Ha fogyni szeretnél, a kevés – gyakran nulla – tápanyagot, vitamint tartalmazó élelmiszereket érdemes kiiktatni az étrendből. Ezt az 5 terméket legalábbis erősen ajánlott kerülni.

5+1 hizlaló élelmiszer, amire mindig mondj nemet!

 

hizlaló élelmiszer, fogyókúra, fánk

Olajban sült, cukormázas süti cukorszórással… – ha azt mondjuk, a fánk hizlaló élelmiszer, finoman fogalmazunk…
Fotó: Shutterstock

 

A pizza elméletileg tilos, de legalábbis nem ajánlott fogás a fogyókúrában – ám például a zablisztből készült tésztás, paradicsomos-sovány sonkás változat még a testsúlycsökkentő étrendbe is beilleszthető a megfelelő mennyiségben (nem is beszélve a szuper karfiol- vagy cukkinipizzáról). Vagy vegyük a csokoládét: a magas kakaótartalmú étcsokiból napi 2 kockát szépen be lehet építeni a diétába. Azonban akad néhány hizlaló élelmiszer, amit jobb, ha elkerülünk: nemcsak akkor, ha fogyni szeretnénk, hanem akkor is, ha az egészséges táplálkozás a célunk.

 

1. Cukros üdítőitalok

Minden táplálkozási szakértő egyetért abban, hogy a cukros üdítők fogyasztását mellőzni kell. Több kutatás is bebizonyította, hogy ezek az italok nagymértékben hozzájárulnak az elhízáshoz gyerek- és felnőttkorban egyaránt. Az üdítőitalok kalóriamennyiségét elnézve persze időnként elcsábul az ember, hiszen van olyan, amelyikben kevesebb a cukor, de a legjobb teljesen kiiktatni ezeket az italokat az étrendből.

 

2. Bizonyos gyümölcskonzervek

Nem feltétlenül a konzerves kiszereléssel van a gond… Gyümölcsök nélkül az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás elképzelhetetlen. Minden gyümölcs frissen fogyasztva az igazi, de néha meg kell elégednünk a fagyasztott vagy konzerv változattal is. Míg az előbbivel nincs baj, az utóbbival komoly probléma lehet: sok termékben a gyümölcsöt cukros, szirupos lében konzerválják. A gyümölcskonzervek esetében is mindig nézd át az összetevők listáját, hogy megbizonyosodj arról, nem cukorszirupban tartósították a gyümölcsöt.

 

Konzervből is finomat! 6 tipp, hogy a legjobbat hozzuk ki belőle

 

3. Cukormáz

Glazúrt nemcsak sütikre és tortákra tesznek, sokan önmagában is szívesen fogyasztják. Nem árt, ha tudod, hogy 2 teáskanálnyi mázban kb. 140 kalória van, plusz a készen kapható verziókban rengeteg más, az egészségre ártalmas összetevő – transzzsírok, egyszerű cukor stb. – található. A boltban, vásároláskor, valamint az otthoni sütikészítés során is ez a hizlaló élelmiszer a tiltólistán szerepel.

 

4. Fehér csokoládé

Sajnos az étcsoki jótékony hatásai a fehér csokoládéra nem vonatkoznak. A fehér csoki elsősorban kakaóvajból, tejből vagy tejszínből, ízesítőkből és emulgeálószerekből áll, az étcsokoládéban található, antioxidánsban gazdag kakaó hiányzik belőle.

 

Gombós Artúr kedvencei – Csokikisokos

 

5. Panírozott, bő olajban sült zöldségek

Valójában minden, ami lisztes-tojásos-zsemlemorzsás panírban, bő olajban kisütve készül, sajnos egészségtelen, hizlaló élelmiszer, a fogyni vágyók számára, mondhatni, ellenség. És a sült krumpli csak egy dolog, ha a gyorséttermekben ehelyett mondjuk rántott hagymakarikát választunk, azzal sem vagyunk sokkal előrébb. A hagyma a bő olajban sütés hatására elveszti vitamin- és ásványianyag-tartalmát, ráadásul elképesztően zsíros lesz. Nem beszélve a mellé fogyasztott mártásokról (ketchup, majonéz), amik további pluszkalóriákat jelentenek.

 

+1: light mogyoróvaj

A natúr, 100%-os mogyoróvaj egészséges zsírokban gazdag, így a fogyasztása – kis mennyiségben persze – ajánlott. De ne kezdjünk el rögtön nagyon örülni, ha a boltban rábukkanunk light/alacsony zsírtartalmú mogyoróvajra. Ilyenkor feltétlenül nézzük meg a címkét, mert ezekben a készítményekben ugyan csökkentik a jótékony zsírok mennyiségét, de cserébe extra cukrot és más színező- és ízfokozó anyagokat adnak hozzá.

 

Ez is érdekelhet:

 

Hozzászólások

Gyógyító kedvenceink – Így segít az állatasszisztált terápia
A jelenlétük, a látványuk már önmagában kedvező hatással van a kedélyállapotunkra, és a segítségükkel könnyebben átvészelhetjük életünk válságos időszakait. A szakértő elmondja, miként működik az állatasszisztált terápia.
Te is összevissza eszel, ha zsúfolt és nehéz napod van? Szakértőnk tippjei segíthetnek
A pörgős, terhelt, rohanós napokon bizony nehéz odafigyelni a kiegyensúlyozott táplálkozásra – ez pedig pluszkilókat eredményezhet. Ennek elkerüléséhez adunk néhány tanácsot.
Keresztirányú gyakorlatok Béres Alexandrával (videó)
A keresztirányú mozgásmintákat már korán elsajátítjuk a kúszással és a mászással. Ezek a mozdulatok segítik a jobb és a bal agyfélteke összehangolt működését, az idegrendszer megfelelő munkáját!
Megjelent a Diéta és Fitnesz legújabb lapszáma!
Hogyan készülj fel a hidegebb őszi időszakra? Valóban csodaszer a kollagén? Többek között erről is olvashatsz a legfrissebb Diéta és Fitnesz magazinban.
„Borzasztó érzés” – Csalók élnek vissza Makány Márta nevével és fogyásával
A divattervező fantasztikus fogyásának történetét az egész ország megismerhette, de Márta öröme mostanában nem felhőtlen: csalók áldozatává vált.
Laktató főétel fogyni vágyóknak: kölessel rakott kelkáposzta (videó)
Hosszú ideig eltelít, egészséges, nagyon finom, belefér a testsúlycsökkentő étrendbe is, és alig több mint 440 kalóriát tartalmaz. Érdemes kipróbálni!
Hogy működik? Energiafelhasználás sport közben
Honnan nyerjük az energiát a testmozgás során, és mire van szüksége a szervezetünknek a különböző típusú edzések alatt? Szakértőnk válaszol.
Szénhidrát a fogyókúrában: eláruljuk, hogy miből mennyit egyél
Mutatunk 10 nagyszerű szénhidrátforrást, amit a testsúlycsökkentő étrendbe is beilleszthetsz a megfelelő mennyiségben.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.