Oldal kiválasztása
„Sosem érem el az ideális súlyt!” – Ha ehhez hasonló keserű gondolatok cikáznak a fejében, akkor valami nagy baj van a fogyáshoz való hozzáállásával, vagyis a motivációjával. Ha a sokadik nekigyürkőzés után már a fogyókúra szótól kiveri a veríték, akkor itt az ideje perspektívát váltani, és új gondolatokkal nekivágni az ideális testsúly elérésének.

A siker kulcsa, hogy meginduljon a fogyás

Mennyire vagyok kövér?

Saját súlyunk megítélésekor hajlandóak vagyunk elnézően kezelni az egyre gyarapodó kilókat, először a „szexin kerek”, majd a „guszta duci”, esetleg, a „formásan telt”, a „derűs, széparcú dundi” jelzőkkel illetjük magunkat, mindaddig, amíg egy napon valami egész mást nem látunk a tükörben. Egy ronda, hájas, vastag combú, lógó hasú, elhízott, mi több, dagadt valakit. És innen kellene visszafordulni, elindulni, nagyobb sebességre kapcsolni, visszatalálni az egészséghez. Jön az első komoly, nagy fogyókúra, majd a második, a tizedik, aztán azt vesszük észre, hogy a baráti társaságban immáron tíz éve az a téma, hogy aktuálisan melyik módszerrel próbáljuk leküzdeni a felesleget. Ha Ön is itt tart, akkor nem egy újabb fogyókúrára van szüksége, hiszen ezt a hibás döntést már nem egyszer meghozta, miközben évről évre gyarapodtak a kilói.

Mi az oka kövérségnek?

Vannak, akik úgy vélik, hogy az elhízás olyan betegség, amit az emberek maguknak választanak. Amikor magunkra szedjük a kilókat, az elhízást elősegítő magatartást választjuk, olyan életmódra rendezkedünk meg, amely csak túlsúlyossághoz vezethet. Válasszon! Ezt akarja tovább folytatni, vagy változtat az életmódján. El kell fogadnia azt, hogy jelentős szerepe van a súlyproblémája kialakulásában, és saját magának köszönheti a jelenlegi helyzetet. Ez az első lépés, hogy megértse: a megoldás is öntől függ!

Dönteni kell, nem vitás!

Azt kell eldönteni, hogy továbbra is abban reménykedik-e, hogy létezik egy csodaszer, vagy egy gyors, könnyű diéta, melynek segítségével néhány nap alatt megszabadul a hosszú évtizedek alatt felépített zsírtömegtől. El kellene végre döntenie, hogy reálisan gondolkodik-e az ideális testsúlyáról, vagy megmarad végleg ducinak, és vállalja az ezzel járó egészségügyi és esztétikai következményeket. El kell döntenie, hogy így akarja-e folytatni tovább: csak enni, enni, és közben azon keseregni, miért is verte meg a sors, miért is ilyen szánalmasan gyenge akaratú.

A siker kulcsa

Türelem. Egy régóta fogyókúrázónak nyilván gyötrelem ízlelgetni ezt a szót, de csak ez a járható út a tartós sikerhez. Igazából nem is biztos, hogy tudja, mit kell érteni a testsúlycsökkentésben a türelem kifejezésen. Mert a gyötrő izgalmat már jól ismeri, amikor májusban arra eszmél, hogy botrányosan áll a fürdőruha az itt-ott kitüremkedő hurkákon, és akkor hatalmas elánnal nekilát, fűti az ideges izgalom, mikor is éri már el a kívánt súlyt. Ez ugye, ismerős? Na, de a türelem…?

Akkor mit kell tennem?

Semmi különöset, csak meg kell hoznia egy egyszerű döntést. Engedje el a fogyókúrával kapcsolatos rögeszméit. Ne hajtogassa állandóan, hogy muszáj lefogynia, mert ezzel egyáltalán nem ösztöni magát. Arról van szó, hogy tudatossá kell válni, józannak és ésszerűnek kell maradni azokban a helyzetekben, amikor az evésről van szó. Át kell alakítani azokat a gondolatait és szokásait, melyek a mit eszik, hol eszik, miért eszik, mikor eszik és hogyan eszik kérdésekre válaszoltak. Eddig. Mert új válaszokat kell adnia magának, teljesen át kell alakítania a fogyókúrához való hozzáállását. Az átalakulás révén képes lesz elérni és megtartani ideális testsúlyát. Azt a súlyt, amely a kora, fizikai és genetikai adottságai alapján reális és egészséges. Az ideális súly az, amellyel egészséges és fitt, amelyet hosszú távon meg tud tartani, és amely mellett jól néz ki, és jól érzi magát.

Az érzelmek gyógyítása

Kézben kell tartani az érzelmeit, hogy ne túlevéssel reagáljon. Sokszor adódnak az életben zűrös, érzelmileg túlterhelt időszakok, melyeket mértéktelen evéssel próbálunk orvosolni, vigaszt nyújtva ezzel magunknak. Ezek a vigaszt nyújtó ételek – a sütemények, fagylaltok, csokoládé, sós nassok – a legnagyobb ellenségei az eredményes fogyókúrának. Ha megrögzött szokásává válik, hogy ezekhez nyúl a nehéz pillanatokban, ez hamarosan függőséget okoz, és egyenes utat jelent az elhízáshoz. Másrészt, egyfajta szégyenérzet kialakulásához is vezet, amikor eszik, bűntudata támad, ettől rosszkedvű, szorongó lesz. Ördögi kör.

