Oldal kiválasztása
Kivételesen nem fogyókúrára buzdítunk, ellenkezőleg. Megtanítjuk, hogyan lehet hízni! Hiszen a soványság is nagy probléma az érintettek számára. Sőt, sokan állítják, hízni gyakorta nehezebb, mint fogyni. Aki ugyanis genetikailag vékony, és az anyagcseréje túl erőteljesen működik, bizony ehet amennyi belefér, egy dekányit sem fog gyarapodni.

Hízókúra – Ha gondot okoz a soványság

Ha valaki a hízást célozza meg, táplálkozásának lényege nem a mennyiségben, hanem a minőségben van, és az étkezések gyakoriságában. Mindenekelőtt azonban, lássuk, milyen egyéb tünetei lehetnek a soványságnak. A vékony embereknek általában alacsony a vérnyomásuk, sőt a nyugalmi pulzusuk is. Ez utóbbi csak akkor normál mértékű, ha az illető sportol. A vékony emberek fázósabbak – hiszen nem melegíti őket zsír – ,kezük, lábuk is hideg. Előfordul, hogy hirtelen mozdulatok következtében megszédülnek. Anyagcseréjük igen gyors, s ezért katabolikus állapotba kerülhet a szervezet. Ez gátolja leginkább a súlygyarapodást, hiszen a katabolikus állapot leépíti a zsírt és az izmokat, sőt még a szövetekből is veszíteni lehet.

Jöhet a szalonna is

Az elsődleges feladat tehát az anyagcsere lelassítása. Ehhez elsősorban napi ötszöri, közepes mennyiségű, nem kicsi, nem is túl nagy étkezésre van szükség. A hízásra is érvényes a diétás elv, csak fordítva. Ha napi szinten a megszokottnál 300 vagy 500 kalóriával többet fogyasztunk, előbb-utóbb híznunk kell. Természetesen az ételeinket jól kell megválasztani, és az egészség megőrzéséhez rendszeres mozgásra is szükség van. Egy felnőtt nő 2500 kalóriát is elfogyaszthat, ha hízni szeretne. Ha sportol, akkor ennél többet is, hiszen a sport 200-300 kalóriával is növelheti a napi tápanyagigényt.

A tápanyagok 50 százalékát szénhidrátokból kell fedezni, legalább 30 százalékát jó minőségű fehérjéből, a többit pedig zsírbevitelből. Téves elképzelés azonban, hogy csupa olyan hizlaló ételt kell fogyasztani, mint a szalonna, kolbász, fehér lisztből készült termékek és társai.

Nyilvánvalóan nem érdemes a zsírszegény tejtermékekhez vagy a light sajtokhoz ragaszkodni, de az egészséges táplálkozásról hízási szándék esetén sem lehet lemondani, érdemes például a fehér pékáruk helyett rendszeresen rozsos vagy barna kenyeret fogyasztani, hiszen ezeknek magasabb a rosttartalma.

A napi ötszöri étkezésbe húsféléket, tésztaféléket, rizst, tejtermékeket, sajtokat kell beiktatni.. A gyümölcsök közül érdemes rendszeresen fogyasztani banánt, almát (amely étvágyat csinál), és datolyát. A hüvelyesek közül akár naponta fogyasztható szárazbab, sárgaborsó, lencse, borsó, kukorica. A sűrű főzelékek húsos feltéttel szintén kiválóak, hiszen táplálóak és egészségesek.

gyümölcs

Fotó: shutterstock_

Napi étrend

Reggelire bátran fogyaszthatók rozsos vagy barna kenyérből készült szendvicsek margarinnal, felvágottal, sajttal. Minden esetben együnk mellé paprikát, paradicsomot vagy kígyóuborkát, de akár egy pohár kefirt vagy joghurtot is elfogyaszthatunk hozzá. A zöldségek fontosak tápanyag és vitamin szempontjából. Pékárut is bátran ehet az, aki hízni szeretne, a lekváros buktától kezdve a túrós táskán át bármit. De mivel ezek gyorsan a vércukor zuhanásához és viszonylag hamar bekövetkező éhséghez vezetnek, tízóraira érdemes rozsos szendvicset készíteni.

Ebédre tartalmas leves, valamint hús-burgonya, hús-rizs, vagy bármely főzelék, illetve tésztaféle választható. Salátát minden esetben fogyasszunk a főétel mellé, a főzelékre pedig kerüljön felét! Akár pörkölteket vagy egytálételeket is választhatunk, de arra mindenképpen ügyeljünk, hogy se a levesek, se a főételek ne legyenek túl zsírosak. Ezek ugyanis a testsúlytól függetlenül koleszterin-problémához vezetnek, és nem tesznek jót az emésztésnek, egyéntől függően hasmenést okozhatnak.

Vacsorára szintén kiváló egy adag főzelék, vagy hús, salátával. Estére már nem jó megterhelni a gyomrot, hiszen vacsora után a legtöbb ember megpihen, teli hassal viszont nehéz elaludni.

A nassok lehetnek akár édességek is, de ne essünk túlzásokba, hiszen a magas vércukorszint sem feltétlenül csak a túlsúlyosakra vonatkozik. Együnk sok banánt, szőlőt, avokádót, krémtúrót. Egy diétázó ezek bármelyikéért a fele királyságát adná!

