Állandó időhiánnyal küzdesz, de szeretnéd, ha formásabb, feszesebb lenne a tested? Próbáld ki az alábbi programot!

Ha kevés az időd: gyors alakformálás heti 5x4 percben

 

gyors alakformálás helyben futás

Fotó: Shutterstock

Rövid, de intenzív szakaszokból épül fel a következő módszer. A gyors alakformálás titka az intervalltréning, amely akkor is segít karbantartani a tested, ha a hétköznapokban nincs időd a hosszabb edzésekre. Ez a program nem helyettesíti a „rendes” edzésterveket, de egy zsúfoltabb időszakban beválhat.

Hogy működik?

Minden hétköznap, lehetőleg reggel végezz el 8 db 20 másodperces sorozatot az aznapra megadott gyakorlatból, 10 másodperces szünetet tartva köztük.

 

Mire ügyelj?

A gyakorlatok helyes kivitelezésén túl arra, hogy ha fogyni szeretnél, akkor a rendszeres mozgás mellett oda kell figyelned a mértéktartó, kiegyensúlyozott táplálkozásra is.

A hétköznapi gyors alakformálás mellett hétvégén jöhetnek a hosszabb mozgásprogramok: funkcionális tréning, csoportos óra, futás, úszás, bringázás vagy túra a családdal.

 

4 perces otthoni zsírégető edzés – fogyaszt és formál!

 

Hétfő: Guggolás

guggolás gyors alakformálás

Fotó: Shutterstock

Állj egyenesen, majd hajlítsd be a térded úgy, hogy a fenekedet hátratolod, a karodat pedig előrenyújtod. A térd és a comb ne zárjon be 90 fokosnál kisebb szöget. Térj vissza kiindulóhelyzetbe. Végezd 8 x 20 másodpercig, közte 10 másodperces pihenőkkel.

 

Kedd: Helyben futás

Fuss helyben – akár magas térdemeléssel – 20 másodpercig, amilyen gyorsan csak tudsz. Ezután 10 másodpercig járj helyben, majd ismét jöhet a futás. Ebből is 8 sorozatot végezz!

 

Szerda: Zsugorfelülés

A kiindulóhelyzet hanyatt fekvés, a térd behajlítva, jobb kéz a tarkón. Emeld meg a mellkasod – ne a fejedet rángasd – úgy, hogy a kinyújtott bal karod a térded irányába mozogjon, azután ereszkedj vissza. Végezd 20 másodpercig, majd 10 másodperces pihenő után jöhet a következő kör, karcserével. Itt is a 8 sorozat a cél!

 

Változatos, rövid, hatásos edzés, ez a HIIT!

 

Csütörtök: Fekvőtámasz

Vállszélességben támaszkodj meg a talajon úgy, hogy a fejed és a törzsed egy vonalban legyen (a térded, ha szükséges, könnyítésképp maradhat a talajon). Végezz karhajlítást és -nyújtást 20 másodpercen át, azután pihenj 10 másodpercig a következő sorozat előtt. Ismételd meg 8-szor a 20 másodperces etapokat.

 

Péntek: Jumping jack

HIIT gyors alakformálás jumping jack

Fotó: Shutterstock

Állj egyenesen, a karok a test mellett. Ugorj vállszéles terpeszbe, a két kezed a fejed fölé lendítve, aztán ugorj vissza kiindulóhelyzetbe. Végezd 20 másodpercig gyors tempóban, majd járj egy helyben 10 másodpercig. Ebből is 8 kört kell csinálni.

 

Fit percek: Pilates 20 percben

Hozzászólások

Gyulladáscsökkentő ételek a krónikus betegségek ellen
A legtöbben az alakunk megőrzésére gondolva utasítjuk vissza a fánkot vagy a pizzát. Pedig a megfelelő táplálkozással a gyulladások, a krónikus betegségek ellen is küzdhetünk!
Ne dobd ki, talán még ehető! Pénztárcabarát konyhai újrahasznosítás
Évente több millió tonna étel kerül a szemétbe, aminek nagy része ehető lenne...
Folyton nassolsz? Tippek, hogy leszámolj a kínzó farkasétvággyal!
Ha az alábbi néhány élelmiszert beépíted az étrendedbe, valamint odafigyelsz a mértéktartó táplálkozásra, legyőzheted az állandó éhségérzetet!
Kalóriaszegény desszert: dinnyés-ribizlis joghurtfagyi
Ha egy könnyű fogyókúrás édességre vágysz a kánikulában, ezt a receptet mindenképpen próbáld ki!
Tippek az edzőtől: A formás kar 5+1 titka
Szeretnél szép, nőies vállakat, feszes tónusú karokat? Szalka Andrea Hot Iron master trainer elmondja, mire figyelj, és mit tegyél, hogy elérd a célodat.
Pajzsmirigyproblémára jódszegény diéta? Erre figyelj!
Egyes pajzsmirigybetegségekben a jódszegény diéta képes a sérült pajzsmirigyfunkciót támogatni. Szabó Lucia, a Budai Endokrinközpont dietetikusa elmondja, hogy mit kell tudni erről az étrendről.
Életmódváltás szakértői szemmel – A személyi edző tanácsai
A fogyásban, az életmódváltásban az orvos és a dietetikus mellett az edző is sokat segíthet – nem csak a testmozgással kapcsolatban. Kiss Gergely személyi edző elmondja, mik a közös munka lépései.
Magyarország cukormentes tortája: íme a 2020-as győztes!
A Szentivánéji Álom elnevezésű süteményben nincs hozzáadott cukor, és szeletenként 13,3 g szénhidrátot, valamint 252,5 kcal-t tartalmaz.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.