Ha egészségesen szeretnénk étkezni, a a legjobb, ha a mediterrán étrendet követjük.

Kiderült, melyik diéta a legjobb választás

A …mediterrán diéta mellozi a …feldolgozott élelmiszereket, viszont sok friss zöldséget és gyümölcsöt, teljes kiorlésu gabonákat, olajos magvakat tartalmaz. A …diéta betartása könnyű, az alapanyagok bárki számára elérhetők, és ami fontos: a…hosszú távú jótékony hatás garantált. A Földközi-tenger vidékén sok ezer éve alakult ki a nagy hagyományú, ősi mediterrán táplálkozás, amelyet Görögország, Olaszország, Spanyolország, Marokkó javaslatára néhány éve az UNESCO szellemi kulturális örökségként elismert, és a VILÁGÖRÖKSÉG RÉSZÉVÉ nyilvánított. Komoly tudományos kutatások támasztják alá, hogy az ezen étrend szerint étkező emberek körében jóval alacsonyabb a szív- és érrendszeri megbetegedések aránya, mint a más vidékeken élők körében.

A mediterrán étrend alapjai:

– a bőséges zöldség- (nyersen és főzelék formájában egyaránt) és gyümölcsfogyasztás,

– a tej- és tejtermékek

– vörösbor

– olívaolaj

– Az omega-3-zsírsavak forrásának számító tengeri halak

– mandula, diófélék

10 fontos alapszabály

Sose mulasszuk el a reggelit, amely legyen rostokban-szénhidrátokban gazdag!

Sok gyümölcsöt, zöldséget, olajos magvakat együnk.

Az étel legyen mindig friss és szezonálisan kapható.

Minél gyakrabban kerüljön asztalra tengeri hal!

A hagyományos tészták helyett válasszunk durumbúzából készülteket! Ezek rosttartalma magasabb, a vércukorszintet lassabban emelik, tojás nélkül készülnek.

Együnk teljes kiőrlésű lisztből készült ételeket, fehér rizs helyett lehetőleg barnát.

Használjunk olívaolajat a főzéshez.

Az alkoholfogyasztásban tartsunk mértéket! Csak kis mennyiségű és jó minőségű bort igyunk heti néhány alkalommal, de kerüljük a tömény italokat, söröket.

Éljünk mediterrán módra! Ehhez a rendszeres testmozgás, a nyugodt étkezés, élettempó, a családra, barátokra szánt idő is nagyban hozzájárul.

Igyunk meg naponta minimum két liter folyadékot.

Milyen előnyökkel jár a mediterrán diéta?

– meghosszabbítja az életet;

– megelőzi a krónikus betegségeket;

– véd az egyes rákbetegségektől;

– kisebb a kockázata a szívbetegségek és a magas vérnyomás kialakulásának, és a „rossz” koleszterinszint emelkedésének;

– védelmet nyújt a cukorbetegség megelőzésében, lefolyásában;

– jótékony hatású a súlycsökkentésben, a testsúlymegtartásban;

– távol tartja a depressziót a mediterrán diéta;

– csökkenti a reumás fájdalmakat;

– segít a jobb légzésben;

mediterrán diéta

Mintaétrend

Reggeli: 1teljes kiőrlésű kenyérszelet, sajttal, zöldségekkel

Tízórai: 1 doboz zsírszegény joghurt gyümölcsdarabokkal

Ebéd: 1 szelet grillezett halfilé, görög salátával

Vacsora: 15 dkg spenótos-hagymás babsaláta olívaolajjal, 2 dl vörösbor

Ez is érdekelhet:

Hozzászólások

Hogyan védjük meg a hajunkat a nyári napsütéstől
Felmerülhet a kérdés, hogyan védhetjük meg frizuránkat a nap káros hatásaitól és gondozhatjuk nyáron a legjobban. Összegyűjtöttük a leggyakoribb kérdéseket!
Az egészséges napfürdő 7 szabálya
Miközben ma már a gyenge napsütés is rendkívül veszélyes UV-sugárzást jelent a bőrnek, addig a szervezet számára nélkülözhetetlen D3-vitamin előállításához mindenképpen kell a napfény. Akkor mi legyen a napozással?
12 szépségtipp, ha sosincs időd magadra
Folyton rohansz, és arra is alig van időd, hogy reggelente megmosd a fogad és megfésülködj? Ugyanakkor te is szeretnél tündökölni? Akkor ezeket a szuper ötleteket neked találták ki.
Kiderült, kik a világ legegészségesebb emberei, lesd el a titkuk!
A világ különböző pontjain más-más trükkökkel tartják formában agukat a hölgyek.
Itt a nagy szerelmi horoszkóp: augusztusban megtalálod az igazi párod
Lássuk, neked vajon mit ígérnek a csillagok!
Kipróbálta már a kender termékeket?
A kender a kannabisz családjába tartozó növény, amely a CBD olaj alkotó elemeinek fő forrása. Sok ember egyre többet olvas, hall a CBD termékek hatásáról, de eddig fenntartásai voltak, hiszen sokan összemossák a tiltott vadkenderrel.
Egyre gyakoribb az ételallergia. Ismerd fel a jeleket!
Sajnos mind többen akadnak, akik érzékenyek egyik-másik ételre. Az ilyen allergiát nem szabad félvállról venni, mert súlyos tünetekkel is járhat, ám egy kis odafigyeléssel elkerülhetjük a kellemetlen reakciókat.
5 nyári étel, ami látványosan felpörgeti a fogyást
Mutatjuk, mit érdemes enni, hogy gyorsabban eltűnjenek a kilók!
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.