Erősíti a combot, a farizmot és a vádlit is. A hídgyakorlat igazi Jolly Joker az edzéseken, ráadásul sok-sok variációjából választhatunk!

Lemegyünk hídba! Gyakorlatok kezdőknek és haladóknak

Hídgyakorlat

A hídgyakorlat már az oviban is része volt az életünknek, ám valahogy hagytuk kikopni. Az alapgyakorlathoz feküdjünk a hátunkra, a kezeinket pedig helyezzük magunk mellé. A lábakat térdben hajlítsuk be, akkor jó a póz, ha vállszélességben vannak terpeszben a lábaink. Az ülőizmainkat, és a combjainkat húzzuk be, majd emeljünk meg a csípőnket. Fontos, hogy a térdtől a vállakig egyenes legyen a testünk. Tartsuk meg a megemelt csípőnként legalább 15 másodpercig (idővel ezt emelhetjük). Ismétlés: 20x.

Hídgyakorlat

Fotó: Shutterstock

Híd egy lábbal

Könnyűnek tűnik? Nem az! Kezdetben ne aggódjon amiatt, hogy nem tudja nagyon magasba emelni a lábát! Törekedjen az egyensúlyra, és fókuszáljon a helyes kivitelezésre! Feküdjünk a hátunkra, egyik lábfejünket tartsunk a padlón, a másik lábunkat tartsuk egyenesen. Az alapgyakorlathoz hasonlóan emeljünk meg a csípőnket, majd az egyenes lábunkat emeljük a magasba. A megemelt lábunk és a testünk egy egyenest alkot.Tartsuk meg a pózt 3-5 másodpercig. Ismétlés: 10x (lábanként).

Híd egy lábbal

Fotó: Shutterstock

Híd fittball segítségével

Az alapgyakorlathoz hasonlóan lefekszünk a padlóra, ám a lábfejünket a fittballra helyezzük. Így emeljük fel a csípőnket. Sokkal nehezebb lesz, így fittségünktől függően tartsuk meg a pózt 10-30 másodpercig. Ismétlés: 10x. (Kezünket helyezhetjük magunk mellé, vagy oldalra is)

Híd fittball segítségével

Fotó: shutterstock

Medenceemelés

Mondhatjuk, hogy egy híd variációról van szó. A medenceemelésnek köszönhetően sokkal feszesebb lesz a fenekünk. Csodás, nem! Szükségünk lesz egy padra, valamint egy homokzsákra, vagy súlyzóra. Üljünk le a padra, a hátunk felső részét, szinte csak a vállainkat helyezzük a padra. A súlyt rakjuk a csípőnkre, majd emeljünk meg a medencénket, miközben a lapockánk a padhoz szorítjuk. A testsúlyunkat helyezzük a sarokra. Tartsuk meg 2-3 másodpercig a pózt, majd eresszük le a medencénket. Ismétlés 14x.

Csípőemelés padon

Fotó: Shutterstock

Lábujjhegyen

Ez a pozíció még jobban erősíti a vádlit és a combokat! Feküdjünk a hátunkra, a kezeinket pedig helyezzük magunk mellé. Hajlítsuk be a térdeinket, ám csak a lábujjhegyeinkkel érintsük a padlót. Így emeljük meg a csípőnket. Tartsuk meg a pózt amíg tudjuk. Ismétlés: 10x.

Híd lábujjhegyen

Fotó: shutterstock

Nem múló izomláz? A személyi edző válaszol!

„Amikor először össze tudtam gombolni a kabátomat apró tűzijátékot éreztem a mellkasomban”

Hozzászólások

Állandóan fáradt, és nem tudja, miért? Talán ez az oka!
Ha gyakran küzd kínzó fáradtsággal, és folyton kimerültnek érzi magát, akkor előfordulhat, hogy a mellékvese okozza a problémát. De ne aggódjon, mutatjuk a megoldást!
Zabpelyhes brokkolifasírt – alakkímélő finomság ebédre, vacsorára
Nagyon egészséges és rendkívül egyszerűen elkészíthető fogás a ropogós brokkolifasírt! Kovács Judit dietetikus, szakács és Ujvári Szilvia cukrász receptje következik.
Málnás brownie – A nap kedvenc egészséges desszertje
A brownie finom, a málna csodás, ha a kettőt összepárosítjuk, abból valami igazán fenséges édesség születhet.
Fájdalom sport közben – Ekkor kell orvoshoz fordulni!
A sport, az edzések, a versenyek óhatatlanul fájdalommal járnak – de különbséget kell tenni a „jó” és a „rossz” fájdalom között!
Házi granola kókusszal – A nap kedvenc egészséges desszertje
Érdemes a bolti, gyakran agyoncukrozott változat helyett otthon elkészíteni a granolát: tápláló, egészséges és nagyon finom reggeli!
„Fogyni akarok, de mikor csökkentem az ételadagokat, szédülni kezdek...”
Sok esetben azért nem tart ki a fogyni vágyó az új étrendje mellett, mert a drasztikus kalóriamegvonás miatt rossz lesz a közérzete. Kovács Judit dietetikus tanácsai segíthetnek elkerülni a problémát.
Színterápia: Hogy működik, miben segít?
Már az ókorban is hittek a színek és fények gyógyító erejében. A színterápiát napjainkban a modern orvostudomány is egyre többet használja!
Fahéjas csiga – A nap kedvenc egészséges desszertje
Hogyan készül az egészséges fahéjas csiga? A megoldás: kevesebb cukor, nulla vaj vagy margarin, lecserélt fehér liszt – és egy titkos hozzávaló.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.