A diétázók egyik alaptétele: „lefekvés előtt már nem eszünk”. De mit tegyünk, ha ránk tör az éhség? korgó gyomorral elaludni sem egyszerű. Szerencsére akad néhány harapnivaló, amiből bűntudat nélkül ehetünk egy keveset alvás előtt. Persze nem minden este…

Mit tegyünk, ha ránk tör az éhség este?

Ami beleférhet

Egy tál müzli

Felejtse el az agyoncukrozott gabonapelyheket. Nem csak a derékmérete bánja, de rosszabbul is alszik majd tőle. Este csak a teljes kiőrlésű, alacsony szénhidráttartalmú pelyhek jöhetnek szóba egy kevés alacsony zsírtartalmú tejjel nyakon öntve. Könnyű megemészteni, és egy kisebb tálnyi müzli nem tartalmaz 200 kalóriánál többet.

Zsírszegény csokipuding

Nem ez a kedvencünk a listából, de a szükség olykor nagy úr. Egy kisebb pohárnyinál ne egyen többet ebből az édességből – higgye el, ennyitől is kellemesen jóllakik, ami az alváshoz épp elég. Óvatosan válasszon a boltban: ne csak a zsírtartalmat nézze a dobozon, ügyeljen arra is, hogy alacsony cukortartalmú legyen. Legjobb, ha a cukorbetegek által is fogyasztható terméket veszi le a polcról.

Zsírszegény görög joghurt

Mindössze 100-150 kalóriát tartalmaz, ám fehérjében gazdag. A joghurt a gyomrot is „nyugtatja”, így nyugodtan alhat majd, kisebb eséllyel lesz éjszaka gyomorpanasza. Csak natúr joghurtot fogyasszon, este kerülje a gyümölccsel (és cukorral) ízesített fajtákat.

Két szelet pulykamell

A pulykahúsban található triptofánoknak köszönhetően könnyebben szenderedünk el, ráadásul a gyomrot sem terheli meg. Kalóriatartalma alacsony, fehérjetartalma magas – egészséges választás estére. A nehéz köretet azonban jobb, ha elfelejtjük.

Mogyoróvajas alma

Egyetlen szem almához elég egy teáskanálnyi mogyoróvaj. A kettő együtt kellemesen eltelít anélkül, hogy elnehezítené a gyomrot.

Bébirépa

Ropogós, finom és tele van vitaminnal. mi kell még? Ezek az apró kis falatok éppen annyira telítenek el, hogy elverjék a farkaséhséget, ám a diétánkat sem teszik tönkre, hiszen nagyon alacsony a kalóriatartalmuk

Banán

Lassan felszívódó szénhidrátot tartalmaz, így fogyasztása után jó ideig nem kell az éhségtől tartanunk. Ráadásul edényeket sem piszkolunk össze feleslegesen, ha banánt majszolunk este.

És amit jobb, ha elkerül!

Nem csak azért jobb, ha hanyagolja ezeket az ételeket, italokat alvás előtt, mert tart a súlyfeleslegtől, de a gyomrára is komoly terhet róhatnak, ami hosszú távon egészségügyi problémákhoz vezethet.

Alkohol

Lehet, hogy kissé bódult állapotban könnyebben alszunk el, ám az éjszakánk nem lesz olyan pihentető, mintha nem néztünk volna a pohár fenekére. Arról nem is beszélve, milyen sok kalóriát tartalmaznak az alkoholos italok. Hosszú távon az egészségünkre is kedvezőtlen hatással lehet: könnyebben kialakulhat reflux azoknál, akik gyakran isznak alkoholt lefekvés előtt.

Kávé

Mondani sem kell, ha jót akarunk aludni, hagyjuk az utolsó kávét délutánra. Nem csak az álmunkat űzi el, a gyomrunkra is káros hatással van.

Csokoládé

Cukorral és zsírral teli, sőt a koffeintartalma is magas, így nem tanácsos alvás előtt táblányi csokit magunkba tömni. Akkor sem döntünk jól, ha fekete csokit választunk.

Szénsavas (cukros) üdítők

Napközben sem ajánlott túl sokat fogyasztani ezekből az italokból, hiszen a sok szénsav megterheli a gyomrot, de ezek a szomjoltásban sem igazán nyerők, a vízzel nem vehetik fel a versenyt.

Sajt egy újabb zsíros étel, amit nem javasolt alvás előtt fogyasztani. De ha mindenképp sajtot kívánnánk, válasszunk okosan: inkább parmezánt együnk, mint a zsírosabb fetát.

Dió

Nagyon egészséges, de fogyasszuk inkább napközben. Az este fogyasztott dió növelheti a reflux kialakulásának veszélyét, és jobban tesszük, ha elkerüljük a késői órákban a kesut, a földimogyorót vagy a makadámdiót. Ha nem bírjuk megállni, hogy magozzunk, ropogtassunk inkább pisztáciát vagy mandulát – ezek kevesebb gondot okoznak.

Citrusfélék

Magas savtartalmuk miatt éjszaka erősen megterhelik a gyomrot. A legrosszabb választás ilyenkor egy nagy pohár narancslé vagy egy zöld alma. Ha mégis almát ennénk, inkább pirosat válasszunk, az kevésbé „nyomja” meg a gyomrot – bár emberfüggő, kire milyen hatással van.

Az állandó éhség nyomában

ŰZZE EL AZ ÉHSÉGET! 10  tipp,  trükk,  ételről,  italról

Hozzászólások

Ez a legjobb recept: főzzünk eperlekvárt cukor nélkül!
Sokáig éltünk abban a tévhitben, hogy eperlekvárt, szörpöt eltenni csak cukorral lehet.
Itt a kánikula! Így lehet jól aludni a nagy melegben
Sokan várták már, hogy végre tartósan meleg, vagyis igazi fülledt nyár legyen, ugyanakkor ez a hőség rendkívül igénybe veszi a szervezetet.
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
Így lesz sokáig gyönyörű a barna bőr
A reggeli mozgás jótékony hatásai
Ahogy egyre jobb az idő, még az is könnyebben kel a korai nappal, aki egyébként szeret sokáig lustálkodni. Élvezze és használja ki a nyarat a reggeli mozgásra is!
13 tipp a hőségben való edzéshez
Győzd le a forróságot azzal, hogy felkészülsz rá!
Most nyílik a bodza, tedd el télire cukor nélkül
Te is imádod a bodza szörpöt, de megrémiszt, mennyi egészségtelen fehér cukor kell bele? Mutatjuk, hogy készítsd el a diétás változatot.
Íme 25 perc pokoli kettlebell-edzés Hegedűs Dórival!
A FitPercek legfrissebb videójában Hegdűs Dóri, személyi edző mutat néhány remek gyakorlatot, hogy érdemes a kettlebell-lal mozogni.
4 isteni nyári leves, amit akkor is ehetsz, ha diétázol
Nyáron is nagyon fontos a folyadékfogyasztás, és egy jó tányér leves akár elég is lehet, hiszen ezekben a hónapokban nem jó nagyon leterhelni a gyomrot. Ezekből a finomságokból viszont bátran ehetünk.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.