Nem tudja elképzelni a reggelt nagy bögre tejeskávé nélkül? Az éjszaka közepén is hajlandó lenne felöltözni, és beszerezni egy adag gesztenyepürét? Mindenkit hatalmába kerít időnként a kívánósság, a kérdés csak az, mikor, mire van kiéhezve a szervezete. Az étel utáni vágyakozásnak rendszerint komoly oka van.

Kávé, csoki, sós ételek? Üzenete van annak, hogy mit kívánunk

Csokoládé

Ismer olyan nőt, aki az éjszaka közepén is képes leugrani az éjjel-nappal nyitva tartó kis boltba a kedvenc csokoládéjáért? Esetleg ez már önnel is előfordult? Nem meglepő. A Csak az a különös, hogy a csokiéhség az esetek túlnyomó többségében a nőket érinti.

Amit a teste mondani szeretne: Azért nem teljesen véletlen, hogy inkább a nők éreznek mérhetetlen vágyat a csokoládé után. Többnyire a PMS időszakára tehető ez a jelenség, de ha a vágy nem a hónapnak ebben a szakaszában tör ránk, akkor valószínűleg cinkhiányról van szó.

Hogyan győzze le: Amennyiben cinkhiány húzódik meg a háttérben, étrendjét ki kell egészítenie nagyobb mennyiségű sovány, vörös húsokkal, valamint tengeri halakkal. Ha vegetáriánus életmódot folytat, győződjön meg arról, hogy elegendő teljes kiőrlésű gabonafélét és mogyorófélét fogyaszt-e. Ha valóban a PMS a bűnös, és kívánja a csokoládét, akkor a magnéziumháztartását kell rendbe hoznia. Fogyasszon csokoládé helyett spenótot vagy natúrmandulát. A csokoládét pedig korlátozza egyetlen kockára!

Kávé

Abban a pillanatban kávé után kiált minden egyes porcikája, amint kinyitotta a szemét vagy felkelt az ágyból? Bizony, sokan így vannak, ám ez nem jelenti azt, hogy legalább négy csészével meg kell innia addig, amíg elhagyja a lakást.

Amit a teste mondani szeretne: A koffein iránti vágy gyakorta nem más, mint egy szimpla stresszgenerátor – tartják a pszichológusok. Koffein nélkül a szervezet ugyanis úgynevezett „lusta” üzemmódban dolgozik, vagyis a vér lassan áramlik az erekben. A koffein hatására azonban serken a vérkeringés, a szervezet „felpörög”. Ez azt is jelzi, hogy kevés olyan egészséges élelmiszer került a szervezetébe, amely elegendő energiát biztosítana a szervezetnek a lendületes működéshez.

Hogyan győzze le: Két végén égeti a gyertyát? Hosszú órákon át dolgozik, akár éjszaka is? Kezdje csökkenteni a koffeinmennyiséget, mielőtt a szervezete túlságosan hozzászokna a felesleges stresszgenerátorhoz. Naponta egy, maximum két bögre kávé – bő tejjel – bőven elegendő.

Fűszeres ételek

Ellenállhatatlan vágyat érez a csípős-savanyú leves vagy a csilis csirke iránt? Az sem baj, ha csíp, ha mar, és szinte levegőt sem kap? A helyzet nem problémás, hacsak nem kíséri súlyos gyomorégés.

Amit a teste mondani szeretne: A csípős ételek egyfajta természetes fájdalomcsillapítóként funkcionálnak, ami jelentheti, hogy olyan gyulladás van kialakulóban a szervezetében, amely lázzal járhat. Érdekes tulajdonsága a szervezetnek, hogy ebben az esetben nem hideg, hanem forró, csípős ételek után ácsingózik. A csípős ételek azonban, mint a csili, az erős paprika, az erős leves villámgyorsan képesek fertőtleníteni a szervezetet, így enyhítve a még ki sem alakult vagy nem érezhető fájdalmat. A másik jele a fűszeres kívánósságnak megint csak a cinkhiány lehet. A cink felelős egyebek között az ízlelőbimbók megfelelő működéséért, s ha ebből hiány van, nem érezzük elég határozottan az ízeket. A csípős aromák azonban stimulálják az ízlelőrendszert.

Hogyan győzze le: Csak mértékkel. A csípős ételek önmagukban ártalmatlanok, ám ha túl nagy mennyiség kerülnek a szervezetbe, gyomor- és bélbántalmakat okozhatnak és a vesének sem tesznek túl jót. Fűszeres ételek után tanácsos több vizet fogyasztani.

Kenyér és tészta

Nevezhetnénk szénhidrát éhségnek is, amely általában egy nehéz nap végén tör ránk.

Amit a teste mondani szeretne: Stresszes, depressziós állapotban van, vagy egész egyszerűen csak farkaséhes. A szervezetének vagy nyugalomra, vagy gyorsan tápanyagra van szüksége, ezért kívánja a szénhidrátokat, amelyek gyorsan eltelítenek. Ráadásul, kiváló idegnyugtató hatással is rendelkeznek, sajnos azonban csak átmenetileg.

Hogyan győzze le: Ha már szénhidrát, legyen mondjuk, teljes kiőrlésű szendvics. Amennyiben ilyesmi nincs a közelben, próbálkozzon gyümölcsökkel csillapítani az éhséget, vagy olyasmivel, amit csipegetni lehet. Mint például apróra darabolt alma, eper, bogyós gyümölcsök vagy könnyű tejfölbe mártogatott zöldségrudak.

rozskenyer

Sós ételek

Akkor beszélhetünk sós kívánósságról, ha minden egyes ételét alaposan megsózza már fogyasztás előtt, vagy időről időre megkívánja a sós rágcsálnivalókat, chipseket.