Dr. Phil McGraw . amerikai orvos 30 éve foglalkozik túlsúlyos páciensekkel, saját napi tévéműsora van . Dr. Phil szerint a sikeres és tartós fogyásnak 7 titka van:

  • A helyes gondolkodásmód
  • Az érzelmek gyógyítása
  • Sikerbiztos környezet
  • A falánkság legyőzése
  • Időigényes ételek, tartalmas táplálkozás
  • Rendszeres testedzés
  • Támogatók

Ha mindig csak azt mondogatja magának, hogy soha nem fog lefogyni, vagy hogy túl nehéz feladat, és nincs meg hozzá a kellő akaratereje, ha egyéni igazságként fogadja el ezeket, akkor tönkreteszi minden fogyókúrás kísérletét. A rengeteg negatív gondolat megakadályozza a siker elérését. És mivel ezek a negatív gondolatok határozzák meg az érzelmi állapotát, feszült lesz, egyre többet aggódik, depresszióssá válhat, s egyre hajlamosabb lesz a kóros falánkságra és túlevésre. Ne engedje, hogy a belső hangja megtévessze, és ne higgyen azoknak a „jóindulatú” tanácsadóknak se, akik azt mondják, hogy úgysem tud lefogyni. Csak akkor tud ezektől a gondolatoktól megszabadulni, ha idejében felismeri őket. A racionálisan pozitív gondolkodás hatására a teste és az elméje energiával töltődik fel, és készen áll a sikerre. Meg kell szüntetni az önostorozást, helyette egészséges, előrevivő, örömteli belső párbeszédet folytasson.

A túlsúlyos emberek 50 százaléka azért eszik a szükségesnél többet, hogy oldja a feszültségét, csökkentse depresszióját, dühét vagy más érzelmeit.

5 fogalom, amivel legyen tisztában, mielőtt diétába kezd!

Puffadás, hasi görcsök, bélproblémák

Gyorsabb fogyás kalciummal

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Zsírégetés fűszerekkel - Működik, de ezeket jó tudnia!
Néhány alapszabályt betartva a fűszerek a barátaink lehetnek a diétában!
Ingyenes sportolási lehetőségek, hogy mindenki aktív legyen!
Szuper kezdeményezés, amire nagy szükség lenne országosan is! Így lehet mindenki számára elérhető és motiváló a mozgás!
Mennyi és milyen zsírt ehetünk 1 nap alatt? - praktikus lista
Minden egészséges szervezetnek szüksége van bizonyos zsírmennyiségre. A naponta bevitt kalóriák 20-30 százaléka származhatna zsírokból, de 10 százaléknál nem több telített zsírsavakból.
Tuti reggeli fogás
Ezt a tápláló reggelit akár előre is elkészítheti a gyereknek. Finom, egészséges, garantáltan szívesen fogyasztja majd. Ettől biztosan jól indul a nap!
Bossaball – Nem csak strandsport
A látszólag nem teljesen összeillő sportok egyvelege rendkívül szórakoztató, látványos és nem utolsósorban igen hatásos mozgásforma. Bosaball edzésen jártunk!
Trükkök, hogy kevésbé hizlaljon a főzelék
Vannak trükkök, amelyek segítségével lefaraghatunk a főzelékek szénhidrát, és kalória értékéből, így már beilleszthetőek a diétába!
Last minute - 1500 kalóriás nyaralós menü
Egy tartható, egészséges menü, ami akár a hosszú hétvégére is remek megoldás lehet, ha nem akarunk többet enni 1500 kalóriánál!
4 saját testsúlyos gyakorlat, ami formába hozza a fenekét
Nincs szüksége másra, csak a saját testsúlyára, legalább 30 (szabad) percre és a kitartására! Lássuk a fenékformáló gyakorlatokat!
Szilvával az egészségért - tippek és receptek otthonra
Hogyan hat a szervezetünkre a szilva? Hogyan használhatjuk a bőrápolásban, és milyen egészséges ételeket készíthetünk belőle?
Fehérjediéta - 1 hét – 3 kiló!
Egy 7 napig tartó fehérjediétával rengeteg felesleges vizet és súlyt veszíthetünk. A proteinkúra lényege, hogy egy hétig sovány húsokat, sovány túrót, joghurtot és sovány sajtokat kell fogyasztani, kiegészítve tojással és zöldségféleségekkel.
3 nő, akik egy merész lépéssel változtatottak az életükön
Három nő meséli el, mi volt az életüket megváltoztató döntések hátterében, milyen nem várt előnyökkel járt a „bátorságuk”.
10+ tipp, hogy egészségesek maradjanak a fogai
Az ellenállhatatlan, szexis mosoly alapja az egészséges fogsor. Mindennapi ápolással, megfelelő szájhigiénével, rendszeres fogászati szűrésekkel megelőzhetők a komolyabb fogászati problémák.
Fogyás őszibarackkal - 3 napos mintaétrend
Őszibarack a piték és egyéb sütemények nagy sztárja, de a diétában és a szépségápolásban is hadba fogható! Mondjuk is, hogyan!
Kar, has, fenék - Így formálja testét vízisportokkal
A víz nem csak arra alkalmas, hogy a forróság ellen néha megmártózzunk benne. Számos lehetőséget rejt a sportolásra, amelyeket érdemes a nyaralás, pihenés során is kihasználni. Kedvcsinálóként összegyűjtöttünk néhány izgalmas vízi sportot.
Csoda, amit a testükkel művelnek – Ilyen az akrobaták élete
Hat mindenre elszánt akrobata repíti a nézőket egy olyan világba, ahol percenként csodálkozhatunk rá, hogy mire képes az emberi test.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.