Az, hogy mikor megy edzeni, többnyire a napi időbeosztásától függ. Nézzük, milyen egyértelmű előnyökkel jár, ha a reggeli órákban végzed el a napi sportpenzumodat!

Próbáld ki! A reggeli edzés 5 pozitív hatása

Vannak, akik az esti mozgás mellett teszik le a voksukat, míg mások a reggeli edzés hatékonyságában hisznek. Mindkettő szuper a maga nemében, mi most a napindító sportolás néhány fantasztikus előnyét vesszük sorra. Ha kedved van, akár már holnap kipróbálhatod, a 2., 3. és 5. pontot hamarosan meg is fogod tapasztalni.

 

1. Tudatosabb életvitel

Ha már korán reggel időt áldozok az egészségedre, a nap folyamán igyekezni fogsz megőrizni ezt a tudatosságot. Miért tennéd tönkre a reggeli edzés hatását azzal, hogy délelőtt felfalsz egy fánkot vagy este édes koktélokat kortyolgatsz? Ehelyett törekedni fogsz arra, hogy a reggeli mozgás utáni kellemes hangulatot megőrizd, és ehhez olyan döntéseket hozol majd, amelyek segítik megőrizni a fittségedet.

 

2. Könnyebben fogsz elaludni

Bármikor is sportolunk, az segíteni fogja az alvás minőségét. Habár egyes kutatások szerint azok, akik már reggel a futópadon kezdenek, mélyebben alszanak, és 75 százalékkal több időt töltenek az alvás azon szakaszában, amikor igazán pihen és regenerálódik a test. Könnyebben is alszanak el, mint azok, akik este edzenek, hiszen az utóbbiak szervezetében edzés után még dolgozik az adrenalin, ami megnehezíti az elalvást (tipp az esti sportolóknak: az edzéssel ajánlott végezni legalább 2-3 órával a lefekvés tervezett időpontja előtt).

 

3. Jobb kedvre derülsz

A mozgás hatására fokozódik az endorfinhormon termelődése, amely alapvetően természetes fájdalomcsillapító és kedélyjavító. Ha a szervezet kora reggel megkapja a maga „endorfinbombáját”, akkor kevésbé leszel hajlamos az idegeskedésre, szorongásra, és szinte garantált az eredményes, pozitív munkanap.

 

4. Hozzásegíthet a hatékonyabb fogyáshoz

Ha a célod a fogyás, az eredmény kis mértékben ugyan, de függhet attól, hogy mikorra időzíted az edzést. A Journal of Obesity 2019-es tanulmánya szerint azok, akik reggel (vagy délelőtt) edzenek, „jelentősen nagyobb súlyt veszítettek”, mint azok, akik a nap későbbi szakaszában sportolnak.

 

5. Szabad délután és este

Egy tökéletes világban örömmel várnád az esti randit a futócipőddel, de valljuk be őszintén: egy különösen fárasztó nap végén legtöbbször a futópálya vagy edzőterem az utolsó hely, ahová menni szeretnénk. Várnak az otthoni feladatok vagy egyszerűen csak szeretnél találkozni a barátaiddal, együtt lenni a családoddal. Ha reggel letudtad a napi penzumot, lelkiismeret-furdalás nélkül élvezheted az estédet.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

 

 

Hozzászólások

Gyógyító kedvenceink – Így segít az állatasszisztált terápia
A jelenlétük, a látványuk már önmagában kedvező hatással van a kedélyállapotunkra, és a segítségükkel könnyebben átvészelhetjük életünk válságos időszakait. A szakértő elmondja, miként működik az állatasszisztált terápia.
Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek
A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez adunk néhány tanácsot.
Keresztirányú gyakorlatok Béres Alexandrával (videó)
A keresztirányú mozgásmintákat már korán elsajátítjuk a kúszással és a mászással. Ezek a mozdulatok segítik a jobb és a bal agyfélteke összehangolt működését, az idegrendszer megfelelő munkáját!
Megjelent a Diéta és Fitnesz legújabb lapszáma!
Hogyan készülj fel a hidegebb őszi időszakra? Valóban csodaszer a kollagén? Többek között erről is olvashatsz a legfrissebb Diéta és Fitnesz magazinban.
„Borzasztó érzés” – Csalók élnek vissza Makány Márta nevével és fogyásával
A divattervező fantasztikus fogyásának történetét az egész ország megismerhette, de Márta öröme mostanában nem felhőtlen: csalók áldozatává vált.
Laktató főétel fogyni vágyóknak: kölessel rakott kelkáposzta (videó)
Hosszú ideig eltelít, egészséges, nagyon finom, belefér a testsúlycsökkentő étrendbe is, és alig több mint 440 kalóriát tartalmaz. Érdemes kipróbálni!
Hogy működik? Energiafelhasználás sport közben
Honnan nyerjük az energiát a testmozgás során, és mire van szüksége a szervezetünknek a különböző típusú edzések alatt? Szakértőnk válaszol.
Szénhidrát a fogyókúrában: eláruljuk, hogy miből mennyit egyél
Mutatunk 10 nagyszerű szénhidrátforrást, amit a testsúlycsökkentő étrendbe is beilleszthetsz a megfelelő mennyiségben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.