Sokan az izzadáscseppek számában mérik az edzés hatékonyságát. De igazuk van, vagy tévúton járnak?

Tényleg csak akkor sikeres az edzés, ha izzadunk?

„Remek edzés volt, nagyon leizzadtam” – gyakran belefuthatunk ebbe a mondatba. Sokan az edzés hatékonyságának igazolásához az izzadás mértékét használják bizonyítékként. Bár az izzadás természetes velejárójára az intenzív testmozgásnak, egyáltalán nem bizonyítja a gyakorlataink sikerességét!

 

Akkor mégis mire ad választ az izzadás?

Tulajdonképpen az izzadás a sport során a testünk válasza a megemelkedett pulzusra. Azonban sok erősítő gyakorlat nem jár együtt fokozott verejtékezéssel. Ezek más jellegű feladatok az edzéseken belül, és azt érezhetjük, hogy kevésbé izzadunk. De ettől még ne gondoljuk, hogy a feladatok nem lesznek eredményesek!

edzés, izzadás, sport, férfi

Fotó: shutterstock

 

Egy másik fontos tényező, amit bizony figyelembe kell vennünk ennél a kérdésnél, az a genetika. Ahogyan a hétköznapok más tevékenységei során, úgy a sportolásnál is él az a „szabály”, hogy nem mindenki egyformán izzad. Egyesek nagyon hajlamosok rá, függetlenül attól, hogy a maratont futják le, elsétálnak a közértbe, vagy csak a álldogálnak a tömegközlekedésen. Másoknak viszont, függetlenül a fizikai aktivitásuktól, alig jelenik meg gyöngyöző verejték a homlokukon.

Összességében tehát itt az ideje, hogy ne az izzadságcseppek mennyisége alapján határozzuk meg azt, hogy mennyire volt hatékony az edzésünk.

Praktikák és tornagyakorlatok a toka ellen

Cserélje le! Variációk egészséges köretre

 

 

Hozzászólások

Fogyókúra szuperlevesekkel + 3 könnyű recept
Finomak, könnyűek és tökéletes alapot szolgáltatnak egy néhány napos fogyókúrás programhoz. Ami biztos: koplalnod nem kell!
Ha kevés az időd: gyors alakformálás heti 5x4 percben
Állandó időhiánnyal küzdesz, de szeretnéd, ha formásabb, feszesebb lenne a tested? Próbáld ki az alábbi programot!
Diétatészt: Hogyan nassolj okosan?
Csokoládé, csipsz vagy keksz? A legtöbb snack sajnos nem használ az ember alakjának. Attól függően, hogy mit szeretsz nassolni, eláruljuk, mi az, amit beilleszthetsz a fogyókúrádba.
Szerelem és boldogság? A valóságban ezért meg kell dolgozni
Mit jelent manapság a szerelem vagy a szeretni kifejezés? Változott-e valami? Nagymamáink bölcsességei vajon érvényesek-e a mai rohanó világban? Tari Annamária pszichoterapeuta írása.
Ehető virágok – szépek, illatosak, finomak!
Néhány évvel ezelőtt még csak a legmenőbb éttermekben díszítették így az ételt, aztán a közösségi médiában terjedő képek hatására lassan szélesebb körben is elterjedtek az ehető virágok.
Otthoni pedikűr: lábápolás 5+1 egyszerű lépésben
Tombol a nyár, a könnyű papucsok és szandálok időszaka. Ha nincs időd, lehetőséged pedikűröshöz menni, otthon is sokat tehetsz a lábad épségéért, szépségéért.
A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.