Amit a teste mondani szeretne: Túl sok stresszhormon gyűlt fel a szervezetében, amelyek az adrenalinszintet fokozzák, azonban csökkentik a szervezet természetes sótartalmát. Azért kívánja a test a sós ételeket, hogy feltöltse tartalékait. Az optimális sómennyiség az erek számára is fontos, hiszen a megfelelő sóháztartás hatására áramlik egyenletes tempóban és mértékben a vér az érrendszerben.

Hogyan győzze le: A stressz csökkentésére kiválóan alkalmasak az eszenciális zsírsavak, amelyek az olajos halakban, a mandulafélékben és a sovány fehér húsokban találhatók. Sófogyasztáskor csak a mértéket kell szem előtt tartani, a sót nem szabad teljesen száműzni az étrendből.

Tejtermékek

Reggelire egy nagy pohár tej, ebédre nagy szelet sajt, uzsonnára tej vagy tejföl. A tejtermékek egészségesek ugyan, de ha túl sokat fogyasztunk belőlük, a szervezet nem tudja teljesen feldolgozni.

Amit a teste mondani szeretne: Talán furcsán hangzik, de valószínűleg laktózérzékenységben szenved. Amennyiben a tejtermék utáni vágy más tünetekkel párosul, például légzési vagy emésztési nehézségekkel, szinte biztosan érzékeny a tejtermékekre, még ha a szervezet ilyen furcsán jelzi is ezt. Különös adok-kapok játék, hiszen a szervezet nehezen dolgozza fel a tejterméket, kevés tápanyag kerül hasznosításra, a hiány pótlására a test újabb és újabb adag tejtermékért kiált. És a kör bezárul.

Hogyan győzze le: A legjobb taktika, ha két héten át távol tartja magát mindenféle tejterméktől. Majd tizennégy nap múlva fogyasszon el egy szelet sajtot vagy egy kevés joghurtot. Ha valóban laktózérzékenységről van szó, a tünetei azonnal visszatérnek, és erősebben fogja kívánni a tejtermékeket, mint valaha.

Édes ételek

Alig van ember, aki soha nem érezte úgy, nem éli túl a napot egy szelet torta, egy adag somlói vagy nagy kehely fagyi nélkül.

Amit a teste mondani szeretne: Az energiatartalékai kezdenek kimerülni. A legtöbbször az édesség utáni vágy a késő délutáni vagy az esti órákban tör ránk, amikorra testünk-lelkünk elfárad. Ilyenkor egy nagy adag cukorbomba azonnal helyreállítja a szerotoninszintet, és energiával tölt fel. Persze csak átmenetileg, de késő délután, fáradtan ez is több a semminél. Az édességkívánósság mindenesetre vagy a fáradtság, vagy a lelki értelemben vett szeretethiány jele.

Hogyan győzze le: Az édességet próbálja helyettesíteni egyéb olyan élelmiszerekkel, amelyek energiabombaként hatnak. Ilyen például a banán, a sajt vagy a sovány pulykahús. A lelki gyógyulás érdekében pedig, csokimajszolás helyett szerelmeskedjen a párjával. Ha nincs kedvese, elnézzük a csokit.

Életet menthet ez a szappan

4 szuper gyakorlat a formás fenékért

Hozzászólások

Ez lesz az ősz desszertje: szilvás morzsasüti az új diétakirály
Az évszak sztárja a kicsit fanyar, de sütve elképesztően finom szilva. Nemcsak gombócot lehet készíteni belőle, hanem diétás morzsasütit is.
Így lesz sokáig gyönyörű, barna a bőröd
Ahány ország annyi szokás! Utánajártunk, hogy a különböző tájakon, milyen trükkökkel napoznak a nők.
Futás vagy gyaloglás? Melyik a jobb?
Természetesen mindkettő! A rendszeres testmozgás mindenképpen hasznos az egészség megőrzése szempontjából. A sport remek stresszűző, segít az ideális testsúly megőrzésében.
7 könnyű, diétás leves nyárra
Nincs annál egyszerűbb, mint a nyáron diétázni. Sokkal kevesebb ételt kívánunk, viszont több folyadékra van szüksége a szervezetünknek, ami hamarabb a telítettség érzetét kelti.
Ebből a gyümölcsből kell most minden nőnek jó sokat enni
A nők egyik leggyakoribb, kellemetlen tünetekkel járó hiányállapota a vashiány. A gyógyszertári szerek mellett vagy helyett azonban egy finom gyümölcs segítségével is feltölthetjük vasraktárainkat
Kevesebb szénhidrát szenvedés nélkül
Íme, néhány trükk, amelyek segítségével szenvedés és koplalás nélkül tudod csökkenteni a napi szénhidrátbevitelt.
Pollen-pollen keresztallergia – Ezért fontos tudni, hogy pontosan mi okozza a gondot!
Mi az a pollen-pollen, illetve a pollen-étel keresztallergia? Hogyan derül ki, hogy valójában mi okozza a tüneteket, és mit lehet tenni?
A máriatövis 7 tudományosan megalapozott előnye
A máriatövis a Silybum marianum néven is ismert növényből származó gyógynövény. A máriatövisből kivont szilimarin antioxidáns, vírusellenes és gyulladásgátló tulajdonságokkal rendelkezik.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.