A tojásról rengeteg tévhit kering a köztudatban, pedig nagyon egészséges és fontos alapanyag, akkor is, ha diétázol.

Ezért nagyon egészséges napi két tojás

Tápanyagok

Ami a tápanyagtartalmát illeti, a tojás valóságos csoda: van benne A-, E-, B6- és B12-vitamin, tiamin, riboflavin, folsav, vas, foszfor, magnézium, szelén és számos más vitamin, illetve ásványi anyag is. Nehéz még egy ilyen gazdag tápanyagtartalmú ételt találni.

Koleszterin

A legtöbb kritika a koleszterintartalma miatt érte a tojást. Az egészséges emberek mája napi 1000-2000 mg koleszterint termel. Egy nagyobb tojás 180-186 mg koleszterint tartalmaz, ilyenkor azonban a máj lecsökkenti saját koleszterintermelését, az összkoleszterinszint tehát nem emelkedik.

A tojásban ráadásul sok a “jó”, HDL koleszterin, ami nagyon fontos a szervezet számára – segíti a sejtek stabilitásának fenntartását, és a D-vitamin, valamint a hormonok termelését. A “rossz”, LDL koleszterintől eltérően nem tömíti el az ereket, sőt, részt vesz az érelmeszesedés kivédésében. A cukorbetegeknél ugyanakkor növelheti a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát a rendszeres tojásfogyasztás.

Kolin

A tojás kiváló forrása a kolinnak: ez a fontos tápanyag az agy fejlődését, és a memória működését segíti, az acetilkolin nevű ingerületátvivő anyag előanyaga. Aki nem fogyaszt elég kolint, az hajlamosabb az izomkárosodásokra, és a nem alkoholos eredetű májzsírosodásra. A várandós nőknek a baba egészséges fejlődése érdekében írják elő a kolin fogyasztását.

Egészséges szemek

A tojásban sok a lutein és a zeaxantin. Ezek a karotinoidokhoz tartozó vegyületek nagyon fontosak a korral járó makula-degeneráció megelőzésében, amely az időskori szemproblémák és vakság jó részéért felelős. A karotinoidok védik a szemet a napfény okozta károsodástól, javítják az éjszakai látást, és akár 50 százalékkal is csökkenthetik a szürkehályog kialakulásának veszélyét.

Jól táplált izmok

2 tojásban annyi fehérje van, mint egy adag húsban. Sokan azt ajánlják, hogy ha sovány fehérjét szeretnél magadhoz venni, csak a tojásfehérjét edd meg, de a tojás fehérjetartalmának fele a sárgájában található, úgyhogy érdemesebb megenni az egész tojást.

Szilárd csontok

A tojásban sok a kalcium és a D-vitamin, amelyek az egészséges csontok építőanyagai. A D-vitamin hatására ráadásul a szervezet több kalciumot képes felvenni. A kalciumra a véralvadáshoz, az idegek működéséhez, és az izmok összehúzódásához is szükség van.

Tartós fogyás

Mivel a tojásban rengeteg a tápanyag, jobban eltelít, mint sok másik étel. Fehérjében is nagyon gazdag, kifejezetten fogyókúra-barát eledel. Ha reggelire tojást eszel, napközben kevesebb ételt fogsz magadhoz venni, és többet fogsz fogyni.

Ezek is érdekelhet:

Hozzászólások

Ezek is érdekelhetnek

5 durva jel, hogy nem eszel elég proteint
Nem csak a testépítőknek fontos a megfelelő mennyiségű fehérjebevitel. Ha hiányzik ez a fontos makromolekula a szervezetből, az problémákhoz vezethet. Öt figyelmeztető jel, amit tapasztalva érdemes jobban odafigyelni a proteinbevitelre.
Hogyan alakítsuk az egészséges életmódot és a testmozgást szakmai hivatássá
Az egészséges életmód és testmozgás szenvedélyének szakmai hivatássá tételéhez elengedhetetlen a személyes elköteleződés, a szakmai képzések megszerzése, és a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése. Fontos a folyamatos tanulás, a hálózatépítés, valamint egy erős személyes márkának és jelenlétnek a kialakítása a sikeres edzői karrier érdekében. Ha rendelkezel a megfelelő személyiségjegyekkel és hajlandó vagy energiát fektetni céljaid elérésébe, sikeres karriert építhetsz ebben a növekvő ágazatban.
Íme egy olcsó gyógynövény, ami minden nőnek kötelező
A mai kor embere minden olyan betegségre fogyaszthatja ezt az egyszerű gyógynövényt, ahol görcsoldásra és gyulladáscsökkentésre van szükség.
Cukormentes raffaello golyó lesz a húsvéti asztal sztárja
Ez az isteni desszertet gyorsan, sütés nélkül elkészítheted, ha hirtelen vendégeket vársz, vagy csak hirtelen szeretnél összedobni valami finomat
Mik az elegáns öltözködés alapjai: útmutató nőnek és férfiaknak
Az elegáns öltözködés a hétköznapok és az ünnepi alkalmak során is fontos lehet. Ennek szabályai számtalan apróságból tevődnek össze. A legfőbb pillére mindennek természetesen az öltöny, kosztüm, szoknya, nadrág vagy ing, amely kapcsán bátran fordulhatsz a MrSale Öltönyüzlethez. De tudtad, hogy ezen felül még számos más dologra is szükség lesz a tökéletes megjelenéshez?
10 dolog, amit soha ne titkolj el az orvosod elől
Amikor valamilyen panasszal felkeressük az orvosunkat, azzal a szándékkal tesszük, hogy segítséget kapjunk. Erre azonban csak akkor van esélyünk, ha a kérdéseire őszintén válaszolunk.
Gazdag tojásos reggeli tavaszra, ha diétázol
A tojás rengeteg ásványi anyagot tartalmaz, például foszfort, cinket, kalciumot, vasat és cinket, emellett pedig vitaminokban is gazdag. Így rengeteg hasznos anyaghoz juthat a szervezeted a diéta közben amellett, hogy gyorsan megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől.
Olcsó magyar zöldség, amivel sokkal könnyebb a diéta
Levesbe ízesítőként, délutáni rágcsálnivalónak fogyókúra esetén, smoothie-ba keverve – bárhogyan fogyasztjuk is, a zeller egészséges és finom zöldség. Telis-tele van tápanyagokkal, vitaminokkal.

Ajánlataink

Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.