Az antioxidánsokat úgy is ismerjük, mint a sejtek védelmezői. Ezért jó, ha minél többet juttatunk belőlük szervezetünkbe, így erősítve immunrendszerünket is. A legerősebb antioxidáns vegyületek egyébként a C-vitamin, a vas, a cink, a Q10, az E-vitamin, az Omega3 zsírsav és a szelén.

Ezektől az antioxidánsoktól maradunk egészségesek

Mindegyik zöldségben és gyümölcsben más és más antioxidánsok találhatóak – írja az Egészségőrző. Ezért fontos, hogy amikor lehetőségünk van rá, színesítsük étrendünket ezekkel a természetben is fellelhető szuperételekkel. Egészségesebbek leszünk, a beleinkkel is jót teszünk, ráadásul még változatosabb is lesz az étkezésünk.

Fekete áfonyaAz egész testre kihat ennek a gyümölcsnek az antioxidáns védeleme. A benne található flavonoidok erősítik a hajszálereket, támogatja a szem vérkeringését, így nem véletlen, hogy a bogyós gyümölcsök királynőjének tartják.

KakaóporHangulatjavító hatása van, hozzájárul a szív- és érrendszer egészséges működéséhez, így a koncentráció és memória javításhoz is nagyban hozzájárul. Kevesen tudják, de az öregedési folyamatok lassításában is sokat segít.

DióA- és E-vitaminban gazdag, sok benne a magnézium és a kálium. Fontos antioxidáns, az Omega-3 zsírsav tartalma miatt pedig nagyon jó hatással van az idegrendszerre. Napi 1-2 szem dió fogyasztása ajánlott, igen jótékony hatással van a szervezetre.

PekándióFantasztikusan finom ízén kívül azért érdemes fogyasztani, mert nagyon magas az antioxidáns tartalma, emellett pedig 19 vitamin és ásványi anyag található benne. Többek között A-, E-, B1-vitaminok, kalcium, magnézium és cink. Csökkenti a koleszterinszintet!

Vörös vesebabCsökkenti a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát. A babfélék között a legmagasabb antioxidáns tartalma a vörösbabnak van. Ásványi anyagok közül jelentős a vas tartalma is, de B1, K-vitamin, folsav, foszfor, magnézium és nátrium forrás is.

Aszalt szilvaSzámos tanulmány igazolja, hogy a szilva segíti elkerülni a sejtek sérülését. Magas a rost tartalma, emiatt székletlazító hatása is van. Védi a szabad gyököket az agyban, szellemileg frissít, fokozza a teljesítő képességet, a szívműködést és az idegrendszert pedig erősíti.

Fekete ribizliKimagasló a C-vitamin tartalma. Gyulladás csökkentő, öregedést lassító hatása is van, a vashiánnyal küszködőknek pedig kifejezetten ajánlott a fogyasztása. Minden szeme egy igazi kincs, mert tartalmaz még A-vitamint, B1-, B5-, B6-, vitamint, kálciumot, foszfort, magnéziumot.

CéklaNagyon magas az antioxidáns tartalma, ezt a mélyvörös színe is mutatja. A testünk egyik legfontosabb méregtelenítő szervére, a májra van elképesztően jó hatással. Ebben a szervben a méreganyagok lebontása során szabadgyökök képződnek, melyeket a cékla antioxidáns hatóanyagai semlegesítenek, emellett még nagyon jó vértisztító is.

Zöld teaA zöld tea egészségvédő hatása évezredek óta ismert. Ez a legkevésbé feldolgozott teafajta, és ez tartalmazza a legtöbb antioxidáns polifenolt. Erősíti az immunrendszerünket, elűzi a fáradtságot, véd a fertőzésektől.

GránátalmaRengeteg antioxidáns található ebben a gyümölcsben is, ráadásul védi a májat és a vesét is. Gyulladás csökkentő hatású, fokozza a szervezet vitalitását, antibakteriális hatását pedig már az ókori népek is ismerték.

AlmaTalán ma már mindenki ismeri azt a mondást, hogy „minden nap egy alma, az orvost távol tartja”. Nem véletlenül használták az őseink is ezt a gyümölcsöt gyógyszerként. Enyhíti a szívbetegség kockázatát, növeli a tüdőkapacitást, csökkenti a rákos megbetegedések kialakulását, növeli az állóképességet. A pektinnek köszönhetően, béltisztító tulajdonsággal is bír. Az alma is a magas flavonoidtartalmú gyümölcsök közé tartozik, szóval érdemes gyakran fogyasztani.

SzederAz egyik legfinomabb nyári gyümölcs. Csökkenti a kollagénszintet, de C-vitamin, A- vitamin, K-vitamin és karotinoidok is bőségesen vannak benne. Erősíti az immunrendszert, öregedésgátló, védi az érfalakat. Egyébként memóriazavar ellen is alkalmazhatjuk.

KurkumaAmellett, hogy fűszerként kiváló ízt ad ételeinknek, nagyon jó vírusölő, gyulladáscsökkentő, antibakteriális hatása van, továbbá a daganatok kialakulásának kockázatát is csökkenti. Erős antioxidáns tulajdonságokkal rendelkezik. via Egészségőrző

Hozzászólások

A cukor rabságában: így szabadulj meg
A cukor, a cukros ételek utáni vágy nagyon kínzó tud lenni. Sok időbe és erőfeszítésbe telik, mire uralni tudjuk ezt a vágyat. De lehet uralni. Ha megértjük, hogy a sok felesleges cukor nem csak hizlal, de számos betegség kialakulásához vezethet, könnyű belátni, hogy a legjobb döntés az, ha megszabadulunk ettől a függőségtől is.
9 jól ismert diétamítosz – most megdől mind!
Semmi szénhidrát. Zsírmentes étrend. Este hat után tilos enni. Ismerős mondatok? Bizony, aki valaha belevágott akár csak egyetlen diétába is, összefuthatott már hasonló intelmekkel. De muszáj mindent elhinni?
Mit rontunk el? 8 ok, amikor hizlal a diéta
Akármilyen keményen diétázol, nem akarnak eltûnni a zsírpárnák? Fogadjunk, sosem jönnél rá, hogy hol rontod el!
Mennyi és milyen magot ehetsz, ha diétázol?
Tudtad, hogy az olajos magvak az emésztőrendszered testőrei? Persze csak ha okosan bánsz velük. Kóstolj meg a jól ismert dió, mandula, tökmag vagy szezámmag mellett néhány egzotikus különlegességet is!
Mit lehet tenni, hogy ne ráncosodjon a szem?
A szem sarkából kifutó aprócsaka kis árkok a legtöbb nőnek az idő múlását jelzik, ezért szeretne hadba szállni velük.
Egyszerű túródiéta, ha gyorsan szeretnél ledobni pár kilót
Ha gyorsan szeretnénk megszabadulni a ránk rakódott feleslegtől, bizony néha szigorúbb étrendet kell követnünk. Bár ilyenkor is érdemesebb elgondolkodni egy hosszabbtávú életmódváltozáson, mert bizony a látványos eredményeket csak így tarthatjuk meg.
20 perc otthoni edzés a kerek popsiért 
Oczella Eszter, a BioTechUSA profi fitneszversenyzőjének 20 perces, kezdőknek ajánlott popsiformáló videós edzése, amit felszerelés nélkül, otthon is rendszeresen végezhetsz és akár már 4 hét alatt látványos változásokat érhetsz el.
Isteni diétás receptek gesztenyével, ezt imádni fogod!
A hűvös idő elengedhetetlen nasija a gesztenye, amit rengeteg formában tudsz fogyasztani. Most két gyorsan elkészíthető receptet mutatunk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.