Mindenki sokáig akar élni – ez nem újdonság. Na de nem mindegy, hogy milyen testben öregszik meg az ember! Túl az esztétikumon a táplálkozásoddal, életmódoddal sokat tehetsz azért, hogy minél tovább egészséges és energikus maradj.

Nem akarsz öregedni? Mutatjuk, mit érdemes enni!

A szuper kozmetikai (és plasztikai) kezelések, a legújabb kenceficék használata mellett az étkezéseddel tehetsz a legtöbbet az öregedés lassításáért. Ezúttal nem csak arról van szó, hogy a helyes táplálkozással kevesebb lesz a ránc, az ősz hajszál, és több az energia, az életerő. A megfelelő étrend megtalálásával és megtartásával sokat tehetsz azért, hogy ne csak tovább, de egészségesen is élj. Amennyiben körültekintően választod meg, hogy mi kerül a tányérodra, azzal nem csak az alakodra vigyázol. Csökkented a magas vérnyomás, a diabétesz, a szív- és érrendszeri betegségek, a rák kialakulásának esélyét. Mindezt már számos több évtizedes kutatás bizonyítja, ezek legfontosabb megállapításait vesszük most górcső alá szakértőnk, dr. Farkas Kitti segítségével. Az örök fiatalság forrását mi sem találtuk meg, de érdemes megszívlelned az alábbiakat. Lássuk, miként tehetsz a legtöbbet magadért, az öregedés elllen a konyhában és az étkezőasztalnál!

A mediterrán diéta a jolly joker?

diakcsemege, nasi, snack, öregedés

A magvak a népszerű mediterrán diétában is ajánlottak.

A teljes kiőrlésű gabonafélék, az olajos magvak, az extraszűz olívaolaj, a sok friss zöldség, gyümölcs, a nagy mennyiségben fogyasztott olajos húsú hal lenne a válasz a fiatalság kérdésére? Többévtizedes kutatások bizonyítják, hogy a mediterrán étrend szerinti táplálkozás csökkenti a szívroham, a sztrók esélyét, miközben növeli a várható élettartamot. Ezen étrend szépsége, hogy
egyáltalán nem szigorú, nem preferál és nem tilt egyetlen ételcsoportot sem. Az alapanyagok kombinációja végtelen, úgy ehetsz változatosan, hogy közben az egészségedre is vigyázol. Cseréld le a vörös húst olajos húsú halakra (például lazac, hering, makréla, szardínia, tonhal) – edd ezeket hetente háromszor. És ne felejts el minden fogás mellé nagy adag salátát enni, különféle zöldségekből, nyakon öntve minőségi olívaolajjal. Így még a minőségi, száraz vörösbor is belefér időnként az étrendbe.

Szakértőnk véleménye: A mediterrán diéta lényege: nagyon sokzöldség, gyümölcs, magvak, tengeri halak, kagyló, rák, valamint olívaolaj-használat és mérsékelt vörösbor-fogyasztás. Ezek a természetes alapanyagok, amelyeket általában frissen sült, illetve nyers formában fogyasztanak. Valóban nagyon egészségesek, tele vitaminokkal és ásványi anyagokkal, tápanyagokban gazdag és nagyszerű ételek készíthetők belőlük. Szénhidrátban szegény, de fehérjében gazdag, nem feldolgozott fogásokat készítenek, ami tökéletes az egészséges testsúly szempontjából is. Amire vigyázni kell, az az, hogy az olívaolaj, a magok és a halak zsiradéktartalma magas, és hiába úgynevezett „egészséges” zsírokról beszélünk, túlzott bevitelüket nem ajánlom. A napi tápanyagbevitel során kb. 30-35% legyen a zsírbevitel, ennél több ne.

Demencia ellen vesd be az áfonyát!

Nem véletlenül kapta meg ez az aprócska kék gyümölcs a superfood címkét. Az áfonya ugyanis telis-tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal. Ahogy azt az utóbbi évek kutatásai bizonyítják, bizony hatékony fegyver a demencia, az öregedés ellen, köszönhetően a benne található antioxidánsoknak, flavonoidoknak. Ez az aprócska gyümölcs serkenti az agyunk működését, és óvja az egészségét. Persze nem azt mondjuk, hogy az áfonya önmagában csodaszer, és mindössze egyetlen gyümölcs elég ahhoz, hogy kivédd a demenciát. De az tény, hogy csökkenti a betegség kialakulásának kockázatát.

Szakértőnk véleménye: Valóban, a kék áfonya gyümölcsében és levében található antocianidin nevű antioxidáns többek között képes az E- és C-vitamin hatásfokát is növelni, így a védekezőképességünket is javítani. Az antioxidánsok úgy segítik a szervezetünket, hogy védelmet nyújtanak a szabadgyökök ellen, melyek az emberi test sejtjeit roncsolják. Ezáltal csökkenthetik nemcsak a demencia, de a daganatos betegségek kockázatát is.

EZ IS ÉRDEKELHET:

 

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.