A fülledt, kánikulai napok már nem terhelik a szervezeted, a levegő friss, az avar illata igazi doppingszer, ráadásul a felhős és borongós időben igazi áldás az a boldogság, amivel a sport megajándékoz.

Az ősz a legtökéletesebb időszak arra, hogy futni kezdj!

A futást elkezdeni nem könnyű, ezt mi is elismerjük. Kifogásokat gyártunk, félünk belevágni, tartunk a csalódástól és a sikertelenségtől. Éppen ezért segítünk most! Egy kezdő lökés ugyanis csodákra képes…

1. Egyszer mindenki átesett a nehezén…

Senki nem úgy született, hogy le tudja futni a maratont! Akik kitartóan kocognak vagy éppen szédítő sprinteket nyomnak – ők is mind elkezdték valahol. Nincs okod szégyenkezni, ha kifulladsz, ha nem tudod, hogy mennyit bír a tested, ha úgy érzed, nevetségesen festesz a ruhádban, amit magadra vettél az edzéshez. Tapasztald ki, mire hogyan reagál a szervezeted, fogadd el, hogy először meg kell ismerkednie testednek ezzel az edzésformával, és szégyenkezés helyett inkább legyél nagyon büszke magadra! Te ugyanis máris megtetted az első lépést, és ezzel felülemelkedtél a korlátaidon!

2. Mi van, ha kudarc ér?

Érthető, ha tartasz ettől. Szinte mindenki beleesik abba a csapdába, hogy túl nagy elvárásokat támaszt maga elé, ezeket pedig gyakran nehéz vagy lehetetlen teljesíteni. Nem szeretnénk kecsegtetni és ámítani: lesznek mélypontok és lesznek olyan napok, amikor úgy érzed, még annál is nehezebben megy az edzés, mint a korábbi alkalmakkor. De nyugodj meg, hiszen ez teljesen normális! Hétről-hétre érzékelni fogod, hogyan hálálja meg tested a kitartásod és az elszántságod! Gyorsan és mérhetően fogsz fejlődni, és ez elképesztően jó érzés!

életmód, futás, nő

Fotó: shutterstock

3. Néhány dolog, amire feltétlenül figyelj!

Semmiképpen ne hagyd ki a legfontosabbat: egy jó futócipőt! Igen, ez némi beruházást igényel, de azért vagyonokat sem kell költened. A fő, hogy megtámassza a lábad, stabilan tartsa a lábfejed és kényelmes legyen! Kérj bátran tanácsot az üzletben, hiszen nem mindenkinek ugyanaz a cipő az ideális. Egy jó cipő nemcsak biztonságosabbá teszi a futást, de sokkal könnyebbé és kényelmesebbé is! Szintén fontos, hogy átgondold, merre indulsz. Válassz egy szimpatikus futópályát, ennek híján keress olyan területet az első időszakhoz, amely viszonylag vízszintesnek mondható. Ha pedig inkább gépen futnál, akkor nézz körül a számításba vehető konditermekben, biztosan találsz majd kedvedre valót. Sokat segít, ha összeállítasz egy kellemes zenei listát, melyet hallgatni tudsz az edzéshez, és mindenképpen fontos, hogy pótold a folyadékveszteséget a futás után!

4. Vágj bele ebbe az edzéstervbe, és a siker biztos, hogy nem marad el!

Hetente 3, esetleg 4 alkalmat szánj arra, hogy megvalósítod a tervedet! Mindenképpen iktass be pihenést is, hogy ne ess túlzásba és hagyjál a testednek időt a regenerálódásra! A gyaloglással töltött szakaszokat tempós léptekben tedd meg, a futás pedig kényelmes, kocogós, egyenletes tempó legyen. A szervezeted fokozatosan alkalmazkodni fog a terheléshez, a sikert hétről-hétre fogod tapasztalni, és az edzésterv végére már magad is alig fogod elhinni, hogy eleinte alig 1-2 percet bírtál csak egyhuzamban! Higgy magadban, lépj túl a halogatáson és az aggályokon, és büszke leszel a teljesítményedre!

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Ne hagyd megöregedni a bőrt! Így marad feszes a mell
Minden nő rémálma, hogy mellei idővel elveszítik rugalmasságukat, megereszkednek. Az életkor, a rossz melltartó, a szoptatás, súlygyarapodás, napozás bizony nem kíméli a melleket.
Megjelent az új Diéta és Fitnesz magazin, a címlapon Kiss Virággal
Megjelent a Diéta és Fitnesz magazin legújabb száma! Keresd az újságosoknál,
A zeneművészet fiatal tehetségeit díjazta az MVM
Ismét a zeneművészet tíz legkiválóbb fiatal képviselőjét díjazta az MVM. A Junior Prima Díj magyar zeneművészet kategóriájának kétmillió forinttal járó elismeréseit tizennegyedik alkalommal adták át 2021. november 23-án.
Ünnep egészségesen! Mi legyen a mikuláscsomagban?
Vajon sikerülhet-e megtörnünk ezt a hagyományt egy egészségesebb ötlettel, vagy ebben az évben is nyer a csoki meg a szaloncukor? Kovács Judit dietetikus írása.
Szájápolási kisokos: Hogyan előzhető meg a fogszuvasodás?
A megfelelő szájhigiéné kéz a kézben jár az egészséges szájjal és fogakkal, sőt, testünk egészének állapotát is befolyásolja.
5 zseniális trükk, hogy idén ne hízz el karácsonykor
Ugye veled is előfordult már, hogy az ünnepek után alig jöttek rád a ruháid, és közel öt kilóval többet mutatott a mérleg? Nos, mindez néhány egyszerű trükkel megelőzhető!
Leállt a fogyás? Ezek a ételek segítenek túllendülni a holtponton
Lelkesen fogyózol, de egy idő után leállt a fogyás? A szervezeted valószínűleg hozzászokott a kevesebb kalóriához. Adj neki új lökést a további súlycsökkenéshez! Mutatjuk, mit kell hozzá enned!
Így lesz sokkal egészségesebb a fasírt, nem kell hozzá olaj!
Utálod az átható bűzt a konyhában? Rosszul vagy az olajtól csöpögő ételektől, de imádod a fasírtot? Van megoldás! Ezt nézd!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.