A soványság mentális oka

A soványság gyakorta nem pusztán a genetikára vezethető vissza. Okozhatja stressz, önbizalomhiány, krónikus bizonyítási vagy megfelelési kényszer, amelyekről talán nem is tudunk. Ez a rejtett stressz is akadályozhatja a súlygyarapodást. Sok vitamin, gyümölcs, barátok, a társadalmi kapcsolatok ápolása, valamint a sport együttesen szerepet játszik az egészséges hízásban. Nagyon fontos, hogy szeressük a testünket, bármilyen is, béküljünk ki önmagunkkal. A saját testünkkel kapcsolatban hajlamosak vagyunk olyan hibákat is észrevenni vagy elképzelni, amelyek talán nem is léteznek. És higgyük el, hogy hamarosan még jobban fogunk kinézni kikerekedett formáinkkal. Ha nem küzdelemként éljük meg a hízást, hanem örömmel készülünk fel új testünkre, akkor gyorsabban jönnek a plusz kilók is.

Étrend-kiegészítők

Ha valaki komolyan hízni szeretne, érdemes fontolóra venni a táplálék-kiegészítők alkalmazását. A proteinporokat elsősorban azoknak ajánljuk, akik sportolnak. Naponta egyszer, akár az egyik étkezés előtt, akár vacsora előtt vagy után lehet fogyasztani. Érdemes kreatint is szedni, mert segíti az izmok épülését. Aki nem sportol, vagy nincs ideje shake-et kevergetni, az naponta rágcsáljon el 1-2 magas kalóriatartalmú energiaszeletet, vagy igyon ilyen italokat. Arra azonban ügyelni kell, hogy lehetőség szerint koffein ne kerüljön a szervezetbe, mert az gyorsítja az anyagcserét és segíti a zsírégetést. A hízáshoz azonban egyikre sincs szükség.

Segítség, túlsúlyos a gyerekem!

Az a bizonyos 40…

IR A cukorbetegség előszobája

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Kávé, csoki, sós ételek? Üzenete van annak, hogy mit kívánunk
Az étel utáni vágyakozásnak rendszerint komoly oka van.
Britney Spears edzős videója téged is motiválni fog!
Britey Spears nem titkolja, hogyan hozza formába magát. Elnézve a koncertjeit, amennyit ő ugrál, szüksége is van a jó kondira. Most egy videóban beszélt az edzéstervéről.
Fagyi a diétában! Jégre tesszük a kilókat
Jégkrém a fogyókúrában? Micsoda eretnek gondolat! Pedig egyáltalán nem az.
Ez a luxus gumicsónak a vizek új királya
Hat méter hosszú, és közel 25 kiló ez a mindennel felszerelt, luxus gumicsónak, ami az idei nyár slágere lett.
Stresszűző diéta, nyugtató ételek
Szinte minden diétás tanács különféle javaslatokkal bombázza a fogyni vágyókat arra vonatkozóan, hogy mit mivel helyettesítsenek az alacsony kalóriatartalom érdekében. Most egy kicsit megreformáljuk az ilyen jellegű tanácsokat.
Kocsis Fanni útja a lovastornától a magyar plank rekordig
Fanni húsz éves volt, amikor 1 óra 15 perc és 54 másodperces eredményével felállította a leghosszabb ideig kitartott női planking gyakorlat hazai rekordját. Bár „csak” otthon, de azóta többször is megdöntötte ezt az eredményét.
10 pici lépés, amivel változtathat az életmódján
Csak tíz apró tanács, amely megváltoztathatja az életmódját, az egész életét.
Csodás átalakulás: 130-ról 69 kilóra fogyott az esküvőjére
Hat évig vacsorázott esténként gyorsétteremben, aztán mikor a mérlegre állt, már 130 kilónál tartott. Közelegő esküvője miatt úgy döntött: fogyni fog!
Megéri hajszolni a herceget? Párkeresés a valóságban
Idővel már nem csak a herceg lesz gyermekként alkotott ideálunk középpontjában. Találkozunk a szegény ember legkisebb fiával is.
A TSH nem elég? Mit nézessünk még meg pajzsmirigyzavar esetén?
Ha valaki különös, furcsa tüneteket tapasztal, ami pajzsmirigyzavarra utal, az ellenőrizteti a TSH szintjét. Azonban egy TSH eredmény önmagában nem diagnosztikus jellegű.
Buktatók helyett - Így szervezze meg az esküvőjét
Az esküvő gyönyörű, az esküvő felejthetetlen! Általánosságban elmondható, hogy az azt megelőző féléves, szervezéssel teli időszak is felejthetetlen.
Három sportos program június harmadik hétvégéjére
Ezen a hétvégén is érdemes kimozdulni. Éjszakai futóversenyek, kalandos bringapark és úszóverseny várja a kicsiket és a nagyokat.
Jennifer Aniston: „Azt mondták rám, hogy dagi vagyok”
A tésztasalátáról nem hajlandó lemondani, ezért pedig akkor is képes a kőkemény edzésre, amikor teljesen elveszíti a motivációját.
A nyári ellenség! Így kerülhető el a lábgomba
Nem túlzás a lábgomba esetében a rettegett kifejezés, hiszen akik valaha elkapták már ezt a fertőzést, pontosan tudják, hogy még lábra állni is igen megterhelő a betegség intenzív időszakában.
Az összes ingyenes szabadstrand a Balatonon
A déli parton egyelőre több szabadstrand található, mint az északin, de a pontos listát érdemes végignézni, mielőtt a Balatonra indulunk!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.