Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember! Túl az esztétikumon a táplálkozásoddal, életmódoddal sokat tehetsz azért, hogy minél tovább egészséges és energikus maradj.

Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!

A szuper kozmetikai (és plasztikai) kezelések, a legújabb kenceficék használata mellett az étkezéseddel tehetsz a legtöbbet az öregedés lassításáért. Ezúttal nem csak arról van szó, hogy a helyes táplálkozással kevesebb lesz a ránc, az ősz hajszál, és több az energia, az életerő. A megfelelő étrend megtalálásával és megtartásával sokat tehetsz azért, hogy ne csak tovább, de egészségesen is élj. Amennyiben körültekintően választod meg, hogy mi kerül a tányérodra, azzal nem csak az alakodra vigyázol. Csökkented a magas vérnyomás, a diabétesz, a szív- és érrendszeri betegségek, a rák kialakulásának esélyét. Mindezt már számos több évtizedes kutatás bizonyítja, ezek legfontosabb megállapításait vesszük most górcső alá szakértőnk, dr. Farkas Kitti segítségével. Az örök fiatalság forrását mi sem találtuk meg, de érdemes megszívlelned az alábbiakat. Lássuk, miként tehetsz a legtöbbet magadért, az öregedés elllen a konyhában és az étkezőasztalnál!

A mediterrán diéta a jolly joker?

diakcsemege, nasi, snack, öregedés

A magvak a népszerű mediterrán diétában is ajánlottak.

A teljes kiőrlésű gabonafélék, az olajos magvak, az extraszűz olívaolaj, a sok friss zöldség, gyümölcs, a nagy mennyiségben fogyasztott olajos húsú hal lenne a válasz a fiatalság kérdésére? Többévtizedes kutatások bizonyítják, hogy a mediterrán étrend szerinti táplálkozás csökkenti a szívroham, a sztrók esélyét, miközben növeli a várható élettartamot. Ezen étrend szépsége, hogy
egyáltalán nem szigorú, nem preferál és nem tilt egyetlen ételcsoportot sem. Az alapanyagok kombinációja végtelen, úgy ehetsz változatosan, hogy közben az egészségedre is vigyázol. Cseréld le a vörös húst olajos húsú halakra (például lazac, hering, makréla, szardínia, tonhal) – edd ezeket hetente háromszor. És ne felejts el minden fogás mellé nagy adag salátát enni, különféle zöldségekből, nyakon öntve minőségi olívaolajjal. Így még a minőségi, száraz vörösbor is belefér időnként az étrendbe.

Szakértőnk véleménye: A mediterrán diéta lényege: nagyon sokzöldség, gyümölcs, magvak, tengeri halak, kagyló, rák, valamint olívaolaj-használat és mérsékelt vörösbor-fogyasztás. Ezek a természetes alapanyagok, amelyeket általában frissen sült, illetve nyers formában fogyasztanak. Valóban nagyon egészségesek, tele vitaminokkal és ásványi anyagokkal, tápanyagokban gazdag és nagyszerű ételek készíthetők belőlük. Szénhidrátban szegény, de fehérjében gazdag, nem feldolgozott fogásokat készítenek, ami tökéletes az egészséges testsúly szempontjából is. Amire vigyázni kell, az az, hogy az olívaolaj, a magok és a halak zsiradéktartalma magas, és hiába úgynevezett „egészséges” zsírokról beszélünk, túlzott bevitelüket nem ajánlom. A napi tápanyagbevitel során kb. 30-35% legyen a zsírbevitel, ennél több ne.

Demencia ellen vesd be az áfonyát!

Nem véletlenül kapta meg ez az aprócska kék gyümölcs a superfood címkét. Az áfonya ugyanis telis-tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal. Ahogy azt az utóbbi évek kutatásai bizonyítják, bizony hatékony fegyver a demencia, az öregedés ellen, köszönhetően a benne található antioxidánsoknak, flavonoidoknak. Ez az aprócska gyümölcs serkenti az agyunk működését, és óvja az egészségét. Persze nem azt mondjuk, hogy az áfonya önmagában csodaszer, és mindössze egyetlen gyümölcs elég ahhoz, hogy kivédd a demenciát. De az tény, hogy csökkenti a betegség kialakulásának kockázatát.

Szakértőnk véleménye: Valóban, a kék áfonya gyümölcsében és levében található antocianidin nevű antioxidáns többek között képes az E- és C-vitamin hatásfokát is növelni, így a védekezőképességünket is javítani. Az antioxidánsok úgy segítik a szervezetünket, hogy védelmet nyújtanak a szabadgyökök ellen, melyek az emberi test sejtjeit roncsolják. Ezáltal csökkenthetik nemcsak a demencia, de a daganatos betegségek kockázatát is.

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Sütőben sült paradicsom télire
Ha sok paradicsomunk termett a kertben érdemes a következő receptet kipróbálni, mert pillanatok alatt isteni, fűszeres szószt készíthetünk belőle, ami rengeteg diétás étel alapja is lehet.
Mennyi étel kerülhet pontosan a tányérodra, ha fogyni szeretnél?
Belekezdhetünk bármilyen diétás módszerbe, kipróbálhatunk akár ezerféle étrendet is, ha nem tanuljuk meg, mennyire fontos a porciókontroll, egy sem lesz sikeres.
Kezdj el mozogni és így változik meg az egész életed
Elképesztő, milyen komoly hatással lehet az életedre, ha mozogni kezdesz! Összegyűjtöttük a leglátványosabb változásokat.
A megfelelő méretű melltartó fontossága
Talán egy nőnek sem mondok újdonságot azzal, hogy a megfelelő melltartó kiválasztása alapvető fontosságú.
Nem mozdul a mérleg nyelve? Mutatjuk, hol a hiba!
Bizony, néha hiába a koplalás, a megszállott és rendszeres edzés, a mérleg mégsem mozdul. Sokan ekkor adják fel. Pedig csak át kellene gondolni, valóban mindent helyesen tesz­el.
A cékla chips lett a diétázók őszi kedvence: így lesz szuper ropogós
Rozmaringgal fûszerezett nasi, amit képtelenség abbahagyni. Egészséges, egyszerûen elkészíthető, zamatos, ropogós őszi finomság.
Áll alatti kényes témák: többé nem öregít a toka
Sokszor hihetetlen erőkkel küzdünk a ráncok ellen, arcunk egy másik részéről, az állról azonban gyakran elfelejtkezünk. Pedig az itt megereszkedett bőr látványa ugyanúgy öregíti az arcot, mint egy csúnya szarkaláb.
Liszt- és cukormentes kókuszos piskóta
Fél óra alatt az asztalra varázsolhatod ezt a remek diétás sütit! Nagyon kevés szénhidrátot tartalmaz, ezért bátran fogyaszthatod akár este is! Lágy, levegős piskóta csupa egészséges alapanyagokkal is!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.