Oldal kiválasztása
Mit ehetnek a gyerekek, és mi az, amit jobb kiiktatni az étrendjükből? Mindenre van egészségesebb megoldás!

4 étel, amit jobb, ha nem eszik meg a gyermek! Ezeket adja neki helyette!

Joghurt

A gyerekek sokszor kérnek speciálisan nekik készült, „gyermek joghurtot” a boltban, amiknek gyakran még cukorka is van a tetején. Ezek többségében, a sok cukrot, és a színezéket találkoznak. Sokkal egészségesebb megoldás, ha hagyományos joghurtot vásárolunk a gyerekeknek is, amihez mézet, vagy bogyós gyümölcsöket, esetleg banánt adunk.

Gumicukor

A gyerekek imádják a gumicukrot, de ne legyenek illúzióink, ez pont olyan „nasi”, mintha sima kristálycukrot tömne magába a csemeténk. Nincs bennük semmi egészséges, ráadásul erősen hozzájárul, hogy vércukor problémák alakuljanak ki a gyerekeknél. A túlzott cukorfogyasztás hiperaktivitást okoz, a gyerekek minél több cukrot fogyasztanak, annál nehezebben tudnak koncentrálni. Remek megoldás lehet helyette a szárított, vagy aszalt gyümölcsök.

Csipsz

A hagyományos krumpliból készült csipsz, tele sóval, és különböző erős fűszerekkel, egyáltalán nincs jó hatással a gyermekekre. Nemcsak a kalória sok bennük, de a zsír is, és bármennyire is mozgékony a csemeténk, egy fejlődésben lévő szervezetnek nem erre van szüksége. A sok só később vérnyomás problémákhoz, a sok zsíros csipsz fogyasztás pedig elhízáshoz is vezethet. Otthon a sütőben is könnyen készíthetünk csipszet, zsír nélkül, édes burgonyából.Ez sokkal egészségesebb változat, amit, ha zöld fűszerekkel ízesítünk, akkor a sót is elhagyhatjuk.

Sajt

A sajt nemcsak finom, de magas a kalcium-, és a fehérjetartalma. Szóval alapvetően a gyerekek is bátran ehetik, ám kisebbeknek jobb, ha nem adunk kék sajtot, és más, (penészes) lány sajtot. Ezeket a kisgyermekeknek még nem ajánlatos adni! A könnyedebb sajtok, a krémsajt, a túró azonban beilleszthető a picik étrendjébe.

Még jobban elhíztak azok a gyerekek, akiket a súlyuk miatt bántottak a suliban

Gyerekek és rossz szokások

 

Hozzászólások

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.