Összegyűjtöttük, mire figyelj oda, ha hosszabb kihagyás után vagy akár teljesen kezdőként sportolni szeretnél.

Így kezdj el sportolni egy hosszú kihagyás után

Most, hogy vége az ünnepi időszaknak egyre többen kezdünk tettvágyat érezni magunkban, hogy újra formába lendüljünk, karcsúbban és fittebben vágjunk neki az új évnek. Ehhez pedig meg is adja a kellő energiát a tudat, hogy hamarosan már a hátunk mögött tudhatjuk a szürke, szeles és hideg napokat.

Szakértői segítség

Tiszteletreméltó dolog, ha önállóan vágsz bele az edzésbe, mégis azt javasoljuk, hogy vegyél igénybe némi szakértői segítséget. Nem kell ehhez feltétlenül méregdrága személyi edző. Tökéletesen elegendő, ha csoportos órára iratkozol be, tanácsot kérsz a konditeremben segítséget nyújtó szakértőktől, illetve otthoni sportolás esetén olyan videókat választasz az edzéshez, melyet hiteles szakemberek állítottak össze.

Kísérletezés

A mozgás nagyon egészséges, és rengeteg pozitív élettani hatása van. Az viszont legalább ennyire fontos, hogy élvezd. Ha örömmel csinálod, akkor nem fogod feladni, kitartóvá válsz, ráadásul hobbinak tudod tekinteni, ami feltölti tested mellett a lelked is. Ezért aztán kísérletezz bátran. Ne keseredj el, ha nem találod meg azonnal a hozzád passzoló mozgásfajtát. Az egyik embernek a futás okoz felüdülést, másnak a jóga, sokaknak pedig valamilyen táncos edzés, esetleg csapatsport. Próbáld ki magad minél több dologban, így könnyebb lesz választanod.

Félre a gátlásokkal!

Azért félnek sokan nyilvánosan megjelenni, edzőterembe menni vagy beiratkozni egy tanfolyamra, mert szégyellik testüket, kondíciójukat, korukat vagy képzelt ügyetlenségüket. Fontos tudnod, hogy edzés közben szinte senki nem foglalkozik azzal, hogy mit csinál mellette a másik. Sokkal inkább koncentrál mindenki saját magára. Ezért aztán nem kell tartanod kritikus pillantásoktól. Ne feledd azt sem, hogy mindenki elkezdte valahol. Senki nem született tökéletes izmokkal, mindenkinek bele kellett tanulnia és rázódnia a maga által választott edzésfajtába, így nincs semmi ciki abban, ha az elején még nem megy minden profin. És különben is: nem az a ciki, hogy próbálkozol! Sőt ez inkább nagyon is becsülendő, és joggal lehetsz büszke rá!

Figyelni a határokra

Egy jó edzés során elfáradsz, kilépsz a komfortzónádból és érzed, hogy valóban munkára fogtad a tested. Egy jó edzés viszont óvatos is egyúttal, és sosem jár éles fájdalommal vagy nagy kellemetlenséggel! Figyelj ezért a szervezeted jelzéseire, törekedj a fokozatosságra, és sose hagyd ki sem a bemelegítést, sem pedig a nyújtást. Így tudod valóban élménnyé tenni hosszú távon is a sportolást.

 

EZ IS ÉRDEKELHET:

Hozzászólások

Karácsony előtt is jól jöhet: a csendterápia titka
Túl egyszerű, hogy igaz legyen?! Egy terápia, amire nem kell vagyonokat költenünk, nem igényel drága eszközöket, mégis hihetetlenül sokat tesz a mentális-, lelki,- és testi egészségünkért.
Ajándékötletek sportrajongó rokonoknak, barátoknak!
A szokásos ékszer, ruha és ajándékutalvány helyett idén váltson sportosra! Amennyiben van a családban sportrajongó családtag, lepje meg valami, a hobbijához jól köthető ajándékkal. Ne feledje, ha sportot ajándékoz, egészséget is ajándékoz!
Edzés kardiógépekkel, mutatjuk, hol rontod el!
Gyakori hibák az edzés során, amelyekre érdemes figyelni.
Diós karácsonyi keksz cukor- és lisztmentesen
Ezt az ünnepi hangulatot idéző könnyű, omlós, liszt- és cukormentes finomságot egyszerűen nem lehet elrontani. Az illata betölti majd az egész lakást, és jobb, ha eldugod, hogy ne egye meg a család egyszerre.
Készülj fel már a diéta előtt! Hasznos tudnivalók a fogyókúráról
Jó, ha tudja, hogy ha belevág egy diétába, akkor nemcsak a kilók fogyatkozására számíthat, de sok egyéb kísérőjelenséggel is találkozik majd.
Egészséges alternatívák a karácsonyi sütés-főzéshez
Az ünnepekre készülődés elmaradhatatlan része a legtöbbször a háziasszonyokra háruló ötletelés: mi is legyen a karácsonyi menü, mivel várjuk a vendégeket. A hagyományos konyhát kedvelő családokban is felmerül időnként az igény, hogy a nehéz, a gyomrot megterhelő ételek és sütemények mellett könnyebb, egészségesebb ínyencségek is legyenek az étlapon. Ahol pedig eleve van olyan családtag, aki valamilyen speciális diétára van fogva, még körültekintőbben kell megválogatni, mi kerül az ünnepi asztalra.
Immunerősítés a téli hideg előtt: ezt kell tenned most
Az immunerősítés egyik meghatározó alappillére a vitaminok és ásványi anyagok bevitele, de néhány életmódbeli változtatással is sokat tehetsz azért, hogy a lehető legegészségesebben vészeld át a telet.
A tél diétás kedvence: 10 perces mákmuffin
Fogyókúra idején sokszor vágyakozol az édesség után? Ne tedd, mert a lemondásokkal teli diéta sokkal kevésbé hatékony! Nyugodtan ehetsz finomságokat, csupán olyan desszertet kell választanod, amiben kevés a finomított szénhidrát.
Kövess minket a legfrissebb sportos trendekért és inspirációkért a Facebookon is.