Oldal kiválasztása
Ha valaki egészségesen él, még kevés mozgással sem gond szülés után visszanyernie az alakját. De azért vannak, akik sokat szenvednek ezzel – főleg a többedik gyermek után. Mert az bizony nem általános dolog – jobbára csak a hollywoodi sztároknál dívik –, hogy valaki egyáltalán nem szoptat, és pár hét után már ugyanúgy edz, mint a terhessége előtt. Azért a hírességeknek is vannak használható ötleteik számunkra – és nem csak szülés utánra.

7 napos menetrend, a sztárok edzésterve

Persze ne akarjuk felvenni a versenyt a gyakorlatilag korlátlan anyagiakkal és rengeteg szabadidővel rendelkező sztárokkal, de azt megtanulhatjuk tőlük, hogy a tudatosság, a megtervezett étkezés és a rendszeres mozgásprogram vezet csak eredményre. Így van ez az átlagos életvitelű nők esetében is.Elengedhetetlen a kiegyensúlyozott étrend, amely energiát ad a szoptatáshoz vagy a napi munkához. A terhesség 9 hónapból áll – és sokszor éppen ugyanennyi időt vesz igénybe, mire egy nő szervezete visszaáll a régi ritmusba. Nem érdemes türelmetlenkedni, és feláldozni a szoptatás időszakát csak azért, hogy 3 hónappal előbb nyerjük vissza az alakunkat. Ha csak a szülés utáni 1 évvel sikerül, az is nagyszerű eredmény.

Csillagszabályok – Összeállította: Michael George, számos amerikai híresség trénere

  • Heti öt nap súlyzós edzés, heti hat nap kardio tréning. Plusz szigorú diéta. Ezzel bárkit kamerakész állapotba lehet hozni pár hét alatt.
  • Szakszerűen összeállított étrend, amely napi öt kisadag ételt és 2-3 normál adagot tartalmaz. Vagyis a csillagmamák minden harmadik órában étkeznek, hogy emésztésük optimális fordulatszámon tudjon dolgozni.
  • A hasizomgyakorlatok fontosak: Reese Whiterspoonnal, aki szintén kisgyermekes mama, George rendszeresen lábemelős-keresztezős gyakorlatot végeztet.
  • Aki rossz étkezési szokásokat sajátított el otthon, annak az agy-test kapcsolatot újra kell értelmeznie. Ha sikerül a világlátásában fontos helyre tenni a fitneszt, akkor könnyebb lesz betartani a helyes étrendet.
  • PMS idején kerülni kell a gyors vagy hirtelen mozdulatokat (inkább a futópadot, a szobabiciklit vagy a gyaloglást választják). Fejfájás, vagy megfázás esetén nyújtó- vagy jógagyakorlatokat végeznek. Szóval bármennyire fáradtak, nem adják fel.

Menetrend – földönjáróknak

A legtöbb sztár az edzésprogramjánál ügyel arra, hogy elkerülje a monotóniát. Sokan ugyanis a monotónia miatt szokták abbahagyni a mozgást. Hogy fenntartsa az érdeklődését, váltogassa a kardio- tevékenységeket:

  • Hétfőn step- vagy ún. low-impact (nem túl gyors) aerobik órát válasszon. Ezek az egyensúlyt és az akaraterőt, a kitartást erősítik.
  • Kedden választhat gépeket: 15 perc a taposógépen, 15 perc a lépcsőzőn, 15 perc a szobabiciklin.
  • Szerdán valami újba kell belevágnia: kipróbálhatja az aerobik boxolást, vagy egyéb újdonságot, amely sok energiát használ el, ugyanakkor erősít.
  • Csütörtök lehet a csapatjátékok napja: kosárlabda, röplabda…
  • Pénteken ússzon, hogy felfrissüljön. Persze kicserélheti low-impact (nem túl gyors) aerobik órával is, hogy kicsit lenyugodjon a heti rohanás után.
  • Szombaton Power jóga órára mehet, hogy rugalmas legyen, és hogy egy picit lenyugodhasson a heti rohanás után.
  • Vasárnap csináljon szabadtéri családi programot: menjen biciklizni, túrázni, sétálni, vagy hegyet mászni.

Minden nap persze keveseknek van idejük sportolni. De ha a hét három napján ráveszi magát a mozgásra, már sokat tett az alakja visszanyeréséért.

Ha folyton váltogatja az edzéseket, akkor – azon kívül, hogy nem fog unatkozni – keresztedzést is végez egyben. Vagyis biztos, hogy minden izmát és mindenféle képességét meg fogja dolgoztatni. Így az eredmény hamarabb lesz látható.

Nagy sztárok – kis titkok

  1. Jennifer Lopezzel a régi guggoltatások helyett Michael George félguggoló helyzetben végeztet gyakorlatokat a lábformázáshoz: vállnyi széles terpeszállásban, enyhén behajlított térdekkel majdnem ülő pozícióba kell ereszkedni, majd így két 25-ös sorozatban lábujjhegyre és sarokra állni.

