, hanem annak a lehetőségétől, hogy kiegyensúlyozottabb, stresszmentesebb és sikeresebb életet élj.

Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.