Ha nem szeret vagy nincs ideje reggel edzeni, akkor sincs semmi gond! Az esti sportolásnak rengeteg előnye van – ezekből gyűjtöttünk most össze néhányat.

Az esti edzés 6 egyértelmű előnye

1. Nagyobb a lelkesedés

A kora reggeli órákban úgy érzi magát a futópadon, mintha alvajáró lenne? És a súlyzókat emelgetve is csak zombiként” teszi a dolgát? Az alacsony koncentráció és a nem túl precíz mozgáskoordináció kifejezetten balesetveszélyes. Viszont az esti edzés előtt van rá egy egész napja, hogy felpörgesse magát mentálisan is egy lendületes edzésre.

 

2. Kiengedheti a nap során felgyülemlett stresszt

A sportolás remek feszültséglevezető módszer, de reggel hatkor alapesetben –, alvás után nem kifejezetten stresszes az ember. Ellenben este hatkor az egész napi munkahelyi hajtás után jót tesz, ha ki tudja engedni a gőzt egészséges módon. A mai világban ez kifejezetten fontos! Napi pörgés, az idegesség a mellékvese kifáradásához vezethet, ami további súlyos betegségeket okoz, például inzulinrezisztencia, PCOS stb..

 

3. Jót tesz a vérnyomásnak

Tudományos kísérletek bizonyították, hogy azok, akik este edzettek, a kutatás végére 15 százalékkal alacsonyabb vérnyomást produkáltak, mint a reggelenként sportolók.

4. Jobb alvás, jobb teljesítmény napközben

Ha sikerül az esti edzés során fizikailag kifáradnia és mentálisan ellazulnia, akkor sokkal könnyebben fog elaludni. A hosszabb, minőségi alvás pedig jobb napközbeni teljesítményhez vezet. Ami fontos, hogy az edzést legkésőbb lefekvés előtt 2-3 órával végezze el, különben az ellenkező hatást érheti el, nehezebben fog elaludni.

 

5. Kevesebb lógás

Nem mindig könnyű reggel ötkor-hatkor kipattanni az ágyból, amikor csörög az óra, hogy még munka előtt elvégezze az edzést. Ellenben hazafelé útba ejteni az edzőtermet vagy kimenni futni sokkal egyszerűbb lehet. És persze korai időpontra edzéspartnert találni is sokkal nehezebb, mint délutánra, kora estére. Egy jó barát a teremben vagy a futópályán pedig sokat dob a motiváción, az edzésteljesítményen.

 

6. Több idő jut edzeni

Reggel korlátozottan van ideje, hiszen be kell érnie a munkahelyére, ám este nem kell azon aggódnia, hogy ha tovább sportol, elkésik. Így időspórolás végett nem kell például elsietnie vagy teljesen kihagynia a nyújtást. Ennek is köszönhetően pedig jóval kisebb a sérülésveszély.

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

Néhány diétás szabály, amit minden nőnek ismerni kell
28 naponta a legtöbb nő életében beköszöntenek azok bizonyos nehéz napok. Ilyenkor tombolnak a hormonok, és a pokolba kívánnánk az egészet.
Őrültség vagy zseniális? Kik azok a húsevő vegetáriánusok?
A gondosan összeválogatott vegetáriánus étrend nagyon egészséges. Akadnak is jó néhányan, akik szeretnék ezt követni, de mégsem tudnak lemondani a hús ízéről. Pedig erre is van megoldás!
Kövér vagyok? Vagy mégsem? Íme a jel, hogy diétáznod kell
Létezik néhány egyszerű módszer, amivel könnyedén megállapíthatjuk, tényleg érdemes-e belekezdenünk egy fogyókúrába.
5+1 recept, hogy ne egészségtelen felvágottat egyél
Nálad is gyakran kerül az asztalra egy-egy szelet kenyér sajttal, májassal, párizsival, dobozos túrókrémmel. De belegondoltál-e már, mennyi tartósítószert eszel meg így? Mutatjuk, mit készíts el ezek helyett gyorsan.
Egészség, fogyás, finom ételek- a keto mind tudja ezt
Mai rohanó világunkban az egészséges étkezés egy olyan hívó szó, amire legtöbbünk pozitívan reagál. Ki ne szeretne úgy megszabadulni a felesleges testzsírtól, hogy közben finom és tápláló, de egészséges ételeket ehet?
Zseniális ötletek, hogy könnyedén menjen a diéta
Ugye egyetértünk abban, hogy néha a legapróbb ötletekkel érjük el a legnagyobb sikereket. Nincs ez másképp a diétában sem. Ha a következő trükköket kipróbálod, biztos, hogy könnyebben peregnek le rólad a kilók.
A kerékpározás egészségmegőrző hatásai
A kerékpározás és annak jótékony az egészségügyi hatásainak kapcsolatával napjainkra már egyre többen vannak tisztában. Szerencsére egyre inkább népszerűbbé válik ez a sportág, akár „csak” hobbistaként akár profiként műveljék is.
Egészséges fogyás szénhidráttal
Amikor valaki diétázni kezd, az első teendői között van a szénhidrátbevitel minimalizálása. Vagyis, villámgyorsan kizárja étrendjéből a magas szénhidráttartalmú vagy annak vélt ételeket. Ez egyrészt helyes, hiszen például a finomított cukor vagy a fehér kenyér valóban nem segítenek egy diétában. Másrészt, valamennyi szénhidrátra a szervezetnek szüksége van, annak hiányában ugyanis súlyos tünetekkel, problémákkal kell szembenéznünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.