    Jennifer Lopez

    Jennifer Lopez
    Fotó: Getty Images/ James Devaney/GC Images

  2. Jennifer Aniston a karizmaira kényes. Ő olyan – még középiskolából jól ismert – gyakorlatokat végez, mint a karkörzés, a vállmagasságban előre nyújtott karokkal végzett kis körzés. Ön is végezheti ezt – mindkét irányba 1-1 percig, három sorozatban.
  3. George leghíresebb eredménye Meg Ryan szépen formázott bicepsze. Kétkilós súlyzókkal végezzen 12 hagyományos karhajlítást, majd ismét 12- karhajlítást háromkilós súlyzóval. Ügyeljen arra, hogy derékszögnél feljebb ne emelje a súlyokat, ott viszont tartsa meg egy pillanatra őket. Arra is figyeljen, hogy amikor leengedi a karját, a csuklóját fordítsa be a combja felé – amikor felemeli, akkor viszont a csuklója felfelé nézzen.

Mivel készülnek a nyárra a sztárok?

Szorongó sztárok

 

 

Hozzászólások

Diéta és Fitnesz a Facebook-on

Kávé, csoki, sós ételek? Üzenete van annak, hogy mit kívánunk
Az étel utáni vágyakozásnak rendszerint komoly oka van.
Britney Spears edzős videója téged is motiválni fog!
Britey Spears nem titkolja, hogyan hozza formába magát. Elnézve a koncertjeit, amennyit ő ugrál, szüksége is van a jó kondira. Most egy videóban beszélt az edzéstervéről.
Fagyi a diétában! Jégre tesszük a kilókat
Jégkrém a fogyókúrában? Micsoda eretnek gondolat! Pedig egyáltalán nem az.
Ez a luxus gumicsónak a vizek új királya
Hat méter hosszú, és közel 25 kiló ez a mindennel felszerelt, luxus gumicsónak, ami az idei nyár slágere lett.
Stresszűző diéta, nyugtató ételek
Szinte minden diétás tanács különféle javaslatokkal bombázza a fogyni vágyókat arra vonatkozóan, hogy mit mivel helyettesítsenek az alacsony kalóriatartalom érdekében. Most egy kicsit megreformáljuk az ilyen jellegű tanácsokat.
Kocsis Fanni útja a lovastornától a magyar plank rekordig
Fanni húsz éves volt, amikor 1 óra 15 perc és 54 másodperces eredményével felállította a leghosszabb ideig kitartott női planking gyakorlat hazai rekordját. Bár „csak” otthon, de azóta többször is megdöntötte ezt az eredményét.
10 pici lépés, amivel változtathat az életmódján
Csak tíz apró tanács, amely megváltoztathatja az életmódját, az egész életét.
Csodás átalakulás: 130-ról 69 kilóra fogyott az esküvőjére
Hat évig vacsorázott esténként gyorsétteremben, aztán mikor a mérlegre állt, már 130 kilónál tartott. Közelegő esküvője miatt úgy döntött: fogyni fog!
Megéri hajszolni a herceget? Párkeresés a valóságban
Idővel már nem csak a herceg lesz gyermekként alkotott ideálunk középpontjában. Találkozunk a szegény ember legkisebb fiával is.
A TSH nem elég? Mit nézessünk még meg pajzsmirigyzavar esetén?
Ha valaki különös, furcsa tüneteket tapasztal, ami pajzsmirigyzavarra utal, az ellenőrizteti a TSH szintjét. Azonban egy TSH eredmény önmagában nem diagnosztikus jellegű.
Buktatók helyett - Így szervezze meg az esküvőjét
Az esküvő gyönyörű, az esküvő felejthetetlen! Általánosságban elmondható, hogy az azt megelőző féléves, szervezéssel teli időszak is felejthetetlen.
Három sportos program június harmadik hétvégéjére
Ezen a hétvégén is érdemes kimozdulni. Éjszakai futóversenyek, kalandos bringapark és úszóverseny várja a kicsiket és a nagyokat.
Jennifer Aniston: „Azt mondták rám, hogy dagi vagyok”
A tésztasalátáról nem hajlandó lemondani, ezért pedig akkor is képes a kőkemény edzésre, amikor teljesen elveszíti a motivációját.
A nyári ellenség! Így kerülhető el a lábgomba
Nem túlzás a lábgomba esetében a rettegett kifejezés, hiszen akik valaha elkapták már ezt a fertőzést, pontosan tudják, hogy még lábra állni is igen megterhelő a betegség intenzív időszakában.
Az összes ingyenes szabadstrand a Balatonon
A déli parton egyelőre több szabadstrand található, mint az északin, de a pontos listát érdemes végignézni, mielőtt a Balatonra indulunk!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.