Oldal kiválasztása
Van néhány finom élelmiszer, amely gyorsan és tartósan segít megszabadulni a hasi zsírpárnáktól. Ráadásul ezeknek a fogyasztása nemcsak a zsírégetésben segít, számos egyéb pozitív egészségügyi hatásuk is ismert.

20 zsírégető étel

1. Zöld tea

A zöld tea az egyik legjobb természetes zsírégető. Javítja az emésztést, elősegíti az emésztőrendszerbe került zsírok azonnali lebontását. Gazdag ásványi anyagokban és segíti a noradrenalin nevű, zsírégető hormon termelődését.

2. Olívaolaj

Az „egészséges” zsírok elengedhetetlenek a fogyáshoz. Egyrészt képesek közömbösíteni a testben a felesleges savakat, másrészt tökéletes üzemanyagok. Zsír égetéséből ugyanis több energiához jut a szervezet, mint szénhidrát vagy fehérje égetéséből.

3. Citrom

Ha fogyni szeretne, cserélje le a cukrozott italokat citromos vízre. A citrom serkenti az anyagcserét, a benne található vitaminok, ásványi anyagok, savak támogatják a szervezet zsírbontó folyamatait. Pektintartalmának köszönhetően – amely vízzel keveredve kocsonyaszerű anyaggá alakul – telítettségérzetet okoz.

4. Csirkehús

A sovány csirkehús jó fehérjeforrás, a minőségi fehérje pedig minden egészséges diéta alapja. Értékes ásványi anyagokat, például kalciumot, cinket, szelént tartalmaz, zsírtartalma viszont alacsony.

5. Búzakorpa

Az anyagcserét és a zsírégető mechanizmusokat elősegítheti korpa fogyasztásával. A korpa élelmi rostokban gazdag, csökkenti az éhségérzetet.

6. Chai tea

Finom, fűszeres tea. Teintartalmának köszönhetően segíti a zsíranyagcsere-folyamatok normál működését. A benne található fűszerek, a fahéj, a gyömbér és a kardamom emésztésserkentő és zsírégető hatásúak.

7. Uborka

Ropogós és tápláló zöldség. Gazdag káliumban, foszforban, vasban, nátriumban, C-vitaminban és B-vitaminokban. Laktató, de kevés kalóriát tartalmaz.

saláta

Fotó: Shutterstock

8. Fahéj

A fahéj javítja az emésztést, görcsoldó hatású és segít megakadályozni a vércukorszint ingadozását, növelve az inzulin és az antioxidánsok hatékonyságát. Megszünteti a puffadást, lúgosít és teltségérzetet biztosít.

9. Alacsony zsírtartalmú joghurt

A joghurt gazdag proteinben, kalciumban és B2-vitaminban, valamint ásványi sókban. Kevés kalóriát tartalmaz, erősíti az immunrendszert, csökkenti a vér koleszterinszintjét. Gyorsítja a zsíranyagcserét, segít megszabadulni a zsírpárnáktól.

10. Hüvelyesek

A hüvelyesek jó fehérjeforrást jelentenek, és gazdagok vitaminokban, vasban, káliumban is. Ennek köszönhetően gyorsítják a zsírégetést. Sok ballasztanyagot tartalmaznak, ezért hamar teltségérzetet okoznak.

14. Póréhagyma

Gyorsítja az emésztést, serkenti az emésztőrendszer egyes mirigyeinek működését. A kének és a ballasztanyagok nemcsak az emésztést pörgetik fel, de enyhén vízhajtó hatásúak is.

15. Körte

Magas víztartalmának köszönhetően jó hatással van az emésztésre, segít a méregtelenítésben. Savassága oldja a lerakódott zsírszöveteket. Héjával együtt fogyasztva magasabb a rosttartalma, ezért hosszabb ideig tartja a teltségérzetet.

16. Lazac

Az egyik legjobb fehérjeforrás. Ómega 3 zsírsavakban gazdag, amelyek zsírégető hatásukról ismertek. Fogyókúra során jó alternatívát jelent a húsokkal szemben.

17. Grépfrút

Bőséges, oldható rosttartalmának köszönhetően teltségérzetet okoz, miközben kalóriatartalma alacsony. Igyon meg étkezés előtt fél pohár grépfrútlevet, ami jóllakottságérzetet okoz kevesebb kalóriafogyasztás után is.

18. Nyers zöldségek

Egészséges nassolnivalók, kalóriatartalmuk nagyon alacsony, viszont tele vannak vízzel, ami teltségérzetet okoz.

19. Étcsokoládé

A 70-80 százalék kakaótartalmú csokoládé egészséges zsírsavakban és antioxidánsokban gazdag. Magas kakaótartalmú csokoládé fogyasztása után csökken az étvágy, így fogyókúrában is engedélyezett egy-két kocka étcsokoládé.

20. Tojás

Egyen reggelire tojást: magas fehérjetartalmának köszönhetően jóval tovább okoz teltségérzetet, mint például a péksütemények. Csökkenti és egyensúlyban tartja a vércukorszintet, megelőzve a hirtelen éhségérzet által kiváltott falásrohamokat.

Ezeket már olvasta?

Top 5 zsírégető fűszer

Szénhidráttal a szép alakért

Hozzászólások

Minek köszönhette gyönyörű alakját Grace Kelly?
Szakértők szerint szigorú, de nagyon egészséges étrendet követett Grace Kelly, aki valóságos megszállottja volt a kézápolásnak is.
40 tényleg hasznos trükk, amit minden sportolónak látnia kell
Érdemes megnézni őket, mert biztos talál köztük olyan trükköt, ami önnek is hasznos lesz.
Karácsonyig leadna pár kilót? Segítünk elérni a célját!
A karácsony sok családban a hatalmas evésekről, mesés ünnepi menükről szól. Miért akarunk hát éppen akkorra lefogyni?
A másnapi ruhában fekteti le gyermekeit az anyuka, hogy elkerüljék a reggeli rohanást
Nikkel allergia! Jobb, ha nem csak az ékszerekre figyel!
Nikkel főként egyes ékszerekben, bizsukban található, ám Dr. Moric Krisztina allergológustól megtudtuk, hogy  bizonyos ételek is nagyobb mennyiségben tartalmazhatják. Fontos ismerni, hogy melyek ezek az élelmiszerek, mivel fogyasztásuk akkor is tüneteket okozhat, ha bőrünk nem érintkezik nikkel tartalmú tárggyal.
S. O. S. - Azonnali életmódváltás, hogy visszanyerje egészségét!
Ha az orvosa azonnali életmódváltást javasolt, akkor nincs idő várakozni! Az alábbi hat pontot vegye komolyan, és változtasson az életén! Tegye meg az egészsége érdekében!
Madaras Norbert: „Az a lényeg, hogy a nő magának akarjon megfelelni”
Te is ismersz olyan nőt, akit valósággal felőröl az állandó megfelelési kényszer? Esetleg egy vagy közülük? Pedig a férfiak szerint egy nő nem is tehetne rosszabbat magával, minthogy folyamatos külső elvárásoknak akar megfelelni.
Megnyílt az első "csendes" fodrászat
Önt is idegesíti, ha valaki folyamatosan beszél a fodrásznál? Jobban szeretné, ha csendben készülne el a frizurája?
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.