A sikeres fogyás egyik titka a nap első étkezésével kapcsolatos. Attól függően, hogy mit szeret reggelizni, elárulunk néhány trükköt, amelyeknek a segítségével könnyebb lesz megszabadulni a pluszkilóktól!

Reggelizzen, és fogyjon! – Tippek típusok szerint

1. típus: „Reggel nincs étvágyam!”

Vannak, akik ilyenkor nem bírnak lenyelni egy falatot sem, ezért kimarad a reggeli. Aztán délelőtt már annyira éhesek, hogy akár több péksüteményt is befalnak.

DF-tipp: Lassanként szoktassa rá magát a reggeli fogyasztására, például 1-2 szelet Graham-pirítóssal vagy az alábbi házi müzliszelettel.

Receptajánló

Müzliszelet
reggeli müzliszelet

Müzliszelet
Fotó: Shutterstock

Elkészítése (20 szelet): Aprítson fel 200 g natúr tökmagot, és 200 g zabpehellyel együtt pirítsa meg. Daraboljon fel 200 g kandírozott narancsot. Mindezt keverje össze 100 g megolvasztott kókuszzsírral, 120 g mézzel, 200 g natúr müzlivel és 30 g liszttel. Lazítsa 1db tojásfehérjéből vert habbal. A masszát simítsa 20 x 30 cm-es, sütőpapírral kibélelt tepsibe, és 175 fokon süsse kb. 25 percig. Ha kihűlt, vágja fel 20 szeletre, és reggelente fogyasszon el belőle egy-egy darabot!

 

2. típus: A reggeli is legyen szuperegészséges!

A reggeli akkor a legjobb, ha megfelelően állítja össze. Figyeljen arra, hogy egyaránt vigyen be fehérjét az izmok számára, szénhidrátot a kellő energiáért és egészséges zsírt, hogy segítse a zsírban oldódó vitaminok felszívódását.

DF-tipp: A szezonnak megfelelően válassza meg, hogy mikor milyen gyümölcsöt fogyaszt!

Receptajánló

Bogyós gyümölcsös zabpehely

Elkészítése (1 adag): 30 g apró szemű zabpelyhet, 125 ml zsírszegény tejet, 1-2 csepp folyékony édesítőt és némi őrölt fahéjat tegyen fel egy kis lábosban a tűzre, és folyamatos kevergetés mellett hevítse föl. Hagyja főni 2-3 percig, amíg krémes állagú nem lesz, aztán ha langyosra hűlt, szórja meg apróra vágott eperrel és 1 ek lenmaggal.

 

3. típus: A klasszikus reggeli híve

Ez az étkezés igazi szertartás az ön számára. Tojás, bacon, pirítós, sajt: megadja a módját a nap első étkezésének!

DF-tipp: A teljes kiőrlésű pirítós főtt tojással és 1-2 szelet sonkával párosítva remek választás. A zsíros sajtot és a szalonnát viszont inkább cserélje le friss vagy párolt zöldségre.

Receptajánló

Spenótos-sült paradicsomos rántotta
reggeli tojásrántotta paradicsom

Tojás sült paradicsommal és spenóttal
Fotó: Shutterstock

Elkészítése (1 adag): Tisztítson meg 100 g spenótot, és néhány szem félbevágott koktélparadicsommal együtt fonnyassza meg 1 tk olívaolajon. Ízesítse sóval, borssal. Üssön rá 1 db tojást, és kevergetve süssön belőle rántottát. Végül szórja meg 1 tk reszelt sovány sajttal.

 

4. típus: Az édesszájú

A lekváros kalács meg a csokis croissant a kedvence, és a reggeli ön szerint nem reggeli édesség nélkül? Nos, ha szeretné megőrizni a vonalait, szigorúan oda kell figyelnie a mennyiségre!

DF-tipp: Készítse el inkább saját maga a reggeli édességet, és dúsítsa sok gyümölccsel.

Receptajánló

Almás zabsüti

Elkészítése (20 darab): Hámozzon meg, reszeljen le 3 db almát, kicsit nyomkodja ki a húsát, majd tegye keverőtálba. Adjon hozzá 100 g apró szemű zabpelyhet, 100 g, 1 tk sütőporral elkevert zabpehelylisztet, valamint ízlés szerinti mennyiségű folyékony édesítőszert és keserű kakaóport vagy őrölt fahéjat. Keverje össze alaposan, majd kanalazzon kis halmokat a masszából a sütőpapírral bélelt tepsibe, Süsse a sütiket 180 fokon 15-20 percig. Reggelente 2-3 db-ot fogyasszon el belőle 1 kis pohár natúr joghurt kíséretében.

 

5. típus: A gyümölcsimádó

Minél több vitamin, annál jobb!” – hangzik a mottója. Szendvics vagy rántotta helyett ilyenkor is sokkal jobban kedveli a gyümölcsöt, ezért általában gyümölcssaláta vagy 1 pohár smoothie kerül az asztalra.

DF-tipp: Bár a gyümölcsös finomságok igazán gazdagok vitaminban, hosszú távon nem adnak energiát. Érdemes egészséges fehérjével, például zsírszegény túróval vagy joghurttal együtt fogyasztani őket.

Receptajánló

Könnyű túrós pohárkrém
túrókrém gyümölcsökkel

Könnyű túrós pohárkrém
Fotó: Shutterstock

Elkészítése (1 adag): Aprítson fel 60 g epret, 2 db barackot és 1 db almát, majd rétegezze pohárba 40 g ízlés szerinti bogyós gyümölccsel (lehet mirelit is). Keverjen simára 50 g zsírszegény túrót 1 ek tejjel, pár csepp folyékony édesítőszerrel, és kanalazza ezt is a pohárba. Ízlés szerint szórja meg egy kevés őrölt fahéjjal vagy reszelt citromhéjjal, és már fogyaszthatja is!

 

EZ IS ÉRDEKELHETI:

Hozzászólások

A ragyogó és egészséges bőr 9 életmódtitka
Bőrünk tükrözi általános egészségi állapotunkat, árulkodik, ha nem pihenünk eleget és nem gondoskodunk megfelelő tápanyagbevitelről. Íme 9 tipp, hogy bőrünk hosszú ideig ragyogó és élettel teli maradjon.
Sárgarépás zabkeksz, ha kell egy kis energia
A lassan felszívódó szénhidrátot tartalmazó édes falat lehet tápláló reggeli vagy könnyű tízórai, uzsonna egyaránt.
Arwen-torna: harmóniába kerül a női test
Az Arwen-torna kifejlesztője szerint a komplex mozgásterápia és a speciális étrend hatására a legtöbb nőgyógyászati betegség tünetei enyhülnek vagy akár el is tűnnek.
A nyári futás 10 fontos szabálya
A nyári hőség igencsak megnehezíti a futók dolgát, de aki komolyan veszi a futást, az ilyenkor sem áll le az edzésekkel. Ha megfogadod tanácsainkat, könnyebben fogsz megbirkózni a meleggel.
Így készül az egészséges házi csokoládés jégkrém!
Ha könnyű csokis édességre vágysz, ez lehet a legjobb és legegyszerűbb választás a meleg nyári napokon!
A mosoly – és ami mögötte van
Semmi sem megtévesztőbb, félrevezetőbb egy mosolynál. Ezt az tudja a legjobban, aki mögéje rejtőzik.
Hogyan táplálkozik egy élsportoló? Gurisatti Gréta válogatott vízilabdázó tippjei
Gréta elmeséli, mire figyel oda a táplálkozás terén, emellett néhány tippet is megoszt a nyári topforma titkával kapcsolatban.
Joghurtos süti őszibarackkal – egy könnyű nyári kedvenc
Egyszerűen elkészíthető, kevert tészta friss, zamatos őszibarackkal és némi áfonyával. Kell ennél több?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.