Akkor mondjuk valakire, hogy tónusos az alakja, ha feszes izomzattal rendelkezik, ugyanis a tónusosság az izom feszülését, feszességét jelenti. De hogyan tehetünk szert tónusos, és esetleg még szálkás alakra is?

Álomalak – Edzés a szálkás izomzatért

Miért van szükség erősítésre és nyújtásra?

A testünkön találhatóak olyan izomcsoportok, amelyek természetüknél fogva feszesek, mivel folyamatosan igénybe vannak véve. Ilyenek például a comb izmai, amelyek állandó terhelésnek vannak kitéve. Ezeknél az izmoknál nagyon fontos, hogy nyújtsuk őket, ha nem akarunk túlságosan merevvé és rugalmatlanná válni. Ezzel szemben a hasfalban található izmok fázisosak, vagyis gyengülésre hajlamosak, hiszen keveset használjuk őket a mindennapi rutinfeladataink során. Ezért folyamatosan erősíteni kell őket, hogy feszesek maradjanak. Tehát ahhoz, hogy optimálisan feszes, tónusos alakunk legyen, a gyengülésre hajlamos izomzatot erősíteni kell, a túlzottan igénybe vett izmokat pedig nyújtani.

Tévhitek a szálkásításról

A tévhit: HA VALAKI TÚL KEVESET ESZIK, AKKOR LE FOG FOGYNI.

A tény: A túl kevés étel pont az ellenkező hatást váltja ki: a szervezet „megijed”, és raktározni kezd.

 

A tévhit: ESTE HAT UTÁN MÁR NEM SZABAD ENNI.

A tény: Ez is olyan tévhit, amit rengetegszer hallunk, pedig a helyes magatartás az, ha csak a lefekvés előtt 2-3 órával nem fogyasztunk ételt. Tehát, ha valaki este tizenegy órakor fog lefeküdni, akkor nyolc órára még időzíthet egy utolsó étkezést, de az lehetőleg könnyen emészthető ételt tartalmazzon, például egy kis párolt zöldséget csirkével vagy hallal.

 

A tévhit: HA MEGFELELŐEN EDZ AZ EMBER, AKKOR TULAJDONKÉPPEN MINDEGY, HOGY MIT ESZIK.

A tény: A kutatások azt igazolják, hogy kb. 70 százalékban az étkezés dönti el az edzés sikerességét. Ha szálkásítani akarunk, akkor pedig különösen gondosan kell figyelni az étkezésre, ami egyáltalán nem könnyű feladat.

 

A tévhit: HA EGY EDZÉS BEVÁLT, NEM KELL VÁLTOZTATNI RAJTA.

A tény: A mindennapokban is nehezen tudunk kiszállni a komfortzónánkból, és ez igaz az edzésre is. De ha ugyanazt a mozgásformát vagy gyakorlatsort végezzük éveken át, nem leszünk sikeresek. Ugyanis a testünk kiválóan képes adaptálni, vagyis könnyen hozzászokik a különböző ingerekhez. Ezért célszerű hathetente változtatni az edzésterven, vagy a megszokott órát valamilyen más mozgásformával kombinálni, helyettesíteni. A fejlődéshez ugyanis a szervezetnek szüksége van a folyamatos és változatos terhelésre.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Kókuszos kölesfelfújt lett az új diétás kedvenc
Ez a könnyen elkészíthető desszert glutén-, laktóz- és cukormentesen készült, és imádni fogod, mert pillanatok alatt megsütheted.
Így készítsd fel a bőröd az őszi szezonra!
Bár még nehéz elhinni, hogy vége a strandolós hétvégéknek, a fröccsözős laza estéknek és a spagettipántos reggeli szetteknek, bizony, tagadhatatlanul itt az ősz és beköszöntöttek a hűvösebb, csapadékosabb napok.
Ősidők óta a legjobb diétás ital, készítsd el jól a teát
Egy ősrégi kínai mondás szerint a tea a hosszú élet itala. Így aztán fontos, hogy minden nap igyál belőle. De pontosan milyet is és hogyan?
Szuper ötletek: így készítsd el a fehérjeport
Azt hiszed, csak a sportolóknak van szükségük fehérjére? Kortól, nemtől és életmódtól függetlenül mindenki étrendjében ott kell lennie ennek a nélkülözhetetlen tápanyagnak, mégpedig megfelelő mennyiségben!
4 szupergyors reggeli kenyér nélkül
Ha diétázol, a reggeli nagy rohanásban nem egyszerű kitalálni, hogy mit egyél. Sokan ezért távoznak üres gyomorral otthonról, pedig ez pokoli egészségtelen. Mutatjuk, a szénhidrátmentes, gyors recepteket.
Szénhidrát nélkül könnyebb: diétás töltött gomba vacsorára
Ebben a kajában alig van hizlaló szénhidrát, szuper diétás és fantasztikusan finom!
Szépségápolás almaecettel: ettől fiatalodik a bőr
A legelszántabb diétázók bizonyosan találkoztak már az almaecettel, hiszen nagyon sokat segíthet a zsírpárnák olvasztásában. De nemcsak belül hasznos, hanem kívül is.
Mit érdemes tudni a kollagénről?
A feszes, hidratált bőr záloga a megfelelő kollagénszint megőrzése.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.