A testedzést sokan sokféleképpen művelik, és nem mindenki mellett áll szakember. Így terjednek el újabb és újabb elméletek, amelyek zöme téves információkon alapszik. Szakértőnk segítségével összegyűjtöttük a leggyakoribb edzésmítoszokat.

3 óriási edzéshiba, amit ne kövess el, ha fogyni szeretnél

1.„A rengeteg kardiózástól fitt és karcsú leszek”

A kizárólagos kardiózás gyakran felmerülő tévhit az edzésről, és a legnagyobb hiba, amit sokan elkövetnek. Azoknál, akik csak kardióznak, fennáll a rejtett kövérség veszélye. Ez azt jelenti, hogy a mérleg majd fogyást mutat, de valójában csak a maradék kis izomzatát sikerült ledolgoznia az illetőnek, míg a testzsírszázaléka ugyanolyan magas marad.

2. „A helyi zsírégetés működik”

Nagyon sok olyan embert látni az edzőteremben – leginkább nőket –, akik hosszú perceket képesek eltölteni a combközelítő és -távolító gépeken, és minimális súlyt használva, irdatlan mennyiségű ismétléssel dolgoznak. Amikor megkérdezi tőlük a szakember, hogy mit szeretnének elérni ezzel, még senki nem válaszolta azt, hogy a gluteus mediusát szeretné erősíteni, hanem azt, hogy le akar fogyni. El kell felejtenünk, hogy van helyi zsírégetés, ez is egy igen elterjedt tévhit az edzésről! A lábgépek használata erősíti a lábakat, izmosítja, nem pedig vékonyítja. Ez pont olyan, mintha azért csinálna valaki sok bicepszgyakorlatot, hogy kisebb legyen a karja.

3. „Nem kell edző, amikor ott az internet”

Ez egy olyan tévhit az edzésről, ami akár komolyabb problémát is okozhat. Az igaz, hogy nagyon sok jó videó van fent a neten, amiket hasznosíthatunk azután, miután megismertük az adott mozgásforma alapjait, és jól be is gyakoroltuk azokat! Alaphiba, hogy például sokan úgy jönnek el egy kettlebell órára, hogy azt hiszik, mindent tudnak, mert otthon már több edzést is végigcsináltak. A baj csak az, hogy nem állt mellettük egy edző, aki kijavította volna a hibákat, így a mozdulatok helytelenül rögzültek, ami szintén mozgásszervi megbetegedéshez és egyéb sérüléshez vezethet. Az oktatóvideók helyett/mellett legalább egyszer az életben érdemes elmenni egy személyi edzőhöz, aki megtanítja mindazt, amire szükségünk lehet ahhoz, hogy a későbbiekben egyedül otthon is képesek legyünk a helyes mozgásformák elvégzésére.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Hogyan védjük meg a hajunkat a nyári napsütéstől
Felmerülhet a kérdés, hogyan védhetjük meg frizuránkat a nap káros hatásaitól és gondozhatjuk nyáron a legjobban. Összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket!
Az egészséges napfürdő 7 szabálya
Miközben ma már a gyenge napsütés is rendkívül veszélyes UV-sugárzást jelent a bőrnek, addig a szervezet számára nélkülözhetetlen D3-vitamin előállításához mindenképpen kell a napfény. Akkor mi legyen a napozással?
12 szépségtipp, ha sosincs időd magadra
Folyton rohansz, és arra is alig van időd, hogy reggelente megmosd a fogad és megfésülködj? Ugyanakkor te is szeretnél tündökölni? Akkor ezeket a szuper ötleteket neked találták ki.
Kiderült, kik a világ legegészségesebb emberei, lesd el a titkuk!
A világ különböző pontjain más-más trükkökkel tartják formában agukat a hölgyek.
Itt a nagy szerelmi horoszkóp: augusztusban megtalálod az igazi párod
Lássuk, neked vajon mit ígérnek a csillagok!
Kipróbálta már a kender termékeket?
A kender a kannabisz családjába tartozó növény, amely a CBD olaj alkotó elemeinek fő forrása. Sok ember egyre többet olvas, hall a CBD termékek hatásáról, de eddig fenntartásai voltak, hiszen sokan összemossák a tiltott vadkenderrel.
Egyre gyakoribb az ételallergia. Ismerd fel a jeleket!
Sajnos mind többen akadnak, akik érzékenyek egyik-másik ételre. Az ilyen allergiát nem szabad félvállról venni, mert súlyos tünetekkel is járhat, ám egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a kellemetlen reakciókat.
5 nyári étel, ami látványosan felpörgeti a fogyást
Mutatjuk, mit érdemes enni, hogy gyorsabban eltűnjenek a kilók!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.