A színésznő szorgalmasan készült az első 21 km-es versenyére, és vasárnap, a Budapest Félmaratonon szuper idővel teljesítette a távot!

„Legyőztem magam, csodás érzés” – Nyári Dia lefutotta élete első félmaratonját

Júniusi címlaplányunk már a vele készült interjúnkban elárulta, hogy bár régen nem szeretett futni, az elmúlt években a sportág szerelmese lett, és ma már el sem tudja képzelni az életét nélküle. Szorgalmas és kitartó munkával Nyári Dia felkészült a félmaratonra: eredetileg tavasszal állt volna rajthoz, de a járványhelyzet miatt akkor elmaradtak a versenyek. Így a szeptember 6-i Wizz Air Budapest Félmaratonon veselkedett neki a távnak – sikerrel!

Nyári Dia

Fotó: Radó Norbert/Diéta és Fitnesz

 

A tervezettnél is jobban

Dia célja a 2 óra 5 perc alatt idő volt, ezt még bőven felül is múlta vasárnap: 1:57:26-os eredménnyel ért célba. „…legyőztem magam, csodás érzés, vitt a tömeg, nem volt mélypont, biztos hogy nem ez volt az utolsó versenyem” – írta az Instagramján.

A felkészülésről

A színésznő a tavasz végén készült interjúnkban a felkészülés fontos lépéseiről is mesélt:

– Eleinte három-négy kilométert futottam, majd egyre növeltem a távot, később minden másnap tízet. A célom a félmaraton, amit „okosan” akarok elérni, ezért edzőhöz fordultam. Mivel mindig ugyanazt a távot futottam, tíz kilométernél jelzett a szervezetem, hogy elég. Szakmai segítséget kértem: Dékány Dominika lett az edzőm. Ő javasolta, hogy ne mindig ugyanazokat a távokat fussam, ugyanabban a tempóban, hanem állítsam kihívás elé az izmaimat. Fussak pörgősebb rövideket, lassabb hosszúkat, menjek terepre, és kocogjak a betonon. A lényeg a változatosság, ezért minden héten más terv szerint futok – mesélte Nyári Dia.

 

Nyári Dia, félmaraton

Nyerő csapat: Dia és edzője, Dékány Dominika a hétvégi Budapest Félmaratonon
Fotó: Instagram/@nyaridia

Az erősítő edzések a futásban is segítették

A futóedzések mellett az erősítés is fontos szerepet kapott az edzésprogramban.

– Futóként kifejezetten fontos volt számomra a vázizomzat megerősítése, különös tekintettel a gerinc melletti izmokra. Saját testsúlyos gyakorlatokat végzek, illetve a karantén kezdetekor beszereztem otthonra egy gumikötelet, szuper eszköz, nagyon hatékony. Az erősítésnek köszönhetően
nemcsak szebb, tónusosabb lett az izomzatom, a gyors eredményben közrejátszik a szinkronúszói múltam, de a futásban is ügyesebb lettem. Vallom, hogy nem érdemes egyetlen mozgásformát űzni vagy szélsőségesen edzeni – annak mindig sérülés a vége. Megtanultam, hogy türelmesnek kell lenni, lassan, de koncentráltan kell edzeni, és a lényeg, hogy élvezzem a sportot.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

Gyógyító kedvenceink – Így segít az állatasszisztált terápia
A jelenlétük, a látványuk már önmagában kedvező hatással van a kedélyállapotunkra, és a segítségükkel könnyebben átvészelhetjük életünk válságos időszakait. A szakértő elmondja, miként működik az állatasszisztált terápia.
Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek
A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez adunk néhány tanácsot.
Keresztirányú gyakorlatok Béres Alexandrával (videó)
A keresztirányú mozgásmintákat már korán elsajátítjuk a kúszással és a mászással. Ezek a mozdulatok segítik a jobb és a bal agyfélteke összehangolt működését, az idegrendszer megfelelő munkáját!
Megjelent a Diéta és Fitnesz legújabb lapszáma!
Hogyan készülj fel a hidegebb őszi időszakra? Valóban csodaszer a kollagén? Többek között erről is olvashatsz a legfrissebb Diéta és Fitnesz magazinban.
„Borzasztó érzés” – Csalók élnek vissza Makány Márta nevével és fogyásával
A divattervező fantasztikus fogyásának történetét az egész ország megismerhette, de Márta öröme mostanában nem felhőtlen: csalók áldozatává vált.
Laktató főétel fogyni vágyóknak: kölessel rakott kelkáposzta (videó)
Hosszú ideig eltelít, egészséges, nagyon finom, belefér a testsúlycsökkentő étrendbe is, és alig több mint 440 kalóriát tartalmaz. Érdemes kipróbálni!
Hogy működik? Energiafelhasználás sport közben
Honnan nyerjük az energiát a testmozgás során, és mire van szüksége a szervezetünknek a különböző típusú edzések alatt? Szakértőnk válaszol.
Szénhidrát a fogyókúrában: eláruljuk, hogy miből mennyit egyél
Mutatunk 10 nagyszerű szénhidrátforrást, amit a testsúlycsökkentő étrendbe is beilleszthetsz a megfelelő mennyiségben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.