Oldal kiválasztása
Az antioxidánsokat úgy is ismerjük, mint a sejtek védelmezői. Ezért jó, ha minél többet juttatunk belőlük szervezetünkbe, így erősítve immunrendszerünket is. A legerősebb antioxidáns vegyületek egyébként a C-vitamin, a vas, a cink, a Q10, az E-vitamin, az Omega3 zsírsav és a szelén.

Ezektől az antioxidánsoktól maradunk egészségesek

Mindegyik zöldségben és gyümölcsben más és más antioxidánsok találhatóak – írja az Egészségőrző. Ezért fontos, hogy amikor lehetőségünk van rá, színesítsük étrendünket ezekkel a természetben is fellelhető szuperételekkel. Egészségesebbek leszünk, a beleinkkel is jót teszünk, ráadásul még változatosabb is lesz az étkezésünk.

Fekete áfonyaAz egész testre kihat ennek a gyümölcsnek az antioxidáns védeleme. A benne található flavonoidok erősítik a hajszálereket, támogatja a szem vérkeringését, így nem véletlen, hogy a bogyós gyümölcsök királynőjének tartják.

KakaóporHangulatjavító hatása van, hozzájárul a szív- és érrendszer egészséges működéséhez, így a koncentráció és memória javításhoz is nagyban hozzájárul. Kevesen tudják, de az öregedési folyamatok lassításában is sokat segít.

DióA- és E-vitaminban gazdag, sok benne a magnézium és a kálium. Fontos antioxidáns, az Omega-3 zsírsav tartalma miatt pedig nagyon jó hatással van az idegrendszerre. Napi 1-2 szem dió fogyasztása ajánlott, igen jótékony hatással van a szervezetre.

PekándióFantasztikusan finom ízén kívül azért érdemes fogyasztani, mert nagyon magas az antioxidáns tartalma, emellett pedig 19 vitamin és ásványi anyag található benne. Többek között A-, E-, B1-vitaminok, kalcium, magnézium és cink. Csökkenti a koleszterinszintet!

Vörös vesebabCsökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. A babfélék között a legmagasabb antioxidáns tartalma a vörösbabnak van. Ásványi anyagok közül jelentős a vas tartalma is, de B1, K-vitamin, folsav, foszfor, magnézium és nátrium forrás is.

Aszalt szilvaSzámos tanulmány igazolja, hogy a szilva segíti elkerülni a sejtek sérülését. Magas a rost tartalma, emiatt székletlazító hatása is van. Védi a szabad gyököket az agyban, szellemileg frissít, fokozza a teljesítő képességet, a szívműködést és az idegrendszert pedig erősíti.

Fekete ribizliKimagasló a C-vitamin tartalma. Gyulladás csökkentő, öregedést lassító hatása is van, a vashiánnyal küszködőknek pedig kifejezetten ajánlott a fogyasztása. Minden szeme egy igazi kincs, mert tartalmaz még A-vitamint, B1-, B5-, B6-, vitamint, kálciumot, foszfort, magnéziumot.

CéklaNagyon magas az antioxidáns tartalma, ezt a mélyvörös színe is mutatja. A testünk egyik legfontosabb méregtelenítő szervére, a májra van elképesztően jó hatással. Ebben a szervben a méreganyagok lebontása során szabadgyökök képződnek, melyeket a cékla antioxidáns hatóanyagai semlegesítenek, emellett még nagyon jó vértisztító is.

Zöld teaA zöld tea egészségvédő hatása évezredek óta ismert. Ez a legkevésbé feldolgozott teafajta, és ez tartalmazza a legtöbb antioxidáns polifenolt. Erősíti az immunrendszerünket, elűzi a fáradtságot, véd a fertőzésektől.

GránátalmaRengeteg antioxidáns található ebben a gyümölcsben is, ráadásul védi a májat és a vesét is. Gyulladás csökkentő hatású, fokozza a szervezet vitalitását, antibakteriális hatását pedig már az ókori népek is ismerték.

AlmaTalán ma már mindenki ismeri azt a mondást, hogy „minden nap egy alma, az orvost távol tartja”. Nem véletlenül használták az őseink is ezt a gyümölcsöt gyógyszerként. Enyhíti a szívbetegség kockázatát, növeli a tüdőkapacitást, csökkenti a rákos megbetegedések kialakulását, növeli az állóképességet. A pektinnek köszönhetően, béltisztító tulajdonsággal is bír. Az alma is a magas flavonoidtartalmú gyümölcsök közé tartozik, szóval érdemes gyakran fogyasztani.

SzederAz egyik legfinomabb nyári gyümölcs. Csökkenti a kollagénszintet, de C-vitamin, A- vitamin, K-vitamin és karotinoidok is bőségesen vannak benne. Erősíti az immunrendszert, öregedésgátló, védi az érfalakat. Egyébként memóriazavar ellen is alkalmazhatjuk.

KurkumaAmellett, hogy fűszerként kiváló ízt ad ételeinknek, nagyon jó vírusölő, gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatása van, továbbá a daganatok kialakulásának kockázatát is csökkenti. Erős antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. via Egészségőrző

Hozzászólások

5 tipp, hogy a munkahelyeden se rontsd el a diétádat
A folyamatos stressz és rohanás mellett nehéz elérni, illetve megtartani a kívánt testsúlyt… Ám korántsem lehetetlen!
Koleszterin és lúgosítás - A dietetikustól kérdezték
A 7 legjobb életmódtanács, amit egy dietetikustól kaphatsz
Akár fogyni szeretnénk, akár az egészséges táplálkozás a cél, sokszor nehéz eldönteni, hogy a divatos diéták, és baráti jó tanácsok közül melyiknek hihetünk, és melyik humbug.
Nem megy az alvás? 7 gyógytea, hogy nyugodt legyen az éjszaka
Hulla fáradt, ám amikor az ágyban becsukja a szemét, az ide-oda cikkázó gondolatok nem hagyják nyugodni? A legtöbb esetben ez a stresszes életmódnak köszönhető, ám erre is van hatásos megoldás.
5 vacsoraszabály, amit be kell tartanod, ha diétázol!
Megfelelő időzítéssel és mennyiségekkel ez az étkezés is része lehet a diétádnak, íme 5 jó tanács, hogyan!
20 karcsúsító, fehérjedús élelmiszer
Atkins doktornak igaza volt abban, hogy ha valaki fogyni szeretne és a leadott súlyt meg akarja tartani, akkor bizony fehérjedús ételeket kell fogyasztania.
21 napos testi, lelki megtisztulás program
Minden mindennel összefügg. A környezet komoly hatással van a test és a lélek működésére egyaránt. 21 nap alatt tegyen rendet az életében, tisztuljon meg testileg, lelkileg egyaránt!
5 alapvető vitamin és ásványi anyag, amire a nőknek szükségük van
Így lehet biztos abban hogy elegendő vitamint és ásványi anyagot juttat a szervezetébe